تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
18

واکنش عمومی به برخورد خشن مامور گشت ارشاد با یک زن/ با پلیس متخلف چه باید کرد؟

  • کد خبر : 131675
  • 24 مهر 1400 - 12:15
واکنش عمومی به برخورد خشن مامور گشت ارشاد با یک زن/ با پلیس متخلف چه باید کرد؟
مسئولان ناجا ضمن برخورد متناسب با مامور متخلف و معرفی وی به مردم ، مجازات اعمال شده در مورد او را علنی اعلام کنند تا موجب اعتماد جامعه شود

جمهوریت : زیبا کوهستانی – انتشار یک ویدئوی کوتاه از برخورد بسیار خشن ماموران انتظامی گشت ارشاد با یک زن بار دیگر جنجال برانگیز شده است.

در این ارتباط نکات چندی قابل ذکر است:
۱- برخورد شدید ، خشن ، بی ضابطه و غیر اخلاقی پلیس مرد که با کوبیدن سر زنی که برای سوار نشدن به گشت ارشاد مقاومت می کند ، دل هر انسانی را به درد می آورد.
بدون شک منکر بیرون بودن موها یا مناسب نبودن لباس ، به مراتب کمتر از رفتار پلیسی است که اگر دوربین یکی از شهروندان ، خشونت عریان او را ثبت نمی کرد ، امروز حتی مورد بازخواست قرار نمی گرفت و صدای زن بیچاره هم به جایی نمی رسید.

۲- در تصاویر بهت آور منتشر شده از این صحنه ، یکی دیگر از ماموران با ابزاری که گویا مخصوص شکار و گرفتن حیوانات وحشی است ، تلاش می کند این زن را به داخل ون گشت ارشاد بکشاند. اینگونه برخورد خشونت آمیز آن هم در انظار عمومی این ترس را بوجود می آورد که بعد از بازداشت و در مواردی که متهم با پلیس تنهاست چه برخوردهایی محتمل است.

۳- اگر رفتار این زن در عدم رعایت قانون حجاب منکر است ، رفتار پلیس جرمی به مراتب مستحق پیگیری و مجازات بیشتر است.

۴- نیروی خدوم انتظامی از نقطه صفر مرزی در پلیس مرزبانی تا دل هر روستا و شهر و کوی و برزن ، تامین کننده امنیت و آسایش عمومی است و مردم بایستی با دیدن پلیس احساس امنیت کنند. اگر افکار عمومی به خاطر سیلی خوردن یک مامور پلیس ، آنگونه جریحه دار شد که در نهایت نماینده متخلف مجبور به عذرخواهی شد و حمایت مردمی از مامور زحمت کش ناجا همچنان ادامه دارد ، در مورد برخورد این مامور گشت ارشاد با یک زن بی پناه ، قطعا بازنده نیروی انتظامی است. شایسته است مسئولان ناجا ضمن برخورد متناسب با مامور متخلف و معرفی وی به مردم ، مجازات اعمال شده در مورد او را علنی اعلام کنند تا موجب اعتماد جامعه شود ، چرا که در هفته نیروی انتظامی هیچ کس حتی معاندین و دشمنان قادر نبودند اینگونه از تلاش های مجموعه ناجا هتک حیثیت کنند.

۵- آموزش نیروهای گشت ارشاد در کنار تعیین پروتکل ها و شیوه های دقیق در برخورد با کسانی که در مقابل پلیس مقاومت می کنند حتما مفید فایده خواهد بود. سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ تیرماه امسال در حاشیه مراسم تقدیر از فعالان حوزه “عفاف و حجاب” در ستاد فرماندهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفته بود : امروز پلیس امنیت اخلاقی ما با تغییر رویکرد صورت گرفته، نگاهی ایجابی و آموزشی دارد و ده‌ها کلاس برای افرادی برگزار می‌شود که شئونات را رعایت نمی‌کنند.

۶- لازم است حد و مرزهای پوشش به طور دقیق توسط هر نهادی که خود را متولی اجرای قانون حجاب می داند برای مردم بیان شود تا از برخوردهای سلیقه ای جلوگیری شود. بسیار دیده شده که نوعی از پوشش در یک نقطه از شهر وجود دارد و با آن هیچ برخوردی نمی شود و در نقطه دیگر با همان فرد برخورد این چنینی می شود. در صورت تداوم این وضعیت این شائبه بوجود می آید که نیروی انتظامی تنها به صورت فصلی ، نوبه ای و گاه گاه با راه اندازی گشت ارشاد تلاش می کند صرافا اعلام حضور کند و با اقدام نمایشی نشان بدهد در اجرای قانون حجاب جدی است.
و کلام پایانی اینکه هیچ کس حتی متدینین و باورمندان به حجاب اینگونه برخورد قهرآمیز را نمی پسندند. چاره هر چه باشد خشونت نیست.
خبر مرتبط:
واکنش به برخورد بسیار خشن و عجیب پلیس گشت ارشاد با یک زن

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=131675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰