تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
13

توضیح رئیس مجلس درباره معرفی وزیر آموزش و پرورش

  • کد خبر : 132673
  • 28 مهر 1400 - 15:44
توضیح رئیس مجلس درباره معرفی وزیر آموزش و پرورش
طبق اصل ۱۳۵ قانون اساسی رئیس جمهور ۹۰ روز فرصت دارد و اکنون ۴۰ روز از این زمان باقی مانده است.

جمهوریت : نماینده مردم رامیان در مجلس از اداره حوزه تعلیم و تربیت با سرپرست انتقاد کرد و رئیس مجلس در پاسخ گفت: هنوز ۴۰ روز از فرصت قانونی دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی باقی مانده است.

غلامعلی کوهساری در نشست علنی امروز طی اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۱۳۵، گفت: رئیس جمهور مطابق این اصل ۳ ماه فرصت دارد وزارتخانه را به سرپرست واگذار و سپس گزینه پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر اضافه کرد: ۵۰ روز از انتصاب سرپرست وزارت آموزش و پرورش می‌گذرد؛ حق قانونی رئیس جمهور است که از فرصت ۹۰ روزه استفاده کند، اما باید یادآور شد در ۳ جلسه اخیر قوه مقننه مهم‌ترین تصمیمات در خصوص فرهنگیان همانند رتبه بندی معلمان گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع مهم‌ترین تصمیم گیری در خصوص وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است، اما این وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود؛ چطور انتظار می‌رود از حق فرهنگیان در مجلس دفاع شود. البته معاون پارلمانی این وزارتخانه و سایر مسئولان نکاتی را مطرح می‌کنند، اما خیلی متفاوت است که وزیر در این راستا اقدام کند.

اقای کوهساری افزود: رهبر انقلاب فرمودند دولت جدید باید در انجام امور سرعت عمل داشته باشد و این در حالی است که سال تحصیلی جاری بدون حضور وزیر آموزش و پرورش شروع شد؛ این وزارتخانه یک میلیون کارمند و ۱۵ میلیون دانش آموز تحت پوشش دارد و در واقع بیش از نیمی از جامعه با این مجموعه سرو کار دارند، اما این وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود.

این نماینده مردم خواستار تسریع در معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی دولت سیزدهم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده مردم رامیان و آزادشهر، گفت: طبق اصل ۱۳۵ قانون اساسی رئیس جمهور ۹۰ روز فرصت دارد و اکنون ۴۰ روز از این زمان باقی مانده است.

وی اضافه کرد: در این خصوص به صورت حضوری با رئیس جمهور صحبت کردم لذا ایشان نیز دغدغه دارند و پیگیر موضوع هستند.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: انصافا سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در موضوعات مرتبط با مجلس خصوصا بحث رتبه بندی معلمان فعال و پیگیر است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=132673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰