تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
13

پیک ششم کرونا در مشهد آغاز شده؟

  • کد خبر : 134136
  • 10 آبان 1400 - 17:38
پیک ششم کرونا در مشهد آغاز شده؟
استقبال خوبی از واکسن‌های ایرانی در مشهد شد و تنها مشکل در این زمینه تعداد کم واکسن‌ها بود. همچنین استقبال خوبی از واکسن کووپارس در مشهد شده است.

جمهوریت : مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نمی‌توانیم به صورت قطعی بگوییم که پیک ششم در مشهد آغاز شده است، گفت: آمار مراجعان سرپایی افزایش پیدا کرده اما موردی که در آغاز پیک برای ما اهمیت دارد افزایش بستریان مبتلا به کروناست و تا زمانی که آمار بستریان افزایش پیدا نکند، پیک جدید شروع نمی‌شود.

محمد پهلوان کاشی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در هشت استان کشور آمار مبتلایان به کرونا افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: استان خراسان رضوی یکی از آن استان‌هایی است که در هفته‌های اخیر آمار مبتلایان آن افزایش پیدا کرده است. شهرستان سبزوار روز گذشته در نرم‌افزار ماسک قرمز شد. بردسکن، تایباد و کاشمر نیز نارنجی اعلام شدند که احتمال دارد تا چند روز آینده قرمز شوند.

وی ادامه داد: وقتی روند افزایشی در خراسان رضوی و استان‌های همجوار آن آغاز شده است، خطر افزایش بستریان مبتلا به کرونا در مشهد دور از انتظار نیست. هرچقدر استقبال مردم به واکسیناسیون بیشتر شود، خطر احتمال شروع پیک ششم کمتر می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با افزایش میزان مراجعان سرپایی به مراکز، ما احساس کردیم که وارد پیک ششم کرونا از لحاظ بستریان مبتلا به کرونا شده‌ایم. برخی از تحلیل‌ها بر این مبناست که باتوجه به کم شدن استقبال مردم از تزریق دوز اول کرونا، هرچند که تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده است اما موارد بستریان مبتلا به کرونا افزایش چشمگیری نداشته باشد.

پهلوان کاشی با اشاره به اینکه ما نگران آغاز پیک ششم در خراسان رضوی هستیم، عنوان کرد: به صورت قطعی نمی‌توانم بگویم که پیک ششم در مشهد آغاز شده است. آمار مراجعان سرپایی افزایش پیدا کرده است. باوجود افزایش مبتلایان و مراجعان سرپایی اما موردی که در آغاز پیک برای ما اهمیت دارد افزایش بستریان مبتلا به کروناست. تا زمانی که آمار بستریان افزایش پیدا نکند، پیک جدید شروع نمی‌شود.

وی گفت: روز شنبه هشتم آبان ماه، ۱۳۱ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند که نسبت به روزهای گذشته آن آمار مبتلایان به کرونا بستری شده، کمی افزایش پیدا کرده است.در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵۱۵ نفر مبتلا به کرونا بستری هستند.آمار مبتلایان به کرونا بستری در آی‌سیوها نیز ۱۳۰ نفر است.

۵۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسیناسیون کامل شده‌اند

پهلوان کاشی با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا هشتم آبان ماه سال جاری ۳میلیون و ۱۶۰ هزار دوز اول واکسن کویید۱۹ تزریق شده است، اظهار کرد: همچنین یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز دوم واکسن تزریق شده که در مجموع ۵میلیون واکسن در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشتر واکسن سینوفارم تزریق شده است، افزود: ۲۵۰ هزار نفر در مشهد با وجود اینکه نوبت دوز دوم واکسن آن‌ها گذشته اما به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند. ۱۵ درصد افراد جامعه هنوز برای تزریق واکسن اقدامی نکرده و برای تزریق آن مقاومت می‌کنند. استقبال از واکسن این افراد بسیار کم است. از جمعیت بالای ۱۲ سال دانشگاه علوم پزشکی مشهد که باید واکسیناسیون شوند، تقریبا ۸۰ درصد آنان دوز اول و ۵۰ درصد آنان دوز دوم خود را دریافت کرده‌اند.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال مشهد واکسیناسیون کامل شده‌اند، عنوان کرد: تمامی ظرفیت‌های واکسیناسیون در مشهد فعال است. روزانه ظرفیت تزریق حدود ۱۵۰ هزار دوز در مشهد وجود دارد. واکسیناسیون خانه به خانه به‌همت بسیج در محلات حاشیه شهر و واکسیناسیون مترویی نیز آغاز شده است. با این وجود روزانه تنها ۵۰ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود؛ چراکه استقبال از واکسن کاهش یافته است.

پهلوان کاشی تاکید کرد: تزریق واکسن دوز اول در مشهد بسیار کاهش پیدا کرده است. میزان مراجعه برای تزریق دوز اول واکسن کرونا نسبت به هفته‌های گذشته به یک سوم رسیده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت واکسن کووپارس در مشهد، بیان کرد: استقبال خوبی از واکسن‌های ایرانی در مشهد شد و تنها مشکل در این زمینه تعداد کم واکسن‌ها بود. همچنین استقبال خوبی از واکسن کووپارس در مشهد شده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=134136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰