تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
8

مصرف نایلکس و پلاستیک ایران ۳ برابر میانگین جهانی

  • کد خبر : 1348
  • 21 تیر 1397 - 23:39
مصرف نایلکس و پلاستیک ایران ۳ برابر میانگین جهانی

عبدالحسین رحیمی مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری ۲۱ تیرماه به عنوان روز بدون نایلکس اظهار کرد: سازمان میادین از سال‌های گذشته اقداماتی را برای تحقق این شعار آغاز کرده است. شورای شهر تهران به عنوان یک نهاد قانونگذار در سال ۸۸، تکالیفی را به‌ عهده […]

عبدالحسین رحیمی مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری ۲۱ تیرماه به عنوان روز بدون نایلکس اظهار کرد: سازمان میادین از سال‌های گذشته اقداماتی را برای تحقق این شعار آغاز کرده است. شورای شهر تهران به عنوان یک نهاد قانونگذار در سال ۸۸، تکالیفی را به‌ عهده شهرداری تهران قرار داد تا تغییری را در الگوی مصرف کیسه‌های پلاستیکی ایجاد کند.

رحیمی گفت: از سال ۸۸ تا به امروز در میادین مرکزی میوه و تره‌بار فرآیند تولید و توزیع نایلکس ممنوع شده است و در واقع شهروندان امروزه به سمت کیسه‌های تجدیدپذیر روی آورده‌اند.

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار ادامه داد: در ابتدا تنها ۲۰ درصد از این نایلکس‌های تجدیدپذیر توزیع می‌شد که امروزه صددرصد افزایش یافته است به طوریکه ۵۰ درصد از آنها تجدیدپذیر و ۵۰ درصد از نایلکس‌ها پایه گیاهی دارند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به نامگذاری ۲۱ تیرماه به عنوان روز بدون نایلکس بیان کرد: شهروندان برای تحقق این شعار می‌توانند کمک موثری را به مدیریت شهری داشته باشند.

رحیمی در ادامه بیان کرد: بر اساس آمار کشور ما جزو ۱۰ کشور نخست مصرف پلاستیک در جهان است که ۳ برابر بیشتر از میانگین مصرفی جهانی، نایلکس مصرف می‌کنند و این شاخص خوب نیست.

وی با اشاره به اقدامات سازمان میادین میوه و تره‌بار در مراکز و تشویق شهروندان در راستای استفاده از نایلکس‌های پایه گیاهی بیان کرد: اخیرا در جهت حمایت‌های تشویقی در سازمان اقدامی صورت گرفته است که به ازای خرید هر یک کیلو چنانچه شهروندان از پلاستیک و نایلکس استفاده نکنند ۵۰ تومان تخفیف خواهند گرفت.

بنابراین گزارش، شریفی اسدی در جریان هفتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: استان مازندران از ۵۰ سال پیش کارخانجات فعالی را در بخش معادن زغالسنگ داشته است و امروزه جوانان این شهر در کنار خیابان‌ها دستفروشی می‌کنند و آواره شهرهای دیگر هستند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم برای دفاع از حقوق آحاد ملت طرح مصونیت قضایی اعضای شورای عالی استان‌ها در دستور کار مجلس قرار گیرد تا به عنوان سند افتخار نظام در آزادی بیان مورد تصویب قرار بگیرد.

نماینده مردم مازندران در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: از زمانی که به شورای عالی استان‌ها آمده‌ام و مشکلات سایر استان‌ها را شنیده‌ام رنج مردم سوادکوه و مازندران کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه سالان ۲۰ میلیون گردشگری از سرزمین مازندران عبور می‌کنند گفت: به سبب نبود یک برنامه دقیق ظرفیت‌های گردشگری چون پلنگ‌دره و پارک جنگلی و دریاچه شورمست همچنان برای هموطنان من ناشناخته مانده است اگر سریال پایتخت نبود کسی در ایران نام شیرگاه این شهر زیبای پل‌ها را نمی‌شناخت.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=1348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰