تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
7

بیانیه حوزه علمیه قم درباره تجمعات ضدواکسن کرونا

  • کد خبر : 135086
  • 17 آبان 1400 - 12:37
بیانیه حوزه علمیه قم درباره تجمعات ضدواکسن کرونا
لازم است که همگان خصوصا نیروهای امنیتی و انتظامی مراقب افراد انگشت‌شمار نفوذی یا موقعیت شناس مدعی انقلابی‌گری که به اسم طرفداری از طب سنتی یا ایرانی در هر پست و هر لباسی آرامش جامعه را بر هم می‌زنند، باشند و با هرگونه تجمع، تحصن، هوچیگری و توهین به مسئولان نظام و کادر زحمتکش درمان که با قصد آشوب و اغتشاش باشد مقابله نمایند.

شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم در بیانیه ای تاکید کرد که فراخوان و تجمعات افراد معدود علیه واکسن مورد تایید حوزه‌ها و حوزویان نیست.

در بیانیه شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه علمیه قم آمده است:

ملت شریف ایران در ماه‌های اخیر از بحث های داغ و جنجالی مسئله کرونا، داروهای سنتی و صنعتی آن و نیز واکسن‌های داخلی و خارجی آن است که متاسفانه با افراط و تفریط های فراوان همراه است و گاهی حاشیه سازی های آن سوژه به دست دشمنان داده تا افکار عمومی را از شعارهای اصلی و راهبردی چون استکبارستیزی در روز ۱۳ آبان منحرف کنند.

بیانیه حاکی است: از آنجا که بحث بیماری، دارو و واکسن مسئله‌ای تخصصی است و به حکم آیه شریفه «فاسئلوا أهل الذکر» در معنی عام آن غیرمتخصصین حق ورود به مسائل تخصصی را ندارند؛ از ورود به مباحث اختلافی آن اجتناب می کنیم ولی به نمایندگی از ده‌ها گروه فرهنگی و جهادی حوزوی و و بسیاری از اساتید و فضلای حوزه نکاتی را تقدیم مسئولان ملت شریف ایران و امت عزیز اسلام می نماییم.

در ادامه بیانیه تاکید شده است: از مسئولان محترم بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا می‌خواهیم با تشکیل گروه‌های بحث و مناظره علمی نقطه‌نظرات عالمان و بزرگان طب سنتی و ایرانی را بشنوند و به عنوان درمانی مستقل یا مکمل آنچه را قابلیت اجرا دارد اجرا نمایند اگر پاسخی هست در فضای علمی مطرح نمایند تا این مباحث موجب سردرگمی عمومی در جامعه و هراس از بیماری یا واکسن و دارو نشود. اگر بی اعتنائی یا مقابله با آنچه به عنوان طب سنتی یا طب ایرانی مطرح می‌شود ریشه در مباحث مالی دارد حتی اگر احتمال چنین چیزی وجود دارد شایسته است که بررسی شده و به شدت با آن برخورد شود.

شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم افزوده است: جدا از مباحث علمی و ضرورت‌های عقلی پزشکی و بهداشتی پیشگامی مقام معظم رهبری در طریق واکسن ایرانی و تاکید بر مساله واکسیناسیون و ضرورت تأمین واکسن چه ازطریق واردات و چه با تولید واکسن ایرانی را حجت شرعی و لزوم تزریق واکسن خصوصا واکسن ایرانی دانسته و همگان را در تاسی بر رفتار و اطاعت از گفتار ایشان دعوت می‌کنیم و به فتوای ایشان در رابطه با واکسن اجباری معتقدیم اگر حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور مقرراتی را اعلام کند همه باید عمل کنند.

در ادامه تاکید شده است: لازم است که همگان خصوصا نیروهای امنیتی و انتظامی مراقب افراد انگشت‌شمار نفوذی یا موقعیت شناس مدعی انقلابی‌گری که به اسم طرفداری از طب سنتی یا ایرانی در هر پست و هر لباسی آرامش جامعه را بر هم می‌زنند، باشند و با هرگونه تجمع، تحصن، هوچیگری و توهین به مسئولان نظام و کادر زحمتکش درمان که با قصد آشوب و اغتشاش باشد مقابله نمایند.

شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم در پایان آورده است: بنابراین شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه علمیه اعلام می دارد اینگونه حرکت‌های هیجانی و غیرمنطقی مورد تایید اساتید فضلا و طلاب انقلابی نیست و عموم حوزویان انقلابی از این رفتارها اعلام برائت می نمایند.


لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=135086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰