تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
20
عضو حزب موتلفه در گفت و گو با جمهوریت:

حذف خویشان و وابستگان شایسته از تصدی پست ها ظلم در حق کشور است/ وقتی وابستگان ما شایسته هستند باید به کار گرفته شوند/ انتصابات در حوزه اختیارات دولت است نه مجلس

  • کد خبر : 135660
  • 21 آبان 1400 - 14:56
حذف خویشان و وابستگان شایسته از تصدی پست ها ظلم در حق کشور است/ وقتی وابستگان ما شایسته هستند باید به کار گرفته شوند/ انتصابات در حوزه اختیارات دولت است نه مجلس
حمیدرضا ترقی تاکید دارد که محروم کردن شایسته‌گان ولو از خویشان و بستگان وزیر و رییس جمهور ظلم در حق کشور است

جمهوریتحمیدرضا ترقی ، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره انتقاد برخی نمایندگان مجلس از انتصاب های فامیلی توسط مسئولان و وزرا در دولت سیزدهم گفت: اصل عزل و نصب ها در دولت ها باید مبتنی بر شایسته سالاری باشد اما در عین حال حذف خویشان و وابستگان شایسته از تصدی پست ها ظلم در حق کشور است.

وی با بیان این که «وقتی وابستگان ما شایسته هستند باید به کار گرفته شوند»، افزود: محروم کردن شایسته‌گان ولو از خویشان و بستگان وزیر و رییس جمهور ظلم در حق کشور است و وقتی می بینیم یکی از خویشان و اقوام ما شایستگی تصدی پستی را دارد، وظیفه داریم از او در جهت خدمت به مردم و کشور استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

ترقی درباره انتقادات تعدادی از نمایندگان مجلس به انتصاب های فامیلی در دولت سیزدهم نیز گفت: این نوع تندوری ها حاشیه ساز است و هم به نظر می رسد از جایی دیگر ، برای مقابله با افراد شایسته ، هدایت می شود.

وی ادامه داد: انتقاد از این که کسی  بارانت و بدون شایستگی مسئولیت بگیرد حرفی منطقی است اما اگر از طریق ارزیابی کارشناسی و بر اساس شایسته سالاری مسئولیتی اعطا شد که به لحاظ تخصص و کارآمدی قابل قبول است و هم دولت و وزیر به آن اعتماد دارد ، صرف رابطه فامیلی و خویشاوندی نباید ان را بزرگ کرد.

ترقی با اشاره به این که انتصابات فامیلی و مساله رانت در همه دولت های پیشین بسیار روشن تر و شفاف تر از دولت فعلی وجود دشته است، افزود: در شرایط فعلی و امروز مساله اصلی کشور این دست از تذکرات نیست بلکه همه از جمله مجلس باید کمک کنند تا دولت بر مشکلات و گرفتاری ها غلبه کند.

وی با انتقاد از ادبیات برخی نمایندگان مجلس و تاکید بر این که نباید « وقت مجلس و مطبوعات و رسانه ها را گرفت» ، گفت:انتصابات از حقوق و اختیارات دولت است نه مجلس بنابراین باید هر کسی در حد حقوق خود عمل کند .

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: اگر فساد و ناکارامدی در حوزه کاری دیده شد مجلس می تواند با ابزارهایی از جمله سوال و استیضاح که در دست دارد ، وارد عمل شود اما این که هنوز کسی بر سر کار نیامده از انتصابات ایراد گرفته شود ، منطقی و صحیح نیست.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=135660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰