تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
10

نظر ٣ کارشناس درباره داورى استقلال – نساجى

  • کد خبر : 136674
  • 29 آبان 1400 - 14:17
نظر ٣ کارشناس درباره داورى استقلال – نساجى

جمهوریت : سه صحنه جنجالی قضاوت علیرضا فغانی در دیدار استقلال – نساجی را تحت تاثیر قرار داده است. به گزارش “ورزش سه”، ساعتی پس از بازی پرسپولیس و مس رفسنجان که با صحنه‌های جنجالی داوری همراه بود، دیدار استقلال با نساجی نیز به همین سرنوشت دچار شد تا این بار قضاوت علیرضا فغانی در […]

جمهوریت : سه صحنه جنجالی قضاوت علیرضا فغانی در دیدار استقلال – نساجی را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش “ورزش سه”، ساعتی پس از بازی پرسپولیس و مس رفسنجان که با صحنه‌های جنجالی داوری همراه بود، دیدار استقلال با نساجی نیز به همین سرنوشت دچار شد تا این بار قضاوت علیرضا فغانی در بازگشت به ایران زیر سوال برود.

در این مسابقه نیز هر دو تیم به عملکرد داور اعتراض دارند. آبی‌ها با وایرال کردن صحنه برخورد توپ با دست محمدرضا منصوری، از پنالتی گم شده خود می‌نویسند و از سوی دیگر طرفداران نساجی این را یک برخورد عادی در فاصله کم می‌دانند.

 

هواداران نساجی همچنین اعتقاد دارند که محمد دانشگر در دقیقه ۸۸ باید از زمین اخراج می‌شد و فغانی با او مهربانانه برخورد کرده است. صحنه بعدی مربوط به جایی است که ژستد و حقیقی در برخوردی شدید آسیب دیدند.

کارشناسان داوری در این خصوص اظهار نظر کرده‌اند:

 

* برخورد توپ با دست مرتضی منصوری:

حیدر سلیمانی: چون دست کاملا در امتداد بدن بازیکن نساجی بود و هیچ فضایی در حد دو سانتی متر هم بین دست و بدن وجود نداشت، بنابراین ادامه بازی درست بود.

عسگری: در آن صحنه توپ به دست بازیکن نساجی برخورد کرد اما این خطای پنالتی نبود و دست در حالت طبیعی قرار داشت.

نوذر رودنیل: در این صحنه ادامه بازی درست بود. در خطای هند، یک هند آگاهانه داریم، یک هند غیرآگاهانه و یک هند تصادفی. این هند تصادفی بود و ادامه بازی درست بود و نباید این صحنه ها را خطا بگیریم.

  • برخورد ژستد با علیرضا حقیقی:

حیدر سلیمانی: چون شدت خطا زیاد نبود و توپ بین دو بازیکن قرار داشت، به نظرم اخطاری که فغانی داد، درست و کافی بود.

نوذر رودنیل: خطایی رخ نداد و اگر خطایی باشد خطای مهاجم بود چون دروازه بان برای دفاع از توپ می‌آید و این مساله طبیعی است.

* خطای محمد دانشگر در آخرین دقایق:

حیدر سلیمانی: خطای دانشگر مانع حمله نساجی شد و نیازمند یک اخطار بود اما چون دانشگر در نیمه اول کارت زرد گرفته بود، فغانی این صحنه را مدیریت کرد و به دانشگر کارت زرد دوم را نداد. داورها معمولا در دادن اخطار دوم یک مقدار مدیریت به خرج می‌دهند. اگر دانشگر اخطار اول را نگرفته بود، در این صحنه کارت زرد می‌گرفت.

عسگری: در آن صحنه دانشگر با خطا مهاجم تیم نساجی را متوقف کرد و همین خطا باعث شد که یک موقعیت خوب حمله از این تیم گرفته شود و بر این اساس باید کارت زرد دوم به دانشگر نشان داده می‌شد.

نوذر رودنیل: آقای فغانی می‌توانست به دانشگر کارت بدهد اما بازی را مدیریت کرد.

خبر مرتبط :

فرهاد مجیدی: جان مادر و بچه‌هایتان VAR را بیاورید

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=136674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰