تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
18

تغییر سن قانونی ازدواج اشکال شرعی دارد

  • کد خبر : 13669
  • 28 آذر 1397 - 16:21
تغییر سن قانونی ازدواج اشکال شرعی دارد

جمهوریت ;؛ سیما پروانه گهر ؛ طرح اصلاح سن ازدواج این روزها در مجلس از موارد پرحاشیه است. فراکسیون زنان به عنوان پیگیری کننده اصلی طرح درباره طرح سکوت می کنند و می گویند مخالفت ها با طرح به اندازه ای است که ترجیح می دهند در سکوت کارهای آن را پیش ببرند. مجتبی ذوالنوری […]

جمهوریت ;؛ سیما پروانه گهر ؛ طرح اصلاح سن ازدواج این روزها در مجلس از موارد پرحاشیه است. فراکسیون زنان به عنوان پیگیری کننده اصلی طرح درباره طرح سکوت می کنند و می گویند مخالفت ها با طرح به اندازه ای است که ترجیح می دهند در سکوت کارهای آن را پیش ببرند.

مجتبی ذوالنوری ، نماینده مردم قم و عضو فراکسیون ولایی مجلس در گفت و گو با جمهوریت درباره این طرح می گوید: تغییر سن ازدواج در قانون اشکال شرعی دارد.

وی در این خصوص تصریح دارد : شرع حدی به نام بلوغ برای دختر و پسر گذاشته است و طبق این معیار افراد تصمیم به ازدواج می گیرند و کسی نمی تواند حکمی شرع جواز آن را داده است ممنوع کند و دلیلی بر ممنوعیت وجود ندارد.

ذوالنوری خاطر نشان می کند: عوارض بالارفتن سن ازدواج در کشور مثبت نیست .

به گزارش جمهوریت طرح «افزایش حداقل سن ازدواج» که به «کودک‌همسری» معروف شده طرحی است که برای «جلوگیری از ازدواج کودکان» توسط فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی تدوین شده و ۶۷ نماینده در جلسه علنی در مهرماه، با وجود مخالفت برخی دیگر نمایندگان، خواستار ورود سریع‌تر مجلس به آن شدند.

این طرح که بر اساس آن، حداقل سن ازدواج برای دختران، ۱۶ و برای پسران ۱۸ سال پیش‌بینی شده و ازدواج برای دختران زیر ۱۳ سال مطلقا ممنوع خواهد شد، باید در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی بررسی شود.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=13669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰