تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

بسیاری از اساتید نگران آینده شغلی دانشجویان هستند

  • کد خبر : 13670
  • 28 آذر 1397 - 16:08

به گزارش جمهوریت ; وزیر علوم با بیان اینکه بسیاری از اساتید نگران آینده شغلی فارغ‌التحصیلان خود هستند، گفت: در وزارت علوم تلاش می‌شود تا هدایت تحصیلی، پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویان به صورت کاربردی باشد تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آینده با مشکل اشتغال مواجه نباشند. به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در همایش «پژوهش، فناوری […]

به گزارش جمهوریت ;

وزیر علوم با بیان اینکه بسیاری از اساتید نگران آینده شغلی فارغ‌التحصیلان خود هستند، گفت: در وزارت علوم تلاش می‌شود تا هدایت تحصیلی، پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویان به صورت کاربردی باشد تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آینده با مشکل اشتغال مواجه نباشند.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در همایش «پژوهش، فناوری و مسئولیت اجتماعی» که امروز  در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است، افزود: وزارت علوم نباید منتظر بماند بلکه باید به سمت دستگاه‌های اجرایی برود تا بتواند نیازها و مشکلات جامعه را برطرف کند. در این راستا ما نیز با استقبال خوبی مواجه شدیم و این اقدام در وزارتخانه موجب شد که در بسیاری از موارد، موفق به انعقاد توافقنامه‌های پژوهشی و انجام پروژه‌های مشترک شویم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۳۷۰ انجمن علمی در کشور فعال است که این انجمن‌ها، تشکل‌های تخصصی به شمار می‌روند، بنابراین باید برنامه‌ریزی کنیم تا از توان و پتانسیل انجمن‌های علمی استفاده کنیم. ما در وزارت علوم نیز سعی می‌کنیم در حوزه‌های مشورتی و سیاستگذاری از نظرات و ظرفیت انجمن‌های علمی بهره ببریم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: وزارت علوم برنامه دارد با همفکری و همکاری انجمن‌های علمی، تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

وزیر علوم اظهار کرد: برای فعالیت بیشتر انجمن‌های علمی، اگر نیاز به بازنگری فرآیندها باشد، در وزارت علوم و معاونت پژوهشی این وزارتخانه اقدامات اجرایی آن را انجام می‌دهیم.

دکتر غلامی با بیان اینکه انجمن‌های علمی، پژوهش‌های مشترکی با پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دارند، افزود: در شورای عتف (شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری) تأکید شده است که وزارت علوم به سمت دستگاه‌های اجرایی برود و با آنها همکاری کند.

به گفته وی، انجمن‌های علمی باید به سمت شناخت مسائل جامعه حرکت کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=13670

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰