تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
13

دولت به دنبال شناسایی تعداد خانه های مردم نیست

  • کد خبر : 137176
  • 02 آذر 1400 - 12:48
دولت به دنبال شناسایی تعداد خانه های مردم نیست
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: وزارت راه وشهرسازی به دنبال شناسایی تعداد واحد مسکونی افراد نیست بلکه قصد دارد از طریق این سامانه واحدها به بازار عرضه کند.

جمهوریتمحمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار جمهوریت با بیان اینکه هدف از راه اندازی سامانه املاک و اسکان شناسایی خانه های خالی و عرضه آنها به بازار مسکن است گفت: این واحدها باید در بازار مسکن عرضه شود تا از طریق آن بتوان قیمت مسکن را کاهش داد.

بیشتر بخوانید:

او با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی به هیچ عنوان به دنبال این موضوع نیست که یک فرد چه تعداد واحد مسکونی دارد بلکه ما به دنبال آن هستیم که این واحدها نباید خالی نگه داشته شود و باید مالکان آنها را به بازار عرضه کنند .

معاون وزیر راه وشهرسازی یادآور شد: این موضوع که یک فرد چه تعداد واحد مسکونی دارد به هیچ عنوان در حوزه فعالیت‌های ما نیست بلکه استراتژی ما آن است که بتوانیم بازار مسکن را از طریق این واحدها به تعادل برسانیم.

محمود زاده با اشاره به اینکه تاکنون و طبق آمارهای به دست آمده حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد افزود: این واحدها در صورت عرضه به بخش مسکن می تواند آثار بسیار مثبتی را در این بازار بر جای بگذارد

محمود زاده تاکید کرد: در حال حاضر سامانه املاک و اسکان باز است و متقاضیان می توانند در این سامانه ثبت نام کنند .
او گفت: وزارت راه وشهرسازی لیست تمامی افراد را به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده و در این بخش هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر این سازمان درخواست دیگری در این بخش دارد به ما اعلام کند تا بتوانیم آن را انجام دهیم .

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=137176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰