تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
16

نوسانات دلار در شرایط سیاسی کشور/ تاثیر مذاکرات هسته ای هفته آتی بر بازار ارز چیست؟

  • کد خبر : 137291
  • 02 آذر 1400 - 16:46
نوسانات دلار در شرایط سیاسی کشور/ تاثیر مذاکرات هسته ای هفته آتی بر بازار ارز چیست؟
اگر در هفته آینده این مذاکرات به یک جمع‌بندی مطلوب برسد طبیعی است که نرخ دلار با کاهش روبرو خواهد شد و درصورتیکه تفاهم به زمان دیگری موکول شود نوسانات نرخ ارز در بازار نیز ادامه خواهد داشت.

جمهوریت : یک کارشناس اقتصادی گفت: تفاوت نرخ قیمت ارز در بازار آزاد و صرافی های بانکی نشات گرفته از مذاکرات سیاسی در حال انجام بین ایران و گروه چهار به علاوه یک است.

هادی حق شناس کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با حبرنگار جمهوریت در خصوص علت تفاوت قیمت ارز آزاد با ارز صرافی های بانکی گفت : بخشی از تاثیرپذیری قیمت دلار ناشی از متغیرهای سیاسی و بخشی دیگر مربوط به متغیرهای واقعی اقتصاد می‌شود ، یعنی اگر برجام احیا و چالش‌های سیاسی کشور رفع شود، قطعاً ما شاهد کاهش قیمت دلار خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: بخشی از نوسانات بازار ارز متاثر از فضای سیاسی بین ایران و کشورهای درگیر برجام است، چرا که با توجه به اینکه مذاکرات احیای برجام در هفته آینده مجدداً آغاز خواهد شد و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال حاضر در ایران حضور دارد ، بخشی از این تحولات سیاسی اثرگذار بر روی نرخ ارز خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: در شرایط فعلی ، تفاوت نرخ قیمت ارز در بازار آزاد و صرافی های بانکی نشات گرفته از مذاکرات سیاسی در حال انجام بین ایران و گروه چهار به علاوه یک است و اگر در هفته آینده این مذاکرات به یک جمع‌بندی مطلوب برسد طبیعی است که نرخ دلار با کاهش روبرو خواهد شد و درصورتیکه تفاهم به زمان دیگری موکول شود نوسانات نرخ ارز در بازار نیز ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=137291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰