تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
11

وحید قلیچ: فرهاد مجیدی، برف زمستان را نخواهد دید

  • کد خبر : 137927
  • 09 آذر 1400 - 14:11
وحید قلیچ: فرهاد مجیدی، برف زمستان را نخواهد دید
کری خوانی پیشکسوت پرسپولیس : امیدوارم بچه ها خودشان باشند و برگه اخراج سرمربی استقلال را در پایان همین بازی امضاء کنند

جمهوریت : وحید قلیچ یکی از چهره های جنجالی دربی های پرسپولیس و استقلال محسوب می شود که همواره در این دیدارها از سوی طرفداران رقیب مورد نوازش کلامی قرار می گرفت!

خود این پیشکسوت پرسپولیس نیز این موضوع را قبول دارد و … بهتر است خودتان مصاحبه ما با دروازه بان پیشین قرمزها را بخوانید که خواندنی است …

ببخشید ولی تا جایی که به خاطر داریم شما یکی از بازیکنان منفور استقلالی ها در دربی بودید. این طور نیست؟

بنویسید رکورددار فحش خوردن در دربی من هستم. استقلالی ها از همان شروع مسابقه شروع می کردند به شعار دادن و فحاشی به من تا زمانی که سوت پایان مسابقه زده می شد!

البته شما هم این فحاشی ها را بی جواب نمی گذاشتید و معمولا …

بله، همه بی تربیت ها یا یاغی های دربی سر کلاس درس من نشسته بودند! اولین بار من مُد کردم که درجواب فحاشی تماشاگران رقیب پشتک وارو بزنم یا اینکه کارهایی انجام بدهم که رسانه ای نیست! حالا می گویند احمدرضا عابدزاده پشتک می زد و فلان و بهمان در صورتی که اولین بار من مُد کردم.

معمولا هم یکی از خوب های دربی بودید. چطور خودتان را آماده می کردید؟

از همین فحاشی استقلالی ها انرژی مثبت می گرفتم. هر وقت فحش می دادند بهتر بازی می کردم و در ۹ دربی که بازی کردم ۹ مرتبه موفق به کلین شیت شدم.

بهترین دربی که درآن حضور داشتید؟

آذرماه سال ۱۳۶۸ بود که استقلال رئال مادرید شده بود! رضا احدی تازه از آلمان برگشته و کاپیتان شده بود. استقلال هم بهترین بازیکنان تاریخ خودش را داشت اما در میان ناباوری ما با گل رضا عابدیان دربی را بردیم. آن برد آن هم با پرسپولیسی که همه فکر می کردند از پیش بازنده است خیلی به من چسبید.

و بدترین دربی؟

خرداد ماه سال ۱۳۶۹ که ما دو گل مشابه در جام حذفی مقابل استقلال خوردیم. امیر قلعه نویی ارسال کرد و صمد مرفاوی و عباس سرخاب موفق به گلزنی شدند.

بهترین نمایش وحید قلیچ در دربی؟

اسفندماه سال ۱۳۶۷ که در جام حذفی به استقلال خوردیم و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. علی آقا گفت اگر ببریم ۵۰ هزار تومان وحید به تو پاداش می دهم. من ضربات پنالتی امیر قلعه نویی و محمدرضا شکورزاده را گرفتم اما …

پاداش را گرفتید؟

علی آقا از ایرج جنگی تدارکات تیم پرسید چقدر از پول شیرینی، چای و … مانده و آن بنده خدا هم گفت ۵ هزارتومان! گفت همان ۵ هزارتومان را بده وحید! البته آقای پروین آن قدر به ما لطف داشته که از آن شوخی ناراحت نشدیم. طفلکی علی آقا یک مدتی می شود بد آورده و درمراسم ختم خواهر، مادرزن و اقوامش او را می بینیم و امیدوارم در شادی های این اسطوره فوتبال ایران شرکت کنیم.

دوست دارید دربی روز شنبه را کنار چه کسی تماشا کنید؟

کنار علی آقا پروین!

فکر می کنی این دربی با چه نتیجه ای تمام شود؟

– انشالله پرسپولیس برنده این دیدار می شود. فرهاد مجیدی هم با شکست مقابل تیم ما هرگز برف زمستان را در استقلال نخواهد دید!

این جمله یک نوع کُری بود؟

روز شنبه خیلی چیزها معلوم خواهد شد. امیدوارم بچه ها خودشان باشند و برگه اخراج سرمربی استقلال را در پایان همین بازی امضاء کنند!

بگذریم! شما شانس کدام بازیکنان را برای گلزنی مقابل استقلال بیشتر می دانید؟

مهدی عبدی و عیسی آل کثیر بوی گل می دهند اما فرقی نمی کند. هرکسی برای پرسپولیس گل بزند ما عشق اش را می کنیم!

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=137927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰