تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
5

ورود ویروس اُمیکرون به کشور دور از انتظار نیست

  • کد خبر : 138204
  • 10 آذر 1400 - 21:52
ورود ویروس اُمیکرون به کشور دور از انتظار نیست
واکسیناسیون علیه کروناویروس در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و دوری از تجمعات، راهکاری مناسب برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس است.

جمهوریت : سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که علیرغم اجرایی شدن اقدامات پیشگیرانه جدی در بخش‌های مختلف، احتمال ورود سویه جدید کرونا (اُمیکرون) به کشور دور از انتظار نیست.

دکتر عباس رضائیان‌زاده چهارشنبه ۱۰ آذر در جلسه اعلام آخرین آمارهای شیوع کروناویروس در فارس، با اشاره به شیوع سویه جدید کروناویروس در کشورهای آفریقایی، گفت: علی رغم تمهیدات بهداشتی انجام شده، احتمال ورود سویه جدید کروناویروس به کشور دور از انتظار نیست، بنابراین ضرورت دارد همشهریان بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس را جدی بگیرند.

رضائیان زاده تاکید کرد: واکسیناسیون علیه کروناویروس در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و دوری از تجمعات، راهکاری مناسب برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس است.

وی با اعلام بستری ۱۲۷ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علایم طی شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۱۰۴۹ نفر عنوان و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۴۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

رضائیان‌زاده گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۴۹ تست تشخیصی مولکولی و از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۵ هزار و ۲۱۵ مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۵۰۰ هزار و ۹۸۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شده است.

سرپرست معاونت بهداشت علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۴۸۹ هزار و ۸۰۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

رضائیان زاده در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۲۶۹ نفر اعلام کرد.

این مقام مسئول همچنین مجموع میزان واکسن کرونای تزریق شده در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز را پنج میلیون و ۸۹۳ هزار و ۶۵۹ دُز اعلام اعلام و اضافه کرد: از این تعداد سه میلیون و ۱۵۶ هزار و ۷۲۹ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۳۶ هزار و ۹۳۰ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=138204

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰