تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

ارتقاء و گسترش فعالیت‌های پژوهشی می‌تواند در توسعه گردشگری موثر باشد

  • کد خبر : 13970
  • 29 آذر 1397 - 10:09
ارتقاء و گسترش فعالیت‌های پژوهشی می‌تواند در توسعه گردشگری موثر باشد

به گزارش جمهوریت ; استاندار اردبیل گفت: ارتقاء و گسترش فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در جهت استفاده از پتانسیل استانی می‌تواند در توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال موثر واقع شود. به گزارش ایسنا، استاندار اردبیل در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان در غرفه جهاد دانشگاهی اردبیل در راستای حمایت از […]

به گزارش جمهوریت ;

استاندار اردبیل

استاندار اردبیل گفت: ارتقاء و گسترش فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در جهت استفاده از پتانسیل استانی می‌تواند در توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال موثر واقع شود.

به گزارش ایسنا، استاندار اردبیل در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان در غرفه جهاد دانشگاهی اردبیل در راستای حمایت از فعالیت‌های توسعه فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی اردبیل  مساعد داد و افزود: ارتقاء و گسترش فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در جهت استفاده از پتانسیل استانی می‌تواند در توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال موثر واقع شود.
 
«بهنام‌جو» خاطرنشان کرد: در جهت توسعه، تجاری‌سازی و عملیاتی کردن فعالیت‌ و طرح‌های پژوهشی باید از محققان و پژوهشگران از لحاظ مادی و معنوی حمایت و پشتیبانی شود.
 
وی تصریح‌ کرد: موفقیت محققان مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل نشان از حمایت‌های قابل قبول این نهاد از پژوهشگران است.
 
در این بازدید مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار اردبیل و مجموعه استانداری در پیگیری فعالیت‌های این نهاد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در تقویت و توسعه صنعت توریسم، ایجاد مجتمع سلامت و ابعاد مختلف آن با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص اقدامات خوبی را آغاز کرده است.
 
«جواد فرخی» ادامه داد: گیاهان دارویی به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم استان محسوب می‌شود که این نهاد  با بهره‌گیری از این پتانسیل به‌دنبال ارتقاء فعالیت‌ها در زمینه‌های تحقیقاتی، گردشگری سلامت و کشاورزی است.
 
وی به ارائه خدمات مشاوره‌ای، آزمایشگاهی و حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون در این مرکز ۱۵ شرکت و یک هسته فناورانه با ۳۶ ایده فناورانه در حال تولید داروهای گیاهی مورد نیاز کشور هستند.
 
مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به فعالیت این نهاد در حوزه سلات باروری خاطرنشان‌کرد: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی در اردبیل با درمان های موفق‌آمیز خود توانسته است امید به زندگی را در خانواده‌های زوج نابارور افزایش دهد.
 
فرخی اظهار امیدواری کرد که جهاد دانشگاهی استان اردبیل با توجه به تجربیات خود بتواند در انجام مأموریت‌های واگذار شده موفق عمل کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=13970

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰