تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
14
در گفت و گو با جمهوریت مطرح شد:

کمیسیون ماده ۱۰ احزاب سرشاخ با حزب اتحاد ملت/ مالک شریعتی: دبیرکلی آذر منصوری غیرقانونی است/عضو حزب اتحاد ملت؛ منصوری دبیرکل باقی می ماند

  • کد خبر : 140883
  • 02 دی 1400 - 14:50
کمیسیون ماده ۱۰ احزاب سرشاخ با حزب اتحاد ملت/ مالک شریعتی: دبیرکلی آذر منصوری غیرقانونی است/عضو حزب اتحاد ملت؛ منصوری دبیرکل باقی می ماند
علی رغم موضع گیری مالک شریعتی ، نماینده مجلس در کمیسیون ماده 10 احزاب علیه دبیرکلی آذر منصوری بر حزب اتحاد ملت، عضو این حزب می گوید تغییری در گزینه دبیرکلی این حزب داده نخواهد شد.

جمهوریت – اخیرا مالک شریعتی نماینده مجلس و عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه فعالیت آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت طبق قانون تخلف است، گفت: خانم آذر منصوری با حکم دادگاه محرومیت اجتماعی داشته و فعالیت وی در این حزب غیر قانونی است. وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بر اساس قانون نظر می‌دهد، ادامه داد: “پس از اینکه مجمع عمومی حزب اتحاد ملت برگزار شد. پرونده این حزب در کمیسیون ماده ۱۰ بررسی شد و طبق نظراتی که از دستگاه‌های نظارتی مختلفی همچون قوه قضائیه و دادستانی اخذ شده و طبق اعلام نماینده دادستانی در جلسه کمیسیون ، خانم آذر منصوری محکومیت قطعی دارد و نمی‌تواند فعالیت حزبی داشته باشد”.

بیشتر بخوانید:

در اسفند سال ۱۳۸۸ محمدرضا فقیهی، وکیل آذر منصوری از محکومیت معاون سیاسی حزب مشارکت به سه سال حبس تعزیری از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خبر داد و گفت که پس از پایان تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست برای وی، پرونده به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال و بعد از رسیدگی به اتهامات معاون سیاسی حزب مشارکت، منصوری به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. وی اتهامات آذر منصوری را اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی عنوان کرد.

جلال جلالی زاده، عضو حزب اتحاد ملت در گفت و گو با جمهوریت در اینباره گفت: این اظهارنظرها از سوی اشخاصی صورت می گیرد که اعتقادی به حزب و فعالیت سیاسی ندارند و تصور می کنند بودن حزب مانع از حضور آن ها در قدرت می شود، بنابراین به روش های مختلف تلاش می کنند فعالین سیاسی منسجم نشوند و نتوانند در راستای دفاع از حقوق مردم گام بر دارند.

وی با تاکید بر این موضوع افزود: وقتی که شخصی فعالیت ها و تلاش های سیاسی مسالمت آمیز انجام می دهد، هیچ قانونی نمی تواند جلوی او را بگیرد علاوه بر این که قانون باید برای حفظ نظم جامعه و حقوق مردم باشد نه سلب حق مردم از آن ها.

جلالی زاده همچنین گفت: هر کسی می تواند عضو حزب باشد و این اعضاء حزب است که تصمیم می گیرند کسی دبیرکل باشد یا خیر.

حزب اتحاد ملت تغییری در گزینه دبیرکل خود نمی دهد

عضو حزب اتحاد ملت با انتقاد از گفته های نماینده مجلس یازدهم درباره دبیرکل حزب گفت: انتقال مسائل داخل حزب به گعده های سیاسی و بهانه حذف افراد قرار دادن این امور به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر این که « حزب اتحاد ملت تغییری در گزینه دبیرکل خود نمی دهد»، ادامه داد: افراد داخل حزب اتحاد ملت چهره های سیاستمدار، حقوقدان و  وکلا هستند و هر کدام با توجه به آگاهی نسبت به روند فعالیت های سیاسی این انتخاب را داشتند.

از دبیرکلی یک خانم خشنود نیستند

جلالی زاده با بیان این که این نخستین بار است که یک خانم دبیرکل حزب می شود گفت: این افراد که روی این مسائل حساس هستند، نه اعتقادی به حقوق زنان دارند نه مردان و تلاش می کنند مردم از آشنایی با حقوق خود محروم شوند.

وی با تاکید بر این که « قانون که نباید مانع دستیابی حقوق افراد به حقوق طبیعی شان شود»،گفت: اظهار نظر یک نماینده مبنای تغییر تصمیم اتحاد ملت نبوده و نیست.

جلالی زاده با بیان این که خانم آذر منصوری چهره ای شجاع، پاکدست، پاکدامن و شایسته برای دبیرکلی حزب اتحاد ملت است، تاکید کرد: قانونی که مخالف آزادی هر انسانی باشد باید نسخ شود نه این که مبنای تصمیم گیری قرار بگیرد .

حال باید دید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب چه اقدامی در این باره انجام خواهد داد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=140883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰