تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
13
ماجرای اعتیاد نماینده مجلس چه بود؟

برای اعتیاد حکم طلاق نمی دهند چه رسد به ابطال نمایندگی مجلس

  • کد خبر : 141392
  • 06 دی 1400 - 12:56
برای اعتیاد حکم طلاق نمی دهند چه رسد به ابطال نمایندگی مجلس
اولویت امروز کشور اصلاح قانون انتخابات مجلس نیست

جمهوریت : محسن کوهکن، نماینده دوره هشتم مجلس درباره اظهارات علیرضا سلیمی، عضو هیئت رییسه مجلس، توضیح داد.

محسن کوهکن، نماینده ادوار مجلس وعضو جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی منیبان درباره اظهارات علیرضا سلیمی در برنامه تلویزیونی دستخط درباره «نماینده معتاد تزریقی در دوره هشتم» و انتقاد از عدم وجود تست اعتیاد برای  داوطلبین مجلس و تاکید لزوم اصلاح قانون انتخابات مجلس گفت: بر اساس قانون فعلی برای انتخابات مجلس از داوطلین تست اعتیاد گرفته نمی شود چرا که اگر قرار باشد از داوطلبین انتخابات مجلس تست اعتیاد گرفته شود، باید در انتخابات شوراها و دیگر انتخابات هم این مساله الزامی شود.

او ادامه داد: این که در قانونی الزامی برای تست اعتیاد از همه ثبت نام کنندگان مجلس گرفته شود به این معنا و مفهوم است که همه در جامعه معتاد هستند مگر این که از طریق تست، خلاف آن ثابت شود.

محسن کوهکن با بیان این که «این موضوع از نظر مراعات شخصیت افراد زیر علامت سوال است»، تاکید کرد: در ده دوره مجلس و در بین حدود ۲ هزار نفر نماینده در طول چند ده سال یک نفر هم معتاد بوده، حالا درست است با توجه به جایگاه نمایندگی چنین تغییری در قانون داده شود؟!

او افزود: من نشنیدم مطالبه مردمی جدی از جانب مردم نسبت به نمایندگان باشد که در قانون تست اعتیاد الزامی شود و الان این سوال مطرح می شود که مشکل مجلس یک نمونه نماینده معتاد دوره هشتم است؟!

*ماجرای نماینده معتاد مجلس هشتم

کوهکن درباره اصل اظهارات علیرضا سلیمی نیز گفت: یک زمانی فردی معتاد است و وضعیت اعتیاد او مخل انجام وظیفه او است و یا فرد محترمی به اشتباه درگیر اعتیاد شده اشت.

او تاکید کرد: این نماینده فرد محترمی بود و خانواده او به همراه هیئت رییسه وقت مجلس به موضوع، ورود پیدا کردند و همسر او همیاری و همراهی زیادی کرد و بهبودی نسبی نیز برای آن نماینده محقق شد.

نماینده ادوار مجلس با انتقاد از طرح چنین مسائلی در شرایط فعلی کشور گفت: من نمی دانم باز کردن این ماجرا و تاکید مکرر بر آن در شرایط فعلی چه مشکلی را حل می‌کند.

او افزود: در ده دوره مجلس یک مورد گزارش می شود، آن هم فرد محترمی بود که گرفتار شده بود، اگر مسائلی دیگری هست که ما اطلاع نداریم باید گفته شود اما تاکید چندباره بر یک مورد مجلس الان چه مشکلی را حل می کند!؟

*اعتیاد تعریف استاندارد ثباتی ندارد که در قانون آن را ثبت کنیم

کوهکن همچنین درباره مساله تست اعتیاد در قانون انتخابات مجلس گفت: اعتیاد یک تعریف استانداردی ندارد، مثلا در گذشته کسی که تریاک می کشید معتاد بود اما بعد از آن مواد صنعتی امد و تریاک دیگر به قول برخی دوستان به شوخی می گفتند که کمی بدتر از سیگار در نگاه جامعه است.

او تاکید کرد: علاوه بر این فرضا کسی در زمان ورود به مجلس اعتیاد نداشت و در دوره نمایندگی معتاد شد، انجا چه باید کرد؟

*اولویت امروز کشور اصلاح قانون انتخابات مجلس نیست

کوهکن با بیان این که اعتیاد حتی در موضوع طلاق هم سند قطعی محسوب نمی شود، گفت: حتی در موارد طلاق نیز با تایید آزمایش اعتیاد، سریع به سمت فروپاشی کانون خانواده نمی روند چرا که ارزیابی می کنند تا اگر فرد توان اداره زندگی را دارد، کانون خانواده را حفظ و در جهت ترک اعتیاد مورد یاری و کمک قرار بگیرد.

نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: با وجود مسائل و مشکلات جدی اقتصادی کشور اولویت اول ما این نیست که قانون انتخابات مجلس اصلاح شود و تست اعتیاد را در آن بگنجانیم.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=141392

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰