تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
15

افزایش پدیده قاتلان اجاره‌ای در پی مشکلات مالی

  • کد خبر : 141776
  • 08 دی 1400 - 10:23
افزایش پدیده قاتلان اجاره‌ای در پی مشکلات مالی
استخدام قاتل برای قتل پدر / قتل خواهر با قاتل سه میلیونی / قتل شوهر از سوی پسر دایی

جمهوریت : جامعه ۲۴ گزارشی در مورد افزایش اجیر کردن افراد برای قتل خبر داد، پدیده‌ای که از آن با عنوان «قاتلان اجاره‌ای» هم یاد می‌شود.

برایشان فرق ندارد، بخاطر اینکه به خواسته‌شان که پول و عشق است برسند دست به قتل می‌رنند بدون اینکه از عاقبت کار اطلاع داشته باشند یا بترسند. قاتلان اجاره‌ای این روز‌ها حسابی فعال شده‌اند.

بیشتر برای رسیدن به عشق ممنوعه و برخی هم برای رسیدن به پول حاضر می‌شوند قتل انجام دهند، هیچکدام آنها، ولی تجربه‌ای از ارتکاب قتل ندارند. فکر می‌کنند با یک نقشه دو نفره می‌توانند به راحتی قتل را انجام داده و بعد هم یا به هم برسند یا هرکس بعد گرفتن پول به سوی زندگی خودش برود. در قتل‌هایی که قاتل، اجاره‌ای است معمولا زن‌ها کارفرما و دستور دهنده اجرای جنایت هستند و برای رسیدن به زندگی خوب‌تر یا رهایی از خشونت همسر دستور قتل را صادر می‌کنند.

در این میان گاهی زنان برای رسیدن به عشقی دیگر دستور قتل همسرشان یا اعضای خانواده خود را می‌دهند و در بیشتر قتل‌ها ارتکاب جنایت از سوی نفر سوم رابطه است. در قتل‌هایی که معمولا قاتلان اجاره‌ای انجام می‌دهند، ماجرا خیلی زود لو رفته و قاتل شناسایی و دستگیر می‌شود.

این روز‌ها بار دیگر اگر اخبار حوادث را دنبال کنیم با رشد زیاد ارتکاب قتل از سوی قاتلان اجاره‌ای روبرو هستیم، موضوعی که با توجه به مشکلات اقتصادی می‌تواند به رویه‌ای ثابت و خطرناک تبدیل شود و هر کس برای رسیدن به چند ده میلیون تومان پول، به راحتی آدم بکشد. در سه پرونده یک هفته اخیر دو قاتل به خاطر پول دست به ارتکاب جنایت زده و یک قاتل هم برای رسیدن به زن مورد علاقه‌اش دست به جنایت خانوادگی زده است.

در این گزارش مهم‌ترین پرونده‌های قاتلان اجاره‌ای در سال‌های اخیر را مرور می‌کنیم.

قتل شوهر از سوی پسر دایی

چندی قبل ماموران پلیس تهران در تماس مردی جوان، در جریان مفقود شدن مشکوک مرد همسایه قرار گرفتند. این مرد در تماس خود به ماموران گفت: دو شب قبل از خانه مرد همسایه سروصدا آمد که یکباره این صدا خاموش شد، دقایقی بعد دیدم سه مرد از خانه همسایه خارج شدند و فرشی که چیزی لای آن پیچیده شده بود را بیرون بردند. به خاطر اینکه دو روز است همسایه را ندیده‌ام به موضوع مشکوک هستم.

بلافاصله ماموان به آپارتمان محله اتوبان محلاتی رفتند. زن صاحبخانه ابتدا سعی در کتمان واقعیت می‌کرد، اما وقتی رازش را برملا شده می‌دید، گفت: شوهرم دو خانه داشت که به نام من کرده بود. او قصد داشت خانه‌ها را به نام خودش بزند، احساس کردم اگر خانه را به نام خود کند من را طلاق‌ می‌دهد، نقشه قتلش را کشیدم و به پسردایی‌ام موضوع را گفتم. او هم مردی را معرفی کرد که با گرفتن ۵۰ میلیون تومان کار را تمام کند، اما آن مرد بعد از گرفتن پول فرار کرد.

زن جوان ادامه داد: پسردایی‌ام خودش با چند ضربه شوهرم را کشت و با کمک برادرم و دوست پسر دایی جسد را از خانه خارج کردند و چند روز بعد ما لو رفته و دستگیر شدیم.

قتل خواهر با قاتل سه میلیونی

آذر ماه سال ۹۷ مردی در تماس با پلیس از قتل خواهر جوانش در محله‌ای در شرق تهران خبر داد. با حضور تیم جنایی در محل آن‌ها با جسد نایلون پیچ دختر جوانی روبه‌رو شدند. مرد جوان که خود را برادر مقتول معرفی می‌کرد در بازجویی‌های اولیه گفت: دو خواهرم با هم در این خانه زندگی می‌کنند. امروز خواهر بزرگ‌تر تماس گرفت و گفت خواهر کوچک در خانه است، اما در را باز نمی‌کند، من هم آمدم و با شکستن در وارد خانه شدیم، اما او جانش را از دست داده بود و دور سرش نایلونی کشیده شده بود.

در ادامه ماموران به خواهر و برادر مشکوک شدن که سرانجام زن جوان به طراحی نقشه قتل خواهرش اعتراف کرد و گفت:خواهرم معتاد بود و من را می‌زد، او کل خانواده را اذیت می‌کرد، ما تصمیم به قتل او گرفتیم. من به ساقی مواد محله سه میلیون تومان دادم تا خواهرم را بکشد، او هم این کار را کرد. بعد از قتل بهمن با من تماس گرفت و ما هم نقشه بی اطلاعی از قتل را بازی کردیم. با اعترافات خواهر و برادر آن‌ها بازداشت شدند و قاتل اجاره‌ای هم شناسایی و دستگیر شد.

استخدام قاتل برای قتل پدر

چندی قبل ماموران پلیس شهریار در جریان کشف جسد مرد ۶۴ ساله‌ای در خیابان قرار گرفتند. با حضور ماموران مشخص شد این مرد به قتل رسیده است، اما هیچ اوراق هویتی ندارد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، چند روز بعد اعضای یک خانواده از گم شدن پدرشان خبر دادند که بررسی‌ها نشان داد جسد کشف شده، پدر این خانواده است. در ادامه تحقیقات مشخص شد یکی از فرزندان مقتول با پدرش اختلاف داشته و همیشه درگیر بوده‌اند. به همین خاطر ماموران خیلی زود این فرد را دستگیر کردند.

پسر ۳۶ ساله به طراحی قتل پدرش اعتراف کرد و گفت: با پدرم اختلاف مالی داشتیم و کینه او را به دل گرفته بودم، برای قتلش نقشه کشیدم و دو اراذل و اوباش را با مبلغ ۶۰ میلیون تومان اجیر کردم تا پدرم را بکشند. آن‌ها هم بعد از توافق، پدرم را کشته و جسدش را در خیابان رها کردند.

با شناسایی هویت دو قاتل فراری مشخص شد یکی از آن‌ها در بیمارستان بستری شده است و دیگری قصد ملاقات دارد به همین خاطر آن‌ها شناسایی و دربیمارستان هر دو دستگیر شدند. عاملان قتل مرد ۶۴ ساله اعتراف کردند به خاطر پول دست به این جنایت زدند.

دینا نمازی، روانشناس در مورد اینکه چرا فردی حاضر می‌شود به خواست دیگری دست به ارتکاب جنایت بزند، گفت: آنچه مهم است اینکه افراد دارای خواسته‌های متفاوتی هستند و برای رسیدن به آن خواسته دست به هر کاری می‌زنند. این افراد فقط آن خواسته را دیده و اصلا از خطرات و مسیر رسیدن به آن آگاه نیستند و نمی‌خواهند قبول کنند راه رسیدن اشتباه است یا آن خواسته به کل اشتباه بوده و حتی در صورت رسیدن پشیمانی به همراه دارد.

وی ادامه داد: گاهی افراد دچار عشق ممنوعه می‌شوند و چیزی جز آن عشق برایشان اهمیتی ندارد، در همین حال طرف مقابل که به دلیل مشکلات تن به عشق ممنوعه داده فرصت را مناسب دانسته تا برای همیشه از شر مشکلات زندگی اش خلاص شود به همین دلیل آگاهانه به نفر سوم پیشنهاد می‌دهد برای رسیدن به من باید از همسرم بگذریم. نفر سوم هم ندانسته و از روی عشق کورکورانه قبول کرده دست به جنایت زده و یک عمر خودش را گرفتار کند.

نمازی با اشاره به اینکه گاهی نفرت باعث می‌شود تا افراد از کسی بخواهند تا برایش انتقام بگیرند، گفت: در این نوع جنایت‌ها که درصد کمی را شامل می‌شود، جنون آنی فرد یا نفرت باعث می‌شود تا افراد، کسی را برای قتل اجیر کرده و بعد از قتل خیلی زود پشیمان شوند. این قتل‌ها خیلی زود کشف می‌شود.

به گفته این روانشناس، مهم‌ترین قتل‌ها با قاتل اجاره‌ای مربوط به موضوعات مالی است. افراد که معمولا از قشر ضعیف و بزهکار هستند با شنیدن رقم‌های نجومی وسوسه شده و بدون تفکر نسبت به عاقبت کار فقط برای رسیدن به آن پول و تغییر زندگی قبول می‌کنند تا در مقابل پول دست به جنایت بزنند. در اینگونه موارد قاتلان معمولا از خشونت بیشتری استفاده می‌کنند تا بتوانند کار را به صورت کامل انجام داده و از قتل مطمئن شوند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=141776

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰