تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
24
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم در گفت و گو با جمهوریت:

مهدوی کیا می توانست با موضع گیری صریح جلو حاشیه ها را بگیرد/ تجربه سعید مولایی نشان داد رژیم صهیونیستی از سادگی برخی ورزشکاران ما سوءاستفاده می کند

  • کد خبر : 141837
  • 09 دی 1400 - 13:28
مهدوی کیا می توانست با موضع گیری صریح جلو حاشیه ها را بگیرد/ تجربه سعید مولایی نشان داد رژیم صهیونیستی از سادگی برخی ورزشکاران ما سوءاستفاده می کند
محمدجواد جمالی نوبندگانی گفت:مهدوی کیا فرد با اخلاقی است و آقای خادم می توانست به ایشان مشورت داده و این مساله را حل و فصل کنند.

جمهوریت –  حضور مهدی مهدوی‌کیا ، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی فعلی تیم امید در مراسم به رسمیت شناخته شدن رقابت‌های جام عرب با واکنش های تندی همراه شده است.  نشستن مهدوی کیا بر روی نیمکت تیم منتخب جهان در این مراسم، که آورام گرانت سرمربی سابق چلسی و کمک‌مربی آرسن ونگر که تابعیت اسرائیل را دارد و پوشیدن پیراهنی که روی این پیراهن پرچم تمامی کشورهای عضو فیفا از جمله رژیم صهیونیستی دیده می شود، دلیل اصلی این انتقادها است.

بیشر بخوانید:

 محمدجواد جمالی نوبندگانی ، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت .و گو با خبرنگار جمهوریت گفت: عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت یک عرف در آمد و بدون این که به صورت قانون مکتوبی این مساله وجود داشته باشد، اجرا می‌شده است.

وی در اینباره افزود: این مساله تنها محدود به ایران نیست و بسیاری از ورزشکاران که حتی کشورهای آن ها به صورت رسمی با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند هم از مواجهه با نمایندگان ورزشی این رژیم امتناع می کنند.

جمالی نوبندگانی همچنین خاطر نشان کرد: یک مسابقه غیررسمی صورت گرفته است که مربوط به رویارویی جمعی از ستارگان فوتبال با یک رده سنی مشخص با گروهی از ورزشکاران کشورهای عربی بوده است.

وی درباره عکس پرچم رژیم صهیونیستی بر روی پیراهن مهدی مهدوی کیا نیز گفت: من عکس پیراهن را دیدم، مساله این بود  که شکل پرچم کشورهای متعددی روی پیراهن گذاشته  شده بود، برخی از ورزشکاران متوجه شده بودند و برخی خیر مثلا ورزشکار الجزایری  بازی نکرده بود برخی مثل عربستانی ها و عمانی ها پرچم را پیدا کرده بودند و پاک کرده بودند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم  تاکید کرد: بحث فعلی  این است که آیا مهدوی کیا این پرچم را روی لباس خود دیده و بازی کرده یا ندیده است.

وی افزود: با شناختی که از مهدوی کیا در بازی های ملی و سر مربی گری تیم ملی امید کشورمان داریم، اگر بعد از این اتفاق موضع گیری و .مساله را طرح می کرد ،خیلی بهتر بود تا این که کشور برای این مساله درگیر حاشیه شود.

جمالی نوبندگانی با بیان این که « مهدوی کیا می توانست با یک موضع گیری صریح مساله را جمع کند»، خاطرنشان کرد: مهدوی کیا فرد با اخلاقی است و آقای عزیزی خادم می توانست به ایشان مشورت داده و این مساله را حل و فصل کنند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم  با اشاره به حذف ماده ممنوعیت رویارویی ورزشکاران ایران در طرح اقدام متقابل در برابر اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در مجلس دهم گفت: حذف ان ماده دلایل مختلفی داشت ، یکی از دلایل خنثی کردن رفتار کسانی بود که در خارج از کشور مترصد این بودند که عدم رویارویی ورزشکاران ما را دستور حکومتی بدانند و بعد این موضوع را دستاویز محرومیت قرار دهند.

وی افزود: برای جلوگیری از این سوءاستفاده این ماده حذف شد بود کما این که دیدم فدارسیون جودو  چه مسائلی را پشت سر گذاشت و شاهد بودیم به آقای مولایی قول هایی دادند و بعد هم ایشان مدال خود را به مردم رژیم صهیونستی هدیه کرد.

جمالی نوبندگانی با تاکید بر این که «رژیم صهیونیستی از سادگی ورزشکاران ما سو استفاده می کنند» گفت:ذی نفوذان در مجامع ورزشی دنیا به دنبال حذف یا کاهش حضور ایران در برخی از رشته های مدال آور ما هستند،کما این که الان بحث حذف وزنه برداری را داریم یا زمانی برای حذف کشتی هم تلاش کردند علی رغم این که می گویند ورزش باید از سیاست جدا باشد اما سیاست بر ورزش فشار می اورد ./

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=141837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰