تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
15

ویلموتس از مراکش هم غرامت می‌خواهد

  • کد خبر : 141978
  • 10 دی 1400 - 18:43
ویلموتس از مراکش هم غرامت می‌خواهد
فدراسیون فوتبال ایران باید در پرونده شکایت مارک ویلموتس مبلغ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به مربی بلژیکی پرداخت کند. سرمربی که تنها ۶۰ روز و به اندازه ۶ بازی هدایت تیم ایران را بر عهده داشت و در همین ۶ بازی ۲ باخت مقابل بحرین و عراق را در کارنامه کوتاه خود به ثبت رساند.

جمهوریت – ایرنا نوشت: ناکامی‌های «مارک ویلموتس» به همراه الرجای کازابلانکا مراکش خشم هواداران این تیم را به دنبال داشته و آنها خواستار اخراج این مربی شدند.

مارک ویلموتس که به عملکرد ناموفق و شکست در همکاری با کشورهای مختلف شهرت یافته در آستانه برکناری از هدایت باشگاه الرجای مراکش قرار دارد. مارک ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران اواخر ماه گذشته به عنوان سرمربی جدید تیم الرجای کازابلانکا مراکش انتخاب شد و کارش را در این تیم آغاز کرد.

قرارداد ویلموتس در این تیم، ماهانه ۴۰ هزار یورو است که مجموع آن سالانه حدود ۵۰۰ هزار یورو می‌شود. بنا بر اعلام روزنامه‌های مراکشی ویلموتس با این دستمزد، دومین مربی گران قیمت لیگ مراکش است.

سرمربی بلژیکی در سه دیدار گذشته  خود با این تیم، دو پیروزی، یک تساوی  و یک شکست را کسب کرد تا همچنان عملکرد ضعیفی را در عرصه مربیگری از خود به جای بگذارد. پس از شکست مقابل الاهلی که منجر به از دست رفتن سوپرجام آفریقا شد ویلموتس به شدت مورد حمله هواداران مراکشی قرار گرفت است و آنها معتقدند تفکرات دفاعی این مربی تاثیر منفی روی تیم داشته است.

اگرچه انیس محفوظ رییس باشگاه الرجای کازابلانکا در مصاحبه تلویزیونی خود از نتایج تیمش انتقاد کرد اما او به خوبی می‌داند برکناری ویلموتس برای تبعات فراوانی به همراه خواهد داشت و در صورتی که باشگاه تصمیم بگیرد به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کند ملزم به پرداخت ۶ ماه غرامت خواهد بود.

او اسعد الشابی سرمربی اسبق تیمش را در حالی برکنار کرد که این مربی، الرجاء را به قهرمانی جام کنفدراسیون آفریقا و جام حذفی رساند  و قول داد علاوه بر اینکه مربی و بازیکنان بزرگی را جذب می‌کند الرجا را به سمت قهرمانی در لیگ مراکش رهبری کند.

ویلموتس در سال ۲۰۰۳ هدایت شالکه آلمان و سن‌ترویدنس بلژیک را برعهده داشت. سپس به مدت سه سال در خدمت فدراسیون فوتبال بلژیک بود؛ سه سال به عنوان دستیار سرمربی و چهار سال نیز به عنوان سر‍مربی. وی تیم ملی بلژیک را به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رساند؛ جایی که با شیاطین سرخ به یک چهارم نهایی رسید و سپس در سال ۲۰۱۶ تیم تحت هدایتش را به جام ملت های اروپا هدایت کرد.

آنها در یک چهارم به ولز باخته و حذف شدند و این اتفاق حکم اخراج وی را امضا کرد. مرد بلژیکی در سال ۲۰۱۷ هدایت تیم ملی ساحل عاج و سپس در سال ۲۰۱۹ هدایت تیم ملی ایران را عهده دار شد اما موفقیتی کسب نکرد.

ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران بود که پس از نتایج ضعیف در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ از سمت خود کنار رفت و پس از آن برای دریافت باقی‌مانده مبلغ قرارداد خود به فدراسیون بین‌المللی شکایت برد. فیفا ایران را به پرداخت جریمه‌ای حدود هفت میلیون یورویی محکوم کرد و پس از آن انتقادات زیادی علیه مدیران وقت فدراسیون فوتبال به خاطر شیوه امضای قرارداد با این مربی بلژیکی به راه افتاد.

فدراسیون فوتبال ایران باید در پرونده شکایت مارک ویلموتس مبلغ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به مربی بلژیکی پرداخت کند. سرمربی که تنها ۶۰ روز و به اندازه ۶ بازی هدایت تیم ایران را بر عهده داشت و در همین ۶ بازی ۲ باخت مقابل بحرین و عراق را در کارنامه کوتاه خود به ثبت رساند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=141978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰