تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
16

همه آنچه که درباره گوشت غاز نمی‌دانید! +مضرات و نحوه نگهداری

  • کد خبر : 142028
  • 11 دی 1400 - 10:26
همه آنچه که درباره گوشت غاز نمی‌دانید! +مضرات و نحوه نگهداری
گوشت غاز حاوی پروتئین بالا، چربی کم و کلسترول پایین است و طبعی گرم و خشک دارد.

جمهوریت : پرندگان بسیاری پا به سفره ما انسان‌ها گذاشته اند که گوشت هر کدام خواص و فوایدی دارد و می‌تواند تاثیرات مثبتی بر روی بدن داشته باشد. یکی از این پرندگان غاز است که طبعی گرم و خشک دارد و در طب سنتی برای مصرف آن توصیه‌هایی مطرح شده است.

غاز و گوشت آن

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، همانطور که می‌دانید، غازگونه‌ای از پرندگان محسوب می‌شود که به خانواده مرغابی‌ها تعلق دارد و شباهت بسیاری به اردک دارد، اما کمی از آن بزرگتر است.

باید بدانید که، غاز نر از غاز ماده بزرگتر است و یکی از ویژگی‌های این پرنده چربی خیلی زیادی است که در بدن آن وجود دارد و باید توجه داشته باشید که در زمان پاک‌کردن باید، چربی آن را که بیشتر به دیواره درونی بدنش چسبیده جدا کنید وگرنه غذایتان زیادی چرب می‌شود و در قدیم، از چربی غاز روغن می‌گرفتند که این روغن، روغن حیوانی خیلی مرغوبی است.

نکته جالب اینجاست که، معروف‌ترین قسمت غاز جگر آن است و طعم گوشت آن نیز شیرین است و نقطه ذوب بسیار پایین بوده و هضم و جذب آن به وسیله بدن آسان است.

ارزش غذایی گوشت غاز

گوشت غاز حاوی پروتئین بالا، چربی کم و کلسترول پایین است و از سوی دیگر این گوشت حاوی فسفر، کلسیم، سدیم و پتاسیم است.

گوشت غاز حاوی آمینواسید‌های ضروری برای رشد بدن است و پروتئین‌های گوشت غاز با کیفیت بالا است.

چربی آن اندکی از چربی مرغ بالاتر است، اما از دیگر گوشت‌ها بسیار پایین‌تر است و این گوشت نه تنها حاوی چربی کم و با کیفیت خوب است، بلکه حاوی اسید‌ها چرب غیر اشباع به خصوص لینولنیک اسید است که برای سلامتی بسیار مفید است.

طعم گوشت غاز چطور است؟

گوشت غاز شیرین و آبدار و طبع آن گرم و خشک است و همچنین طعم گوشت غاز غنی‌تر از گوشت مرغ است و باید بدانید که علت نرم و آبدار بودن گوشت آن بدلیل چربی بین بافت آن است که این چربی به طعم لذیذ آن می‌افزاید. چربی گوشت غاز به راحتی جذب بدن شده و برخلاف سایر چربی‌های گوشت حیوانی مفید است.

طبع گوشت غاز چیست؟

مزاج گوشت غاز گرم و خشک است.

نظر طب سنتی درباره گوشت غاز

مصرف گوشت این پرنده در طب سنتی نیز توصیه شده است و جالب است بدانید که خواص درمانی چربی گوشت غاز در طب سنتی به سایر چربی‌های حیوانی (به جز شترمرغ) ارجحیت دارد و از سوی دیگر طب سنتی مصرف گوشت غاز را برای درمان بیماری‌های پوستی مثل اگزما و پسوریازیس، درمان سل ریوی، ذات الریه تنگی نفس، کمر درد و درد‌های مربوط به پا توصیه میکند. برای نرمی پوست دست‌ها میتوان چربی گوشت غاز به آن زد.

هشدار‌هایی درباره مصرف گوشت غاز

گوشت غاز دارای طبع بسیار گرم است و از این رو زیاده‌روی در مصرف آن برای افراد دارای مزاج گرم توصیه نمی‌شود.

روش مصرف و نگهداری گوشت غاز

  • گوشت غاز نسبتا تیره است.
  • هر چه غاز سن کمتری داشته باشد گوشتش لطیف‌تر است.
  • هنگام خرید گوشت غاز توجه کنید که پوستش کبودی نداشته باشد و خشک و یکنواخت باشد.
  • چربی اطراف گوشت غاز حالت شفاف دارد.
  • گوشت غاز را می‌توانید با مانند سایر گوشت‌ها در تهیه آبگوشت، سوپ و خورش استفاده کنید یا این که به صورت سرخ شده و کبابی مصرف کنید.
  • گوشت غاز را میتوانید ۲ – ۳ ماه در فریزر نگهداری کنید، ولی نگهداری طولانی مدت گوشت باعث کاهش کیفیت و مزه آن می‌شد به همین دلیل توصیه می‌شود گوشت را به صورت تازه مصرف کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=142028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰