تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
14
بازی پرماجرا برای صدرنشینی ؛

استقلال ۳ – مس رفسنجان ۲/ فرهاد هدیه یحیی را پس نفرستاد

  • کد خبر : 142991
  • 18 دی 1400 - 19:37
استقلال ۳ – مس رفسنجان ۲/ فرهاد هدیه یحیی را پس نفرستاد
مس رفسنجان اما پس از این گل دست بردار نبود و در دقیقه ۹۲ روی ضربه ایستگاهی و شلوغی محوطه جریمه استقلال توسط سلیمانی به گل دوم رسید تا دقایق پایانی با حساسیت زیادی پیگیری شود.

جمهوریت – استقلال در هفته چهاردهم لیگ برتر با نتیجه ۳ بر یک از مس رفسنجان عبور کرد و جایگاهش در صدر جدول رده‌بندی را تثبیت کرد.

 استقلال و مس رفسنجان امروز(شنبه) در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود استقلال به پایان رسید. در این دیدار یامگا در دقیقه ۹ و ۶۰ و امین قاسمی‌نژاد در دقیقه ۸۷ برای استقلال و منشا در دقیقه ۳۴ و محمدرضا سلیمانی در دقیقه ۹۱ برای مس گل‌زنی کردند. با این نتیجه استقلال ۳۲ امتیازی شد و با تثبیت جایگاهش در صدر جدول رده‌بندی، فاصله‌اش با تیم دوم یعنی پرسپولیس که این هفته مقابل تیم قعر جدولی شهر خودرو متوقف شده بود را به سه امتیاز رساند. مس رفسنجان هم با ۲۲ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت.

نیمه نخست

استقلال بازی را خیلی خوب و سرحال آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی روی حرکت ترکیبی بازیکنان این تیم و پاس هوشمندانه ژستد، حسین‌زاده در موقعیت تک به تک دروازه مس را باز کرد اما داور این صحنه را آفساید تشخیص داد تا بازی صفر، صفر ادامه پیدا کند.

دقایقی بعد ارسال دقیق نیک‌نفس به یامگا رسید که در این صحنه شاهین توکلی، مدافع مس با بی‌دقتی مهاجم فرانسوی استقلال را در محوطه جریمه سرنگون کرد تا یک ضربه پنالتی به سود شاگردان فرهاد مجیدی اعلام شود. خودِ کوین یامگا پشت ضربه پنالتی ایستاد و در خلاف جهت حرکت نوشی‌صوفیانی، گل نخست استقلال را در دقیقه ۹ به ثمر رساند.

استقلال دقایقی بعد از گل نخست صاحب یک موقعیت خوب گل‌زنی دیگر شد اما ضربه جعفر سلمانی با بی‌دقتی به بیرون رفت. بازی پس از دقیقه ۱۵ بیش‌تر در میانه میدان پیگیری شد و نه استقلال و نه مس نتوانستند موقعیت خطرناک مهمی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند تا این که در دقیقه ۳۰ ارسال زیبای محسن آذرباد برای مجید علیاری یکی از تکراری‌ترین اتفاقات لیگ بیست و یکم یعنی پنالتی برای مس رفسنجان را به همراه داشت.

گادوین منشا، مهاجم پیشین استقلال پشت این ضربه پنالتی ایستاد و در حالی که حسین حسینی در لحظه آخر دست او را خواند اما دیگر دیر شده بود و دروازه استقلال باز شد. این هفتمین گل منشا در لیگ بیست و یکم بود.

استقلال پس از دریافت گل تساوی تلاش کرد که گل دوم را به ثمر برساند تا برنده به رختکن برود اما جز شوت آکروباتیک ژستد، موقعیت خطرناک دیگری به دست نیاورد. در آن طرف میدان هم مس رفسنجان به فکر ضد حملات بود که توفیقی برایشان نداشت. در نهایت نیمه نخست بازی با تساوی یک، یک به پایان رسید.

نیمه دوم

این نیمه مانند نیمه نخست تهاجمی آغاز نشد و بازی بیش‌تر در میانه میدان با مالکیت توپ استقلال دنبال شد. در دقیقه ۵۵ وریا غفوری به جای سبحان خاقانی به میدان آمد تا کاپیتان آبی‌ها پس از مدت‌ها مصدومیت و دوری از میادین پا به توپ شود.

چهار دقیقه پس از این تعویض کوین یامگا از جناح راست نفوذ کرد و پاس کات‌بک خوبی برای رودی ژستد فرستاد اما مهاجم بلند قامت استقلال نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند. با این حال مدافع مس با بی‌دقتی روی پای ژستد تکل زد و پیش از خروج توپ از زمین مهاجم استقلال را سرنگون کرد تا ترابیان، داور بازی یک پنالتی دیگر برای آبی‌ها بگیرد. این بار هم کوین یامگا پشت توپ ایستاد و باز هم خلاف جهت حرکت نوشی‌صوفیانی، دروازه مس را باز کرد.

مس بعد از این گل بازی را بهتر به جریان درآورد و هوشمندانه‌تر بازی کرد و حتی این تیم می‌توانست در دقیقه ۶۶ به گل تساوی برسد اما حسین حسینی به زیبایی شوت منشا در موقعیت تک به تک را دفع کرد تا شاگردان فرهاد مجیدی هم‌چنان در این بازی پیش باشند.

مس در دقیقه ۷۳ می‌توانست دوباره به گل برسد اما این بار تیر دروازه مانع از گل‌زنی این تیم شد و ضربه سر مجید علیاری به تیرک دروازه حسینی برخورد کرد. محمد ربیعی در ادامه محمدرضا سلیمانی بلند قامت را به جای منشا وارد میدان کرد تا بتواند از ضربات سر داخل محوطه جریمه استفاده کند که باعث شد فرهاد مجیدی، روزبه چشمی را به جای حسین‌زاده به میدان بفرستد تا ضمن محکم کردن کمربند میانی تیمش، میانگین قدی استقلال را هم بالا برده باشد.

مس در دقایق باقی مانده بازی پرس سنگینی روی بازیکنان استقلال داشتند و شاگردان فرهاد مجیدی در مقابل تلاش کردند با پاس‌های پرتعداد این پرس را بشکنند. در نهایت اما به جای این که بازیکنان استقلال زیر این پرس اشتباه کنند، عقیل کعبی، مدافع مس رفسنجان اشتباه کرد و امین قاسمی‌نژاد روی فرصت‌طلبی‌اش توپ ربایی کرد و با از پیش رو برداشتن نوشی‌صوفیانی گل سوم استقلال را به ثمر رساند تا خیال فرهاد مجیدی و هواداران استقلال تا حد زیادی راحت شود.

مس رفسنجان اما پس از این گل دست بردار نبود و در دقیقه ۹۲ روی ضربه ایستگاهی و شلوغی محوطه جریمه استقلال توسط سلیمانی به گل دوم رسید تا دقایق پایانی با حساسیت زیادی پیگیری شود.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، زبیر نیک‌نفس (آرش رضاوند، دقیقه ۸۵)، جعفر سلمانی (ابوالفضل جلالی، دقیقه ۸۵)، رودی ژستد (امین قاسمی‌نژاد، دقیقه ۸۵)، محمد دانشگر، سبحان خاقانی (وریا غفوری، دقیقه ۵۵) و امیرحسین حسین‌زاده (روزبه چشمی، دقیقه ۷۶).

ترکیب مس رفسنجان: داود نوشی صوفیانی، مجید نصیری، فرشاد محمدی‌مهر (حسن جعفری، دقیقه ۷۴)، عقیل کعبی، شاهین توکلی، سید مهدی حسینی، مهرداد رضایی، مهدی ترکمان (مهدی کیانی، دقیقه ۸۷)، محسن آذرباد، مجید علیاری، گادوین منشا (محمدرضا سلیمانی، دقیقه ۷۴).

مطلب مرتبط :

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=142991
  • دیدگاه‌ها برای استقلال ۳ – مس رفسنجان ۲/ فرهاد هدیه یحیی را پس نفرستاد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.