تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
15

زمزمه های یک اتفاق ترسناک ؛ اسراییل وارد فوتبال آسیا می شود

  • کد خبر : 143097
  • 19 دی 1400 - 11:55
زمزمه های یک اتفاق ترسناک ؛ اسراییل وارد فوتبال آسیا می شود
اسراییلی‌ها با وجود سرمایه گذاري کلان در فوتبال طی ۴۰سال اخیر کوچکترین موفقیتی در تورنمنت های اروپایی کسب نکرد و همواره یکی از تیم‌های درجه سه در قاره سیز باقی ماند.

جمهوریت : رضا امیری در سایت نواندیش نوشت: داستان عدم تقابل ورزشکاران ایرانی با اسراییل طی سال های اخیر بسیار جنجالی بوده است. تا امروز این تقابل عمدتا در رشته های انفرادی مثل جودو یا کشتی رخ داده و از آنجایی که در رشته های مثل فوتبال این رژیم در چارچوب مسابقات اروپایی توپ می زند خوشبختانه شاهد رویارویی در این حوزه نبودیم.

حالا اما اخباری در مورد احتمال پیوستن اسراییلی ها به فوتبال آسیا به گوش می رسد که جای نگرانی دارد؛ طبق اخبار غیر رسمی این رژیم درخواست خود برای پیوستن به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سال ۲۰۲۳ را ارائه خواهد داد.

اسراییلی‌ها با وجود سرمایه گذاری کلان در فوتبال طی ۴۰سال اخیر کوچکترین موفقیتی در تورنمنت های اروپایی کسب نکرد و همواره یکی از تیم‌های درجه سه در قاره سیز باقی ماند.

حالا بعداز پیوستن استرالیا به فوتبال آسیا، شنیده می‌شود که اسرائیل هم برای صعود به جام جهانی و نمایش بیشتر در رسانه‌های بین المللی قصد دارد به حیطه فوتبال آسیا بازگردد.

ناگفته پیداست که تحقق این زمزمه‌ها و شایعات به شدت فوتبال ملی و باشگاهی ایران را به خطر خواهد انداخت. حتی برخی کارشناسان سیاسی این تغییر مسیر جغرافیایی معنادار در ورزش را با هدف حذف ایران از رقابت های مهم فوتبال آسیا ارزیابی می‌کنند.

از آنجا که تیم‌های ورزشی ایران و ورزشکاران کشورمان حاضر به رویارویی با حریفان صهیونیستی نیستند و این موضوع یکی از سیاست‌های نظام است از همین حالا باید نگران این موضوع بود واقعا در صورت پیوستن دوباره اسرائیل به فوتبال آسیا که اصلا هم بعید نیست تکلیف ما چه خواهد بود؟!

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=143097

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰