تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
19

خطر سقط جنین با مصرف جوپرک +ارزش غذایی آن

  • کد خبر : 143464
  • 22 دی 1400 - 10:26
خطر سقط جنین با مصرف جوپرک +ارزش غذایی آن
جو دو سر، همچون سایر غلات، یک پوسته بیرونی غیرقابل خوردن دارد که باید برداشته شود که خواص فراوانی دارد.

جمهوریت : اگر از آن دسته افرادی باشید که رژیم غذایی را تجربه کرده باشید و یا حتی آشپزیتان خوب باشد حتما جوپرک را می‌شناسید و از آن استفاده کرده اید تا بتوانید از خواص آن بهره ببرید، اما آیا میدانستید جوپرک می‌تواندد سبب سقط جنین در مادران باردار شود؟!

جوی دوسر پرک چیست؟

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، همانطور که می‌دانید، جوی دوسر پرک به شکل سنتی به انواع غلات و حبوبات جو دو سر که بدون غلاف باشد گفته می‌شود.

در واقع جوی دوسر پرک را ابتدا بخارپز کرده و سپس آن را به تکه‌های صاف در زیر غلطک‌های سنگین و مخصوص این کار تبدیل به همان جو پرک می‌کنند.

جو دو سر، همچون سایر غلات، یک پوسته بیرونی غیرقابل خوردن دارد که باید برداشته شود، غلات و حبوبات مشتق بر جو دو سر، یک، دانه و محصول مغذی است و می‌تواند بعنوان یکی از خانوادهٔ غلات در صبحانه میل شود، اشکال مختلفی از بلغور جو دو سر، و جو دو سر سوزنی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به صورت پخته در سوپ هم استفاده کرد، از آنجا که لایه سبوس، هر چند مغذی است، اما دانهٔ آن در زمان جویدن سخت و شامل یک آنزیم است که می‌تواند سبب فساد این محصول و غلات مشابه شود.

بطور معمول جو دو سر اولیه بیشتر به شکل بخارپز و سپس خشک شده، برای یک مدت طولانی و بمنظور پخت‌وپز استفاده می‌شود.

جو دو سر دارای طیف وسیعی از منابع عالی تیامین است، آهن و فیبر نیز از ترکیبات اصلی و کامل این محصول بشمار می‌رود و از سوی دیگر باید بدانید که جو دو سر در مجموع تنها منبع ترکیبات آنتی اکسیدانی شناخته شده‌است و بسیاری بر این موضوع معتقدند که دارای خواصی بمنظور کمک به محافظت از سیستم گردش خون در برابر تصلب شرایین است.

بررسی ارزش تغذیه‌ای و خواص جو پرک

جو دو سر ارگانیک ارزش غذایی بیشتری نسبت به جو دو سر معمولی دارد که بطور معمول در پاکت ریخته می‌شوند.

باید بدانید که؛ جو‌دو سر ارگانیک حاوی ۶۸ کالری در هر وعدهٔ مصرفی ۱۰۰ گرمی است، درحالی‌که جو دو سر آماده حاوی ۳۷۶ کالری در هر وعدهٔ مصرفی ۱۰۰ گرمی است.

از سوی دیگر، در جو دو سر بسته بندی شده، در مقایسه با مصرف جو دو سر خردشده یا پرک، قند و چربی بیشتری نیز وجود دارد و جو دو سر منبع بی‌نظیری از پروتئین کم‌هزینه محسوب می‌شود؛ بنابراین، برای کسانی که سبک زندگی سالم و پرفعالیتی دارند غلات صبحانه ایده‌آلی به‌حساب می‌آید.

جودو سر پرک منبع خوبی از چربی‌های رژیمی است و نسبت به سایر غلات دارای چربی‌های (لیپیدهای) بیشتری است و همانطور که می‌دانید، لیپید‌ها انرژی بدن را تأمین می‌کنند و لایه بیرونی سلول‌های سالم بدن را می‌پوشانند.

جو دو سر برای افراد پیر یا جوان و یا حتی س فعال یا نیمه فعال، حاوی خاصیت‌ها و فایده‌های تأثیرگذاری است. جو دو سر پرک خوراکی مقرون به‌صرفه و خوشمزه‌ای است و مملو از مواد مغذی است که برای بدن و مغز مفید هستند و از سوی دیگر افرادی که سبک زندگی پر جنب و جوشی دارند از مصرف دوز روزانه جو دو سر فایده بسیاری خواهند برد.

جو پرک یا دو سر بهترین دارو برای روده بزرگ نیز محسوب می‌شود، زیرا حجم مدفوع را افزایش داده و روده بزرگ را تمیز می‌کند و از این رو می‌توان گفت، جو پرک ملین است و سبب رفع یبوست می‌شود.

مضرات جو پرک

طبق تحقیقات صورت گرفته جو پرک مضرات زیادی ندارد، اما جالب است بدانید که در طب قدیم از آن برای سقط جنین استفاده می‌کرده‌اند و از اینر و زنان باردار باید از مصرف آن خوداری کنند.

نحوه مصرف جو پرک

جوپرک فواید بسیار دارد، اما باید بدانید که هرکدام از نوع مصرف آن فوایدی را به بدن اهدا می‌کند و علاوه بر اینکه می‌توانید آن را به صورت خالی مصرف کنید، می‌توانید در بسیاری از غذا‌های خود نیز از آن استفاده کنید.

  • جوپرک در سالاد الویه

می‌توانید در سالاد الویه خود به جای سیب زمینی از جو دوسر استفاده کنید.

  • آرد جو

به راحتی می‌توانید از آرد جوپرک در نان‌ها و بیسکوییت‌ها استفاده کنید.

  • شیر و جوپرک

مصرف جوپرک و شیر فواید بسیاری برای بدن دارد.

  • تهیه کتلت با جوپرک

در درست کردن انواع کتلت مثل کتلت سیب زمینی و کتلت گوشت و مرغ از جو دوسر استفاده کنید.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=143464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰