تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
9

شعبه دانشگاه پزشکی تهران در کربلا شروع به کار کرد

  • کد خبر : 143795
  • 25 دی 1400 - 17:14
شعبه دانشگاه پزشکی تهران در کربلا شروع به کار کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه به نظر بنده پیک جدی کرونا نخواهیم داشت، افزود: از هفته آینده واکسن آسترازنکا در دسترس قرار خواهد گرفت.

جمهوریت – فارس نوشت : رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:دانشگاهی در شهر کربلا که توسط عتبه امام حسین (ع) ساخته شده بود و دانشگاه عظیمی با ظرفیت ۱۰۰۰ دانشجو است را تحویل ما دادند و برای ۵۰ سال شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران شد و با اساتید پروازی و آموزش از راه دور دانشگاه را راه اندازی می‌کنیم.

حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در نشست خبری با اشاره به آخرین اقدامات تدابیر لازم در این دانشگاه اظهار داشت: امروز تمام واحدهای دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه‌های خود را تدوین کرده و دانشگاه‌های نسل اول تا چهارم در دنیا مطرح هستند.

وی با بیان اینکه اجتماعی‌محور بودن دانشگاه‌ها مورد تاکید ماست، افزود: در نسل سوم کارآفرینی و حضور بیشتر در مسائل اجتماعی مورد توجه جدی است ضمن اینکه اهداف ما این است که دانشگاه اجتماعی بوده و تلاش می‌کنیم اساتید در عرصه اجتماعی و ارتباط با مردم بیشتر حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران و مراکز علمی دنیا اظهار داشت: حدود ۸ قرارداد بین‌المللی به امضاء رسیده؛ به طوری که دانشگاهی در شهر کربلا که توسط عتبه امام حسین (ع) ساخته شده بود و دانشگاه عظیمی با ظرفیت ۱۰۰۰ دانشجو است را تحویل ما دادند و برای ۵۰ سال شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران شد که یک افتخار است که از هفته دیگر مسئولش معرفی شده و مستقر می‌شود و با اساتید پروازی و آموزش از راه دور دانشگاه را راه اندازی می‌کنیم.

قناعتی با اشاره به امضای قرارداد با کشور اندونزی یادآور شد: دو دستگاه رباط جراحی ایرانی به قیمت ۱٫۵ میلیون دلار برای هر دستگاه‌ها به اندونزی فروخته شده است ضمن اینکه افتخار داریم دستگاه گاما کمرا را در ایران تولید کنیم.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: در زمینه صنایع دارویی شرکت‌های دانش بنیان ما صدها داروی پیشرفته را تولید می‌کنند، به طوری که اگر این داورها را تولید نمی‌کردیم ۵۰۰ میلیون دلار باید برای داروهای درمان سرطان هزینه می‌شد اما اکنون در ایران تولید می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برنامه‌های حوزه بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: یکی از موفقیت‌های ایران در خصوص راه‌اندازی نظام شبکه بهداشت بوده که مورد تقدیر جهانی قرار گرفته، ضمن اینکه مدیریت بهداشت نیز مورد توجه قرار گرفت.

قناعتی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دلیل تغییرات نظام سلامت تضاد منافع و روندهای فساد بعد از جنگ تحمیلی بوده، گفت: خدماتی صورت گرفته اما در زمینه بهداشتی اسلامشهر و مناطق جنوبی تهران از فقیرترین مناطق کشور است که برنامه‌های خوبی برای این مناطق در نظر داریم، ضمن اینکه خیرین بهداشت نیز ۴۰ میلیارد تومان کمک کردند.

وی با اشاره به پروژه‌های بهداشتی و درمانی در حال ساخت در تهران ابراز داشت: بیمارستان شریعتی با هزار مترمربع توسعه خواهد یافت ضمن اینکه مدیریت مرکز بین‌المللی علوم اعصاب نیز به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شده و راه‌اندازی خواهد شد که در نوع خود در جهان بی‌نظیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی خیرین در توسعه مرکز طبی کودکان شماره ۲ در تهران خبر داد و گفت: یک بیمارستان بسیار مجهز کودکان در منطقه یافت‌آباد افتتاح خواهد شد.

قناعتی با اشاره به انجام بازدید منظم میدانی خاطرنشان کرد: ما روش مدیریت در دانشگاه‌ها را تغییر داده‌ایم، برای نمونه آسانسور مخصوص رئیس دانشگاه را در این دانشگاه تعطیل کرده و برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته یک روز در اختیار همه کارمندان دانشگاه قرار دادیم تا بتوانند مشکلات خود را بیان کنند.

وی از تحصیل ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: هر دانشجوی خارجی در هر ترم چند هزار دلار به ما پرداخت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه باید الگوی ما مسلمانی بوده نه ویژه‌خواری، اظهار داشت: متأسفانه هدف در دانشگاه‌ها گم شده و فرد به جای آنکه علم را بنای پیشرفت انتخاب کند، هدف در دانشگاه‌ها کسب درآمد است در حالی که محور دانشگاه‌ها نباید پول محور باشد.

قناعتی با تاکید بر اهمیت تحصیل علم و دانشگاه در ارتقا سطح فرهنگی جامعه افزود: به هر میزان که دانش بالا رود میزان جرائم کاهش یافته و استقرار عدالت بیشتر خواهد شد. البته باید سطح دانشگاه‌ها بالا رود و دانشگاه را از یک دبیرستان بزرگ به یک دانشگاه واقعی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم روزی نام وزارت آموزش و پرورش به وزارت پرورش و آموزش تغییر پیدا کند، گفت: امروز از بچه‌ها می‌خواهیم تنها یک کار را انجام دهند اما لزومی ندارد افراد علم خاصی را بخوانند و می‌توانند در رشته‌های مختلف مانند هنر، موسیقی تحصیل کنند که امیدواریم آموزش و پرورش این کار را انجام دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وجود برخی مشکلات در نظام آموزشی متذکر شد: ما در مدارس آموزش می‌دهیم که هر کس زودتر بنشیند جایزه می‌گیرد اما اکنون در جهان به تیم‌های آموزشی که با هم روی یک صندلی می‌نشینند جایزه می‌دهند.

قناعتی با اشاره به آخرین وضعیت مراکز درمانی شهر تهران، افزود: متأسفانه اکثر بیمارستان‌های تهران قدیمی، اما در حال نوسازی و بازسازی هستند. به طوری که در آینده نه چندان دور مجموعه هزار تختخوابی در بیمارستان امام خمینی(ره) ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌زایی اومیکرون خفیف‌تر از دلتا است، گفت: درگیری ریوی در این نوع کمتر است و امیدوار هستیم پیک جدیدی در ایران رخ ندهد، البته اکنون شبه آنفولانزا و سرماخوردگی زیاد شده است، اما درگیری ریوی کمتر شده و بیماران به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه به نظر بنده پیک جدی کرونا نخواهیم داشت، افزود: از هفته آینده واکسن آسترازنکا در دسترس قرار خواهد گرفت.

قناعتی با اشاره به اینکه هنوز قطعیت لازم برای واکسیناسیون کودکان وجود ندارد، گفت: کرونا ماهی ۳۰۰ میلیارد تومان در دانشگاه علوم پزشکی تهران خسارت به بار آورده، ضمن اینکه از نظر وضع نیروی انسانی نیز برخی خانم‌های کادر بهداشت و درمان که متأهل بوده‌اند کار خود را ترک کرده‌اند و با کمبود کادر روبرو هستیم، به طوری که برخی پزشکان به خاطر شرایط اقتصادی و مالیات کشور را ترک کرده و در کشورهای همسایه به طبابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ هزار نسخه الکترونیک در این دانشگاه نوشته شده و علیرغم نداشتن زیرساخت‌های لازم برای این کار اقداماتی صورت گرفته است و امیدواریم تا یک سال آینده روند مطلوب‌تری در نسخه‌نویسی الکترونیک داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=143795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰