تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
17

زیتون و مشکلاتی که پس از مصرف آن ایجاد می‌شود!

  • کد خبر : 144528
  • 30 دی 1400 - 10:44
زیتون و مشکلاتی که پس از مصرف آن ایجاد می‌شود!
زیتون یکی از پرکشت‌ترین میوه‌های جهان محسوب می‌شود که ممکن است عوارضی نیز داشته باشد.

جمهوریت : زیتون از جمله آن میوه‌هایی است که پرازخاصیت است و بسیاری آن را در رژیم غذایی خود جای داده اند و حتی گاهی استفاده از آن را آنقدر افزایش می‌دهند که ممکن است مشکلاتی را برای خود ایجاد کنند، اما آیا می‌دانید مصرف بیش از حد زیتون ممکن است چه خطرات و عوارضی داشته باشد؟!

کمی بیشتر از زیتون بدانید!

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ، زیتون در واقع بخش جدانشدنی از انواع و اقسام رژیم‌ها بخصوص رژیم مدیترانه‌ای محسوب می‌شود و خواص بیشماری از آن را برای سلامتی کشف کرده اند.

زیتون یکی از پرکشت‌ترین میوه‌های جهان است و می‌توان گفت هر ۱۰۰ گرم حاوی ۱۱۵ – ۱۴۵ کالری و یا حدود ۵۹ کالری در هر ۱۰ زیتون است و میتوان کمک به سلامت قلب و پیشگیری از سرطان را در کارنامه آن درج کرد.

زیتون منبع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی است که برخی از آن‌ها در حین فرآوری اضافه می‌شوند.

ترکیبات مفید زیتون

  • ویتامین E: گیاهان غذایی پرچرب معمولاً حاوی مقادیر زیادی از این آنتی اکسیدان قوی هستند.
  • آهن: زیتون سیاه منبع خوبی از آهن است که برای انتقال اکسیژن برای سلول‌های قرمز خون مهم است.
  • مس: این ماده معدنی ضروری اغلب در رژیم غذایی معمول غربی وجود ندارد. کمبود مس ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.
  • کلسیم: فراوان‌ترین ماده معدنی در بدن شما، کلسیم برای عملکرد استخوان، عضله و اعصاب ضروری است.
  • سدیم: بیشتر زیتون‌ها حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند، زیرا در آب نمک یا آب شور بسته بندی می‌شوند.

هشدار‌هایی درباره مصرف زیتون

مهم‌ترین موضوعی که باید پس از انتخاب زیتون‌ها بدانید و آن را در نظر بگیرید و سپس به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید اثر جانبی است که ممکن است رخ دهد که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

بروز آلرژی پس از مصرف زیتون

در حالی که آلرژی مربوط به گرده درخت زیتون، شایع است، اما آلرژی به خود زیتون نادر است، اما شاید گاهی افراد حساس پس از خوردن زیتون، واکنش‌های آلرژیک را در دهان یا گلو تجربه کنند.

زیتون و فلزات سنگین

زیتون ممکن است حاوی فلزات سنگین و مواد معدنی نظیر بورون، گوگرد، قلع و لیتیوم باشد و از این رو مصرف یک مقدار زیاد از فلزات سنگین ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند و ریسک ابتلا به سرطان را افزایش دهد. با این حال، مقدار این فلزات در زیتون به طور کلی زیر حد مجاز قانونی است. بنابراین، این میوه ایمن در نظر گرفته می‌شود.

آکریلامید موجود در زیتون

آکریلامید با افزایش خطر ابتلا به سرطان در برخی مطالعات مرتبط است، اگرچه دیگر دانشمندان ارتباط را مورد سوال قرار می‌دهند.

با این حال، مقامات توصیه می‌کنند میزان مصرف آکریلامید را تا حد ممکن محدود کنند.

برخی از انواع زیتون – به خصوص – زیتون‌های رسیده سیاه کالیفرنیا ممکن است حاوی مقادیر بالایی از آکریلامید به دلیل پردازش باشند.پ

بروز مشکلات گوارشی پس از مصرف زیتون

چربی بالای موجود در زیتون ممکن است باعث برخی مشکلات گوارشی مانند اسهال شود. زیتون خواص روان کنندگی دارد پس وقتی به مقدار زیاد از آن مصرف کنید، سیستم بدنی ما نمی‌تواند بطور کامل آن را هضم کند در نتیجه، سبب اسهال خفیف تا متوسط می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=144528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰