تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
16

از معجزه قرار دادن پیاز در جوراب چه می‌دانید؟

  • کد خبر : 146402
  • 18 بهمن 1400 - 14:25
از معجزه قرار دادن پیاز در جوراب چه می‌دانید؟
پیاز؛ کهن سال‌ترین سبزی در ایران و جهان محسوب می‌شود و با قرار دادن آن در جوراب خود می‌توانید از خواص حیرت انگیز آن استفاده کنید.

جمهوریت : بسیاری پیاز را یک گیاه می‌دانند و صرفا از آن در تهیه و طبخ غذا و سالاد و ترشی و .. استفاده می‌کنند، اما آیا می‌دانستید پیاز بجز خواصی که در زمان میل کردن به بدن هدیه می‌دهد میتواند خواص و فواید دیگری داشته باشد حتی با قرار گرفتن در جوراب؟!

پیاز؛ کهن سال‌ترین سبزی در ایران و جهان

پیاز یکی از قدیمی‌ترین و کهن سال‌ترین سبزی‌های خوراکی موجود در دنیا و ایران محسوب می‌شود و طبق نظریه‌های مطرح شده این محصول سه هزار سال قبل از میلاد مسیح در مصر کشت می‌شده‌است و طبق برخی اسناد کارگرانی که در ساختن اهرام مصر فعالیت می‌کرده‌اند، از پیاز به عنوان غذایِ اصلی استفاده می‌کردند.

این گیاه دو ساله به خانواده نرگسیان تعلق دارد و بسیاری بر این عقیده اند که پیاز برای هزاران سال منبع غذایی بوده‌است و در زیست گاه‌های عصر برنز، نشانه‌هایی از باقیماندهٔ پیاز در کنار با قیماندهٔ هسته خرما و انجیر پیدا شده‌است که به ۵٬۰۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد. اما به هر حال مشخص نیست که این‌ها پیاز‌های کاشته شده باشند.

فواید قرار دادن پیاز در جوراب

درمان سرماخوردگی با قرار دادن پیاز در جوراب

بسیاری از مردم از زمان‌های گذشته در زمستان‌ها قطعه‌ای پیاز خام در جوراب خود قرار می‌دادند تا از شیوع بیشتر سرماخوردگی جلوگیری کنند، زیرا آن‌ها بر این باور بودند که با این کار می‌توان خون را پاکسازی کرد، این فرآیند پاکسازی می‌تواند در درمان سرماخوردگی یا آنفلوآنزا موثر باشد.

تصفیه خون پس از قرار دادن پیاز در جوراب

اسید فسفریک پیاز همچون دارو‌های ترنس درمال از طریق پوست به داخل بدن نفوذ کرده و خون را تصفیه می‌کند و از این رو استفاده از برش‌های سیر و پیار و گذاشتن آن‌ها در جوراب (در کف پا) در زمان خواب با باز کردن مسیر‌های الکتریکی به پاکسازی ارگان‌های داخلی بدن کمک می‌کند و با توجه به این موضوع قراردادن پیاز به صورت موضعی روی پوست، سبب از بین رفتن میکروب و باکتری‌ها می‌شود و اسید فسفریک آن وارد جریان خون شده و به تصفیه‌ی خون کمک می‌کند.

معجزه قرار دادن پیاز در جوراب برای از بین بردن میکروب، باکتری و عوامل بیماری زا

قرار دادن پیاز درون جوراب یکی از روش‌های درمانی فوق العاده طب چینی برای سم زدایی و نابودی میکروب‌های بدن است، زیرا پیاز از مزایای ضد ویروس و ضد باکتری برخوردار است و از این رو قرار دادن آن در جوراب میکروب و باکتری‌ها را از بین خواهد برد.

از بین بردن بوی بد پا با قرار دادن پیاز در جوراب

اگر در جوراب خود برشی از پیاز را قرار دهید، پیاز سموم و مواد شیمیایی بدنتان را از طریق کف پا بیرون میکشد و بوی پای شما را بهتر میکند. همچنین پخش شدن بوی آن در هوا سبب تصفیه شدن هوای اطرافتان خواهد شد.

درمان عفونت با قرار دادن پیاز در جوراب

پیاز یک آنتی بیوتیک طبیعی است و در صورتی که آن را درون جوراب و کف پا قرار دهید، این فواید را به قسمت‌های عفونی بدن منتقل خواهید کرد و حتی این روش در درمان عفونت‌ها بسیار بهتر از آنتی بیوتیک عمل کند.

آبرسانی بدن با قرار دادن پیاز در جوراب

پیاز از مقدار زیادی آب تشکیل شده است و از این رو افرادی که در طول روز آب کافی مصرف نمی‌کنند در زمان خواب یک پیاز را در کف پای خود بگذارند و بخوابند تا بدن آن‌ها آبرسانی شود، زیرا انرژی الکتریکی نقاط نصف النهاری کف پا، تمام آب موردنیاز بدن را پخش می‌کند تا سطح آب بدن تنظیم شود.

قرار دادن پیاز در جوراب و تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاز دارای ویتامین‌های E و C است که به سیستم‌های دفاعی بدن کمک می‌کند. این ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های موجود در پیاز روند پیر شدن سلول‌ها را به تاخیر می‌اندازند بنابراین قرار دادن پیاز در داخل جوراب، روند پیر شدن را کاهش می‌دهد.

ضدعفونی کردن بدن و تقویت ارگان‌های داخلی به کمک قرار دادن پیاز در جوراب

قرار دادن تکه‌ای پیاز در داخل جوراب در زمان خواب شبانه راهی است برای ضدعفونی کردن بدن و تقویت ارگان‌های داخلی و با این روش اسید فسفریک موجود در پیاز وارد خون می‌شود و به عنوان یک ضدعفونی کننده عمل می‌کند، همچنین این روش با استفاده از ورود ترکیبات شیمیایی دیگر موجود در پیاز از طرق پا کمک می‌کند به خروج عفونت‌ها به سرعت و با قدرت بیشتری انجام شود.

تاثیر قرار دادن پیاز در جوراب در کاهش تب در کودکان

گذاشتن تکه‌ای پیاز درون جوراب برای درمان سریع تب به خصوص در کودکان نیز توصیه شده است.

درمان مشکلات پوستی کف پا با قرار دادن پیاز در جوراب

گذاشتن پیاز درون جوراب علاوه بر سم زدایی بدن در زمینه درمان مشکلات پوستی کف پا نیز موثر بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=146402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰