تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
12

چند ماسک توت فرنگی و توصیه‌هایی درباره استفاده از آن‌ها

  • کد خبر : 147167
  • 24 بهمن 1400 - 19:58
چند ماسک توت فرنگی و توصیه‌هایی درباره استفاده از آن‌ها
ماسک تهیه شده از توت فرنگی یک ماسک همه‌کاره است که برای انواع پوست، جوش، لکه و ... کاربرد دارد.

جمهوریت : توت فرنگی میوه از قدیمی و خوشمزه است که خواص آن در زمینه سلامت پوست و درخشندگی نیز به اثبات رسیده است و از این رو قصد داریم تا در ادامه به معرفی و طرز تهیه چند ماسک توت فرنگی بپردازیم.

توت فرنگی و خواص آن برای پوست و سفید کردن آن

به گزارش سرویس سلامت جمهوریت ،توت فرنگی میوه‌ای پرخاصیت و خوشمزه است که بیشتر از آن برای سلامت و زیبایی پوست استفاده می‌شود و از سوی دیگر بسیاری از پزشکان مصرف توت فرنگی را برای پیشگیری و حتی کاهش بیماری‌های قلبی توصیه می‌کنند چراکه آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنل‌ها در توت فرنگی سبب می‌شود که از سلامت قلب محافظت کند و از این رو می‌تواند از بروز انواع مختلف سرطان نیز جلوگیری کند و با توجه به ویتامین C موجود در این میوه حتی می‌توان از آن برای بخشیدن سلامتی به پوست و مو نیز کمک استفاده کرد.

از سوی دیگر؛ فیبر موجود در توت فرنگی می‌تواند سبب کاهش وزن و همچنین بهبود هضم شود.

اما برسیم به موضوع اصلی این نوشته که فواید توت فرنگی برای پوست است و باید بگوییم که؛ با توجه به اینکه توت فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان است، از این رو برای شفافیت و زیبایی پوست مفید است.

باید بدانید که؛ ماسک تهیه شده از توت فرنگی در واقع یک ماسک همه‌کاره است که برای انواع پوست، جوش، لکه و … کاربرد دارد. از آنجایی که توت فرنگی در تمام فصول سال در دسترس نیست، می‌توانید آن را فریز کنید و برای تهیه انواع ماسک از آن استفاده کنید.

البته امروزه از نظر علمی ثابت شده است که توت فرنگی با خاصیت آنتی اکسیدانی، انقباض و ضد التهابی‌اش روند افزایش سن را کند می‌کند و سوختگی را درمان می‌کند و دربرابر اشعۀ UV به خوبی محافظت می‌کند.

توت فرنگی‌ها غنی از اسید هیدروکسیل آلفا هستند که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند.

توت فرنگی‌ها حاوی میزان زیادی اسید سالیسیلیک هستند که آن‌ها را به ماده‌ای ایده آل برای درمان آکنه تبدیل کرده است.

همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و خطوط و چروک را کاهش می‌دهد. اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در توت فرنگی، رنگ پوست را روشن می‌کند و لک‌های تیره را کاهش می‌دهد.

همچنین می‌توانید با استفاده از این میوه، پوستتان را نرم کنید، بافت پوستی را بهبود بخشید و آثار آکنه و رنگیزگی را کمرنگ می‌کند.

طرز تهیه چند ماسک خانگی با توت فرنگی

ماسک توت فرنگی و عسل

چند توت فرنگی سالم را با عسل مخلوط کنید تا خمیری بدست آید و یک قاشق روغن زیتون اضافه کنید.

پس از گذشت ۱۰دقیقه آبکشی کنید که آنتی اکسیدان‌های توت فرنگی به جوان سازی پوست کمک کنند.

توت فرنگی و ماست

توت فرنگی را به کنید و به آن ماست اضافه کنید و بگذارید ۲۰دقیقه بر روی پوست بماند و بعد آبکشی کنید. ویتامین‌ها در توت باعث درخشندگی پوست می‌شوند.

توت فرنگی و جو

توت فرنگی را له کنید و مقداری جو و یک قاشق عسل و روغن زیتون اضافه کنید و بر روی پوست ماساژ دهید.

ماسک توت فرنگی و لیمو

توت فرنگی را له کنید و کمی جو و یک قاشق آبلیمو و پودر بادام اضافه کنید و به صورت بزنیدو بعد از ۲۰دقیقه با آب سرد بشویید.

ماسک توت فرنگی و لیمو و زردچوبه

توت فرنگی را له و تیم قاشق لیمو و یک قاشق زردچوبه اضافه کنید و بر روی صورت ماساژ دهید. این ماسک سبب میشود تا آکنه و التهابات از پوست دور شوند.

چند نکته برای استفاده از ماسک توت فرنگی

برخی از افراد ممکن است به توت فرنگی حساسیت داشته باشندکه ممکن است سبب بروز بثورات، کهیر و درماتیت تماسی در پوست شود، از این رو، پیش از استفاده از هر یک از ماسک‌های صورت، تست پوستی را انجام دهید و در صورتی که هر گونه تحریکاتی را تجربه کردید، از مصرف توت فرنگی خودداری کنید.

از سوی دیگر به این نکته توجه داشته باشید که؛ دستور العمل‌های ماسک توت فرنگی روی پوست‌های معمولی، چرب، مختط و مستعد آکنه مناسب است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=147167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰