تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8

حرکت حلزون وار رشد اقتصادی در چین

  • کد خبر : 1483
  • 23 تیر 1397 - 15:33
حرکت حلزون وار رشد اقتصادی در چین

در سه ماهه دوم امسال به دلیل جنگ تجاری چین با آمریکا، رشد این کشور کمتر از پیش‌بینی های قبلی خواهد بود. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتظار می‌رود در سه ماهه دوم سال، رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان به ۶.۷ درصد برسد که ۰.۱ درصد کمتر از پیش بینی قبلی است. […]

در سه ماهه دوم امسال به دلیل جنگ تجاری چین با آمریکا، رشد این کشور کمتر از پیش‌بینی های قبلی خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتظار می‌رود در سه ماهه دوم سال، رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان به ۶.۷ درصد برسد که ۰.۱ درصد کمتر از پیش بینی قبلی است. اقتصاددانان معتقدند جنگ تجاری بین آمریکا و چین که با تهدیدهای طرفین آغاز و با اعمال صدها میلیارد دلار تعرفه اضافی بر واردات کالا از یکدیگر تشدید شده است، تا انتهای سال آینده اثر جدی بر رشد اقتصادی دو کشور نخواهد داشت و تنها پس از آن زمان اثرات بیشتری خواهد داشت.

هفته گذشته دولت ترامپ ۳۴ میلیارد دیگر از کالاهای وارداتی چینی را مشمول تعرفه‌های جدید کرد و تهدید کرده است که بر کلیه واردات خود از چین تعرفه اعمال کند. در حال حاضر حدود نیمی از صادرات چین به آمریکا مشمول تعرفه‌های جدید قرار گرفته است که کالاهای وسیعی از خودرو و ماشین آلات صنعتی گرفته تا لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی را در بر می گیرد.

موسسه کپیتال اکونومیکس اعلام کرده است که تعرفه‌های جدید می‌توانند تا ۰.۵ درصد از رشد اقتصادی چین را کاهش دهند. لیائو کن- کارشناس امور اقتصادی ” سیتیک بانک” در همین رابطه گفت: تاثیر واقعی جنگ تجاری بین چین و امریکا بر روی اقتصاد دو طرف از سال آینده معلوم خواهد شد و در بدترین شرایط پیش بینی می‌کنیم رشد چین به زیر ۵ درصد برسد.

شاخص ” شانگهای کامپوزیت” که یکی از دماسنج‌های مشهور اقتصاد چین به شمار می رود، از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۴ درصد ارزش خود را از دست داده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=1483

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰