تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
13
هیچ نظارتی بر نرخ خدمات در آرایشگاه های زنانه نیست ؛

شیوه های فرار از مالیات آرایشگاههای زنانه

  • کد خبر : 150142
  • 28 اسفند 1400 - 10:09
شیوه های فرار از مالیات آرایشگاههای زنانه
در شرایطی که اتحادیه های ذی ربط تمایل و اراده ای برای نظارت بر قیمت های دریافتی از مردم ندارند ، سازمان امور مالیاتی بایستی به شیوه ای دقیق مالیات را محاسبه و اخذ کند و البته با فراریان مالیاتی برخوردی جدی داشته باشد.

جمهوریت – طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان ، یکی از ۵۰ مشاغلی که ملزم به استفاده از کارتخوان و ثبت‌نام در سامانه مودیان هستند، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه است اما اغلب آرایشگاه‌های زنانه برای فرار از مالیات از کارتخوان استفاده نمی کنند.

آرایشگران زن در تمام سال کسب پر رونقی دارند اما در آستانه نوروز ، مشاطه گران بیش از همه ایام سال مشتری دارند تا جایی که از صبح زود تا پاسی از شب ، برای مشتریان تعیین وقت می کنند و حتی از مشتریان بیعانه می گیرند.

آیشگاه‌های زنانه که در روزهای عادی معمولا تا ساعت ١٩ فعالیت می‌کنند، در روزهای پرتقاضا گاهی تا ساعت ٢٢ و حتی ٢٣ نیز مشغول به کارند .

آرایشگاه های زنانه بسته به موقعیت مکانی و مشتریان معمولا نرخ های نجومی بابت خدمات آرایشگاهی طلب میکنند و عملا نظارتی هم بر این بخش وجود ندارد.

قیمت‌ها هم مشابه عرف بازار ایران در ایام پرتقاضا، افزایش قابل توجهی را تجربه می‌کند تا آن‌جا که نرخ برخی خدمات تا دوبرابر روزهای معمولی نیز می‌رسد.

اما نکته جالب تر اینکه بعد از الزام به استفاده از کارتخوان ، اغلب آرایشگاه های زنانه ، به مشتریان خود اعلام می کنند که بایستی پول نقد به همراه داشته باشند که البته مشتریان برای دریافت حجم نسبتا بالای پول نقد بایستی به شعب بانک ها مراجعه کنند.

در مواردی که مشتری به هر علت نتواند پول نقد تهیه کند نیز ممکن است با غرو لند فراوان حاضر شوند ، مشتری برایشان پول را کارت به کارت کند.

به نظر می رسد در شرایطی که اتحادیه های ذی ربط تمایل و اراده ای برای نظارت بر قیمت های دریافتی از مردم ندارند ، سازمان امور مالیاتی بایستی به شیوه ای دقیق مالیات را محاسبه و اخذ کند و البته با فراریان مالیاتی برخوردی جدی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=150142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰