تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

حرم طفلان مسلم‌(ع) ۶ برابر می‌شود

  • کد خبر : 15021
  • 01 دی 1397 - 14:52
حرم طفلان مسلم‌(ع) ۶ برابر می‌شود

به گزارش جمهوریت ; طرح توسعه حرم مطهر طفلان مسلم بن عقیل (ع) به همت ستاد بازسازی عتبات اجرایی می‌شود که در این طرح قرار است مساحت حرم مطهر ۶ برابر شده و به ۲۳ هزار مترمربع افزایش یابد. عقیق:حرم مطهر طفلان مسلم بن عقیل (ع) در روستایی به نام «روستای طفلان مسلم» در حومه […]

به گزارش جمهوریت ;

طرح توسعه حرم مطهر طفلان مسلم بن عقیل (ع) به همت ستاد بازسازی عتبات اجرایی می‌شود که در این طرح قرار است مساحت حرم مطهر ۶ برابر شده و به ۲۳ هزار مترمربع افزایش یابد.

عقیق:حرم مطهر طفلان مسلم بن عقیل (ع) در روستایی به نام «روستای طفلان مسلم» در حومه شهرک مُسَیب  حدود ۳۰ کیلومتری کربلا قرار دارد.

 

 

این روستا در کنار رود فرات واقع شده است و توسط یک راه فرعی، به جاده اصلی کربلا – بغداد می‌پیوندد. مرقد طفلان مسلم (ع) دارای دو گنبد است که در سال‌های اخیر به همت ستاد بازسازی عتبات طلاکاری شده است.

 در داخل حرم مطهر طفلان مسلم (ع)، دو ضریح قرار دارد که ضریح شرقی متعلق به ابراهیم بن مسلم و ضریح غربی متعلق به محمد بن مسلم است و فاصله بین دو ضریح ۶ متر است. این حرم مطهر هم‌اکنون ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع است که با توجه به اجرای طرح توسعه توسط ستاد بازسازی عتبات قرار است این حرم مطهر ۶ برابر شده و به ۲۳ هزار مترمربع افزایش یابد.

 

 

بر همین اساس به منظور توسعه حرم طفلان مسلم، تاکنون زمین‌های اطراف حرم خریداری شده است و به زودی طرح توسعه این مکان مقدس اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=15021

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰