تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
17
شگفتانه نوروزی سعید ابوطالب

ایمان صفا؛ پدیده مافیا، تقلب یا ذکاوت ؟!/عکس

  • کد خبر : 150373
  • 05 فروردین 1401 - 14:36
ایمان صفا؛ پدیده مافیا، تقلب یا ذکاوت ؟!/عکس
در این قسمت که به قطع یکی از جذاب ترین قسمت­های این برنامه پر مخاطب شبکه نمایش خانگی بوده است ، شاهد معرفی چهره های باذکاوتی مانند ایمان صفا، سید بشیر حسینی، علی اوجی و منوچهر هادی بودیم

جمهوریت – در جدیدترین فصل شب های مافیا که اولین قسمت آن در نوروز ۱۴۰۱ منتشر شد، روایتی جذاب از رقابت شهروند – مافیایی هنرمندان شناخته شده عرصه سینما و تلویزیون را شاهدیم. در شب های مافیای ۴ ، گرداننده قدیمی این بازی یعنی محمدرضا علیمردانی،  بازگشته و بار دیگر بازیکنان را راهبری میکند،  علیرضا خمسه، مهران رجبی، علی اوسیوند،  سیامک صفری، رامین راستاد، منوچهر هادی، ایمان صفا ،سید بشیر حسینی، کاوه سماک باشی، علی اوجی،  وحید آقا پور و معین زندی ، این فصل را به رقابت نشستند.

در این قسمت که به قطع یکی از جذاب ترین قسمت­های این برنامه پر مخاطب شبکه نمایش خانگی بوده است ، شاهد معرفی چهره های باذکاوتی مانند ایمان صفا، سید بشیر حسینی، علی اوجی و منوچهر هادی بودیم. در وصف جذابیت های این قسمت همین بس که شهروندان با هفت شهروند داخل بازی و فقط یک شهروند خارج شده ، برنده شدند که در نوع خود کم سابقه بود .

حضور سید بشیر حسینی استاد دانشگاهی که با برنامه عصر جدید به شهرت رسید نیز در میان چهره های شناخته شده سینما و تلویزیون در نوع خود جالب توجه است.

ایمان صفا که کارت حرفه ای را در شب اول به دست آورده بود ، از میان گفت و گوهای روز، مافیای خود را صید کرد ، رامین راستاد مافیای ساده ای بود که به خیال خود با تعریف از سبک بازی صفا او را به تیم خودش دعوت کرد ، اما صفا با تشخیص درست در شب و شلیک گلوله حرفه ای، راستاد را از بازی خارج کرد. شگفت انگیز دیگر شب اول ، سید بشیر حسینی با کارت پزشک بود که به درستی طعمه شبانه رئیس مافیا، یعنی ایمان صفا را تشخیص داد و با ذخیره کردنش ، جانش او را نجات داد .

صبح روز بعد جلوه ای دیگر از هوش صفا را شاهد بودیم  او برای اینکه حرفه ای بودنش برای مافیا  لو نرود ، رامین راستاد را شهروند کشته شده به دست مافیا معرفی کرد و در حالیکه مافیای دوم و سوم را شناخته بود ، تعمدا آنها را سفید (شهروند) اعلام کرد تا در معرض خطر کشته شدن در شب قرار نگیرد. اما در روز نیز بیکار ننشت و با قدرت ایجاد اجماع روی معین زندی که کارت دکتر لکتر را در اختیار داشت، توانست او را با رای شهروندان از بازی اخراج کند . هرچند در این قسمت منوچهر هادی نیز به درستی دو مافیای بازی را تشخیص داد و معرفی کرد و در نهایت نیز به عنوان دارنده کارت شهردار به خروج معین زندی رای داد اما همینجا بود که اتفاق زیرپوستی روان شهر را خراش داده و سرنوشت بازی را تغییر داد . در گزارش منوچهر و ایمان؛جدال خودنمایی و خودزنی درمافیا/فیلم ماجرا را بخوانید .

هرچند عده ای دلیل سرعت و توان تشخیص ایمان صفا در پیدا کردن دقیق هر چهار عضو مافیا را تقلب یا به اصطلاح حرفه ای ها نایت زنی او می دانند اما در این گزارش ترجیح می دهیم اینقدر بدبین نباشیم. در شب سوم تیم دو نفره باقیمانده مافیا ( علی اوجی-وحیدآقاپور) ، کاوه سماک باشی را هدف گلوله خود قرار دادند ، ناغافل از اینکه او کارتِ جان سخت را در اختیار دارد و با اولین شلیک کشته نمی شود . مافیای دست خالی مانده ، باز هم از شلیک حرفه ای شهر در امان نماند و ایمان صفا این بار وحید آقا پور را نشانه رفت و باعث خروج او از شهر شد. صبح فردا که گرداننده (GOD) ، پاسخ استعلام جان سخت را قرائت کرد ، متحیرترین چهره، وحید آقاپور بود، مافیایی که انتظار داشت یک شهروند کشته باشد، اما خودش طعمه شده بود .

در این قسمت برخی از بازیگران که تلاش و کوشش چندانی در به کار گیری ذوق و استعداد خود در بازی به خرج نداده بودند، همچنان بر این روند اصرار داشتند و متاسفانه جز سید بشیر حسینی که در روز بعد سناریو خوانی کرد ( در آن روز روانپزشک سید بشیر را سکوت داده بود و او امکان سخن گفتن نداشت) ، هیچ کدام از بازیگران به واکاوی سناریو و اینکه دو شب پیاپی، حرفه ای بازی موفق عمل کرده است اشاره نکردند و ناآگاهانه از کنار آن گذشتند . صفا هم که نمی خواست خودش را به عنوان حرفه ای به مافیا بشناساند به موضوع واکاوی سناریو اشاره ای نکرد ولی چالش و کل کل های منوچهر هادی تا حد زیادی، انرژی متقاعد کنندگی و اجماع را از صفا گرفت و او نتوانست برای مافیای چهارم و پدرخوانده بازی یعنی علی اوجی، رای خروج بگیرد .

البته از بازی هوشمندانه و چند وجهی علی اوجی نیز نباید غافل شد ، او که خود را طعمه ایمان صفا می دید به درستی تشخیص داد که تلاش برای هم تیمی کردن ایمان صفا بیهوده است لذا از نتایج دقیقی که از بازی منوچهر هادی گرفت ، فهمید که با تشدید اختلاف نظر بین صفا و هادی می تواند جانش را نجات دهد و درست حدس زده بود . تلاش صفا برای به رای گیری بردن علی اوجی با گاف منوچهر هادی ، ناکام ماند و به این ترتیب شهروندان در روز سومی اخراجی نداشتند در حالیکه می دانستند فقط یک پدرخوانده مافیا را در جمع خود دارند .

شاید بازیکنان نیز مثل ما مخاطبان چشم به شلیک سوم حرفه ای بازی در شب داشتند . اما اینچنین نشد و ایمان صفا شگفتی دیگری خلق کرد او با شلیک به منوچهر هادی و با زبان بدنی که او را تبر می خواند ، خستگی خود از تلاش برای شهری که نمی خواهد همراهیش کند نشان داد و با وجود اینکه به خوبی آگاه بود هادی یک شهروند است و شلیک به او ، خودش را از بازی خارج می کند ، چنین تصمیمی گرفت . شاید صفا می خواست علاوه بر اینکه خودش را به عنوان بازیکن هوشمند بازی در ذهن مخاطب تثبیت می کند ، خطای منوچهر هادی را هم در ذهن ها ماندگار کند و به نظر می رسد به این خواسته اش رسیده باشد .

در ادامه بازی و پس از خروج صفا ، شهر دچار بهم ریختگی و تشتت بیشتر شد و تلاش های بشیر حسینی و کاوه سماک باشی و حتی مهران رجبی برای اجماع روی علی اوجی بسیار سخت پیش رفت تا بازی هیجان انگیز تر شود . البته اینجا هم نباید از بازی خوب علی اوجی بی تفاوت گذشت ، او را باید در ساید خودش و از نگاه مافیایی دید . در بسیاری از قسمت ها شاهد بودیم که پس از خروج سه مافیا ، آخرین فرد باقی مانده دچار یاس می شود و منفعلانه منتظر است تا شهروندان او را اخراج کنند، ولی علی اوجی بدون ذره ای نگرانی ، محکم تر و قوی تر حرف می زد ، هرچند استدلال هایش خیلی منطقی نبودند ولی هیجان کافی برای متشنج کردن اذهان حاضرین را داشت و اینطور شد که او و شهروند مسلم شهر ، یعنی کاوه سماک باشی با هم به رای گیری رفتند والبته آراشان هم مساوی شد .

در اینجا گرداننده به کشیدن قرعه مرگ حکم کرد و تنها، بدشانسی و انتخاب نادرست قرعه بود که اوجی را از بازی بیرون راند و شهروندان را با یکی از بی سابقه ترین بردهای مافیایی مواجه کرد . هفت شهروند داخل بازی  و کل تیم مافیا اخراج شده بودند!

بیشتر بخوانید:

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=150373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰