تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
12
محسنی بندپی در گفت‌وگو با جمهوریت:

واتس‌اپ و اینستاگرام نمایندگان و مسئولان مسدود شد

  • کد خبر : 151588
  • 21 فروردین 1401 - 12:26
واتس‌اپ و اینستاگرام نمایندگان و مسئولان مسدود شد
سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم از یک اتفاق عجیب در سطح گسترده در بین نمایندگان مجلس یازدهم خبر داد.

جمهوریت ، سیما پروانه گهر – پس از ان که در اسفند ماه سال گذشته خبر مسدود شدن واتس اپ ۱۰ نماینده مجلس یازدهم منتشر شده بود، محمدعلی محسنی بند پی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با جمهوریت خبر داد که در طی هفته های گذشته و روزهای اخیر ، واتس اپ و اینستاگرام تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی مسدود شده است.

محسنی بندپی در اینباره گفت:من همواره تنها یک خط موبایل داشتم و آن خط موبایل به نام خودم بود و از اساس کسانی که چند خط موبایل داشتند را سرزنش می کردم که این کارها زمانبر است و ما باید زمان خود را برای امور نمایندگی متمرکز و صرف کنیم.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: چند هفته پیش واتس اپ من که روی همان خط اصلی موبایل بود، بدون هیچ اطلاع قبلی مسدود شد در حالی که من از خطوط قرمز این اپلیکیشن ها عبور نکرده بود و کل کاری که با اکانت واتس اپ انجام می شد محدود به ارتباط با موکلین و رسیدگی به مشکلات مردم بود.

مسدود ساختن اکانت اینستاگرام به خاطر عکس های شهید سلیمانی یا عکس با فرماندهان سپاه بود

نماینده مجلس یازدهم درباره مسدود شدن حساب های کاربری اینستاگرام گفت: اینستاگرام با انتشار عکس های مربوط به شهید سلیمانی یا عکس هایی با فرماندهان سپاه برخورد و احتمالا حساب نمایندگان مجلس را بر این اساس مسدود کرده است.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی با چهره های مختلف نظام در رده های کشوری و لشکری در ارتباط هستند و طبیعی بود که در یک عکس نماینده یا مسئول دولتی این چهره ها نیز حضور داشته باشند و اینستاگرام نیز با رویکرد خودش با این مساله به صورت حذفی برخورد کند اما در مورد واتس اپ حتی چنین توجیه  و بهانه غیرمنطقی نیز وجود نداشت.

با پشتیبانی واتس اپ مکاتبه کردم اما به جایی نرسید

محسنی بندپی درباره پیگیری برای بازیابی اکانت واتس اپ خود گفت: من با پشتیبانی واتس اپ ارتباط برقرار کردم و توضیح دادم که اشتباهی رخ داده و واتس اپ من بی دلیل مسدود شده است، آن ها نیز پاسخ دادند که سه روز کاری تا یک هفته زمان می برد که این مساله بررسی شود.

وی ادامه داد: دوستان در وزارت ارتباطات نیز گفتند این مساله را پیگیری می کنند اما واتس‌اپ هیچ پاسخ روشنی به این مساله نداد و نتیجه ای از مکاتبات نگرفتیم.

وزارت ارتباطات در طی یک دهه گذشته کوتاهی زیادی کرده است

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم  با بیان این که حجم وسیعی از مردم ایران از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند، گفت: بیش از یک دهه است که جمعیت زیادی از ما ایرانیان از این اپلیکیشن‌ها استفاده می کنیم اما متاسفانه هنوز یک نمونه داخلی موفق هم نداریم که هم کارایی و هم اعتماد مردم را جلب کرده باشد .

محسنی بندپی همچنین خاطر نشان کرد: چرا باید ارتباطات ما در دست اپلیکیشن های خارجی باشد و یک نمونه داخلی موفق در این زمینه نداشته باشیم .

وی همچنین گفت: این رفتار سیاسی با نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی نشان می دهد آن ها نقطه های وابسته را به خوبی شناسایی می کنند و سعی در مختل کردن هر امری در داخل کشور از فروش نفت تا ارتباط در این اپلیکیشن ها را دارند.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=151588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰