تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

بذرپاش: انتشار گزارش برنامه ششم تا پایان خردادماه

  • کد خبر : 151842
  • 24 فروردین 1401 - 16:02
بذرپاش: انتشار گزارش برنامه ششم تا پایان خردادماه
رئیس کل دیوان محاسبات کشور گزارش‌های ضمنی در سال اجرای بودجه را هشدارهای پیشگیرانه‌ای دانست که به مدیران دستگاه‌ها ارائه می‌شود تا از انحراف بیشتر در خرج‌کرد ممانعت به عمل آید.

جمهوریت – مهرداد بذرپاش به همراه علی کامیار دادستان و دیگر مقامات این دستگاه نظارتی در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با استقبال از پیشنهاد انعقاد تفاهمنامه با کمیسیون اصل ۹۰، تاکید کرد: بنای ما از ابتدای کار در دیوان محاسبات، همکاری و همراهی و هماهنگی با مجموعه‌ها و کمیسیون‌های مختلف در مجلس بوده است.

بذرپاش افزود: ان‌شاءالله به زودی تفاهم‌نامه تعامل کاری میان دیوان محاسبات کشور و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی منعقد خواهد شد که نتیجه‌ی آن، هم افزایی بیشتر در صیانت از بیت المال و برخورد با مفاسد اقتصادی خواهد شد.

وی با اشاره به تحولات ساختاری و محتوایی به عنوان یکی از مهمترین جهتگیری‌ها در دیوان محاسبات، ورود به ترک فعل مدیران و کوتاه‌کردن زمان رسیدگی را کارهای اساسی در دوره فعلی مدیریت این دستگاه نظارتی دانست.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب، اصلاح ساختار بودجه است که دیوان محاسبات طی نزدیک به ۲ سال اخیر تلاش کرده علاوه بر کوتاه‌ترشدن زمان ارایه گزارش تفریغ بودجه سالانه، دیدگاه‌های کارشناسی خود را در این باره در اختیار نمایندگان محترم بگذارد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گزارش‌های ضمنی در سال اجرای بودجه را هشدارهای پیشگیرانه‌ای دانست که به مدیران دستگاه‌ها ارائه می‌شود تا از انحراف بیشتر در خرج‌کرد ممانعت به عمل آید.

وی گفت: امسال نیز در تلاش هستیم تا پایان تیرماه، گزارش تفریغ بودجه سال قبل را تقدیم مجلس و ملت عزیز ایران کنیم. علاوه بر این، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان بهار یا اوایل تابستان، گزارش کارشناسی درباره برنامه ششم توسعه را ارائه کنیم تا برای تدوین برنامه هفتم، تصمیم بهتری گرفته شود.

بذرپاش تاکید کرد: امسال را سال هوشمندسازی دیوان نام نهاده‌ایم و در این راستا، پیگیری اتصال به بانک‌های اطلاعاتیِ مرجع نظیر سامانه‌های سناما و پاکنا و تغییر فرایندهای حسابرسی و رسیدگی الکترونیکی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

در این جلسه، علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور نیز با اشاره به اقدامات تحولی در حوزه رسیدگی طی سال ۱۴۰۰، بازگشت ۱۵ هزار میلیارد تومان به خزانه‌ی کشور را از اقدامی تاریخی دانست که در آنها به جای پرونده‌سازی، از فرایند پیشگیری و رسیدگی براساس ترک فعل استفاده شده است.

در بخش دیگری از جلسه مشترک کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و مقامات دیوان محاسبات کشور، حجت الاسلام شجاعی رئیس کمیسیون و حجت الاسلام پژمانفر، علی خضریان، میرسلیم، ارکانی و حسینی‌پور به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و ضمن تقدیر از تحولات مثبت در دیوان محاسبات، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این دستگاه نظارتی در حوزه رسیدگی شدند.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=151842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰