تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

آمریکا ۵ هواپیمای کمک امنیتی به اوکراین فرستاد

  • کد خبر : 152290
  • 30 فروردین 1401 - 13:23
آمریکا ۵ هواپیمای کمک امنیتی به اوکراین فرستاد
آمریکا در بین ۳۰ کشوری که از اوکراین حمایت می‌کنند، بزرگترین تامین‌کننده کمک‌های نظامی به این کشور محسوب می‌شود.

جمهوریت – سخنگوی کاخ سفید آب پاکی را روی دست اوکراین ریخت و اعلام کرد که بایدن قصد سفر به کی‌یف را ندارد اما از اعزام پنج هواپیمای حامل کمک‌های امنیتی به اوکراین خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در جلسه توجیهی گفت: پنج هواپیما حامل تسلیحات و کمک‌های امنیتی طی روزهای گذشته به اوکراین ارسال شده است. این برنامه بخشی از کمک‌های ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین است.

جن ساکی درخصوص برنامه‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای اعزام یک مقام ارشد آمریکایی به کی‌یف افزود: هیچ برنامه‌ای در رابطه با سفر رئیس‌جمهور آمریکا به کی‌یف و ملاقات او با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین وجود ندارد.

آمریکا در بین ۳۰ کشوری که از اوکراین حمایت می‌کنند، بزرگترین تامین‌کننده کمک‌های نظامی به این کشور محسوب می‌شود.

واشنگتن از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱، بیش از ۳.۲ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین متعهد شده است. طبق گزارش، از زمان آغاز “عملیات نظامی ویژه” روسیه در اوکراین در پایان در فوریه، تقریباً ۲.۶ میلیارد دلار از کل مبلغ مورد تایید قرار گرفته است. کمک‌های نظامی آمریکا شامل تسلیحات کشنده مانند موشک‌های ضد هوایی استینگر، سیستم‌های ضد زره جاولین، هویتزر و گلوله‌های توپخانه، هلیکوپترهای Mi-۱۷، سلاح‌های کوچک و مهمات، پهپادها، دستگاه‌های رادار و سایر تجهیزات می‌شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=152290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰