تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
11

طرح شفافیت را طوری نوشتند که شورای نگهبان رد کند

  • کد خبر : 152320
  • 30 فروردین 1401 - 13:51
طرح شفافیت را طوری نوشتند که شورای نگهبان رد کند
داداشی: اراده ای در مجلس فعلی برای تصویب طرح شفافیت نیست ، می‌خواهند به افکارعمومی این‌گونه القا کنند که مجلس وظیفه خودش را انجام داده است.

جمهوریت – نماینده دوره دهم مجلس گفت: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس یازدهم تمایلی به تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان نداشتند، طرحی را مطرح کردند که دولت، قوه قضائیه و… شامل مسئله شفافیت شود و با نقض اصول قانون اساسی شورای نگهبان این طرح را عودت دهد.

ولی داداشی نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به طرح شفافیت قوای سه گانه، گفت: مردم انتظار دارند طرح شفافیت آرا تصویب شود، در مجلس قبلی هم طرح شفافیت نظام تقنینی به جای شفافیت آرا مطرح شده بود که نتیجه مشخصی در پی نداشت.

وی افزود: در آن زمان هم طرح شفافیت نظام تقنینی با رویکرد سیاسی به صحن مجلس آورده شد، مجلس فعلی هم با رویکردی مشابه اهداف مجلس دهم را پیگیری می کند. در مجلس قبلی  هم اصلاح‌طلبان چنین طرحی را مطرح کردند که شفافیت آرا شامل شورای نگهبان، مجمع تشخیص و هیات دولت شود در مجلس فعلی هم به جای اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان به تصویب برسد با ورود مسائل حاشیه ای فرافکنی صورت گرفت.

نماینده سابق مجلس گفت: در ابتدا باید شفافیت آرا برای نمایندگان مجلس تصویب شود تا آن را به عنوان مبنایی برای سایر قوا در نظر گرفت. با توجه به اینکه نمایندگان مجلس یازدهم تمایلی به این کار نداشتند و افکار عمومی هم مجلس را تحت تاثیر قرار داده بود صحبت از طرحی شد که دولت، قوه قضائیه و…  شامل مسئله شفافیت شود و با نقض اصول قانون اساسی شورای نگهبان این طرح را عودت دهد.

داداشی با بیان اینکه اراده ای در مجلس فعلی برای تصویب طرح شفافیت نیست افزود: می‌خواهند به افکارعمومی این‌گونه القا کنند که مجلس وظیفه خودش را انجام داده است.

مطلب مرتبط:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=152320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰