تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
9

رئیسی: همه اتباع بیگانه باید دارای شناسه باشند

  • کد خبر : 152687
  • 04 اردیبهشت 1401 - 13:16
رئیسی: همه اتباع بیگانه باید دارای شناسه باشند
رئیس جمهور با اشاره به تراکم بالای جمعیتی در غرب استان تهران افزود: این منطقه مهاجر پذیر است و نیازمند طرحی در خصوص نحوه مهاجرت و اسکان در سه شهرستان است که استاندار باید درنظر گرفته تا مهاجرت ها مدیریت شود.

جمهوریت – رئیس جمهور عصر شنبه به‌طور سرزده به شهرستان‌های شهریار، ملارد و شهرقدس در غرب استان تهران سفرکرد و در جلسه شورای اداری گفت: پیش از این سرشماری ها هر ۵ سال انجام می شد اما به دلایلی از جمله کرونا به ۱۰ سال رسیده است، باید هر ۵ سال سرشماری ها انجام و ظرفیت ها شناسایی شود.

به گزارش فارس؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور در جلسه شورای اداری شهرستان های شهریار، قدس و ملارد که عصر امروز در سالن جلسات فرمانداری شهریار برگزار شد، اظهار کرد: این دیدارها و نشست ها در روزهای پربرکت ماه مبارک رمضان میبایست منشا تصمیمات و پیگیری و گره گشایی کار مردم باشد.

وی گفت: بازدیدهایی از شهرستان های غرب استان تهران انجام شد و با توجه به گزارش هایی که استاندار تهران ارائه دادند شهرستان های قدس و شهریار و ملارد نیازمند اقدامات سریع جهت رفع نیازهاست و میزان امکانات این منطقه متناسب نیازها و ظرفیت ها نیست و تقسیم سرانه ها و امکانات می بایست افزایش یابد و در سطح کلان دیده شود.

رئیس جمهور با اشاره به تراکم بالای جمعیتی در غرب استان تهران افزود: این منطقه مهاجر پذیر است و نیازمند طرحی در خصوص نحوه مهاجرت و اسکان در سه شهرستان است که استاندار باید درنظر گرفته تا مهاجرت ها مدیریت شود.

وی در ارتباط با ارتقا فرمانداری شهریار به فرمانداری ویژه و پیگیری آن توسط استانداری و ارائه به وزارت کشور، گفت: این امر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیسی خاطر نشان کرد: در خصوص استان شدن غرب تهران به مرکزی شهریار و شرق تهران به مرکزیت ورامین این امر قابل بررسی است و شاخص ها باید بررسی و به دولت ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه اختلافات طرح هادی روستایی باید حل شود در خصوص بررسی طرحی درباره ودیعه مسکن گفت: با توجه به وضع بالای اجاره‌ها، اوایل هفته آینده در این خصوص در قالب طرحی با این موضوع، تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس جمهور در خصوص متروی غرب استان تهران گفت: شرکت مشترک شهرداری‌ها برای مترو و حمل و نقل هرچه زودتر انجام شود و با هم پوشانی می توانند نسبت به راه اندازی مترو اقدام کرده و دولت هم کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ما به دنبال کلنگ زنی و افتتاح نیستیم و طرح های نیمه کاره را باید رسیدگی کرد و مشکلات مردم را حل و تولید را راه اندازی کنیم.

رئیس جمهور در ارتباط با مرکز بازپروری اخوان افزود: معتاد متجاهر بعضی ناامنی‌ها را ایجاد می‌کند و باید با بازسازی جسمی، شخصی و روحی آنها را به جامعه برگرداند و ممکن است بعضی از آنها عادت خود را ترک نکنند که نیازمند احتیاط است و باید امنیت و سالم سازی اجتماعی را دنبال کنیم و تجهیز و توسعه این مرکز انجام شود.

وی با اشاره به مشخص شدن حریم بستر رودخانه در غرب استان تهران و پای کار آمدن اوقاف و وزارت نیرو گفت: حریم رودخانه را کسی نمی تواند مالک شود و اینکه چه کسی این حریم را فروخته مورد سوال است و باید تکلیف مردم مشخص شود.

رئیسی ادامه داد: کمبود اعتبار در استان تهران کمتر داریم ولی بیشتر باید گره گشایی کنیم و بروکراسی های اداری در هم تنیده شده که باید رسیدگی و حل شود تا دغدغه و گرفتاری برای مردم بوجود نیاید.

وی با تاکید بر اینکه مسکن ملی در برنامه ها قرار گرفته و نباید زمینه ای برای مهاجرت به غرب استان تهران ایجاد کند، به سرشماری آمار اشاره کرد و گفت: پیش از این سرشماری ها هر ۵ سال انجام می شد اما به دلایلی از جمله کرونا به ۱۰ سال رسیده است، باید هر ۵ سال سرشماری ها انجام و ظرفیت ها شناسایی شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: همه اتباع بیگانه باید دارای شناسه باشند تا برای امور اجتماعی و رفت و آمدها اطلاعات مورد نیاز در دسترس باشد و هرچه سریعتر این کار انجام شود و این موضوع به وزیر کشور نیز گفته شده تا سریعا اقدام کند.

وی در خصوص زیرساخت‌های شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد گفت: غرب استان تهران یکی از قطب‌های کشاروزی و صنعتی کشور است و باید امکانات و ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرد و ارتقا زیرساخت‌های فرهنگی منطقه مهم بوده و هرگونه مساعدت اقتصادی و فرهنگی در این زمینه انجام خواهیم داد.

رئیسی با اشاره به پیگیری جهت راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی ملارد بیان کرد: مسوولان این موضوع را در بودجه سال بعد در نظر قرار داده و فرمانداران و شهرداران کارها را زمان بندی کنند.

وی با اشاره به طرح نیمه کاره پارک علم و فناوری غرب استان تهران تصریح کرد: معاونت عملی ریاست جمهوری آمادگی دارد تا در صورت واگذاری از حوزه بهداشت و درمان به این معاونت، ظرف یک ماه این پارک را راه اندازی کند.

رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: برخی ادارات که در شهرستان قدس دایر نیستند موظف به استقرار در محل بوده تا به مردم خدمت کنند.

رئیس جمهور عصر امروز به‌طور سرزده به شهرستان‌های شهریار، ملارد و شهرقدس در غرب استان تهران سفرکرد و طی بازدید از محله محمدآباد شهرقدس، مرکز ترک اعتیاد صفادشت ملارد، مجموعه صنایع لبنی کاسپین و بیمارستان امام خمینی شهریار، دستورات لازم را برای رسیدگی به مشکلات و موانع موجود در این مناطق صادر کرد

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=152687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰