تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
8

طائب:پاسخ «آقا»به زاکانی درباره قالیباف،مشورتی بود

  • کد خبر : 153725
  • 17 اردیبهشت 1401 - 22:55
طائب:پاسخ «آقا»به زاکانی درباره قالیباف،مشورتی بود
طائب تأکید کرد: حرفی که آقای زاکانی زده‌اند در مسیر مشورت بوده که از آقا سوال کرد و ایشان نظر مشورتی خود را گفته‌اند اما اینکه گفته شود این آقا با حکم آقا رئیس مجلس شده غلط است اگر چنین برداشتی از حرف‌های من شده من غلط گفته‌ام و روی زمین چنین بحثی نیست.

جمهوریت : رییس قرارگاه عمار گفت: اگر اتهامی به دیگران زده‌ایم نباید در پستو توبه کنیم بلکه باید برای همه بیان کنیم و من می‌گویم ساحت آقای نیلی از آن حرفها پاک است و در این قضایا نیستند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب در فایل صوتی جدیدی با اشاره به انتشار فایل صوتی دیگری از وی که روز گذشته(جمعه) در فضای مجازی منتشر شده بود، اظهار کرد: فایلی در فضای مجازی سر از بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و گاوهای شیرده آنان یعنی عربستان و تلویزیون وابسته به آنان درآورده، که موجب آزرده خاطر شدن متدینین و حزب‌اللهی‌ها و دغدغه‌مندان انقلاب و دلسوزان و فدائیان راه اسلام شده است.

وی افزود: اینکه این حرفها کجا زده شده، خصوصی‌ بوده و اینکه چه کسی آن را منتشر کرده، هیچکدام مهم نیست به دلیل اینکه اگر مطلبی چه در خصوصی و عمومی بگویم، قبل از اینکه در این دنیا پاسخگو باشم باید در آخرت پاسخگو باشم و سن و سال من هم در حدی است که منافع دنیوی باعث نمی‌شود که حرفی بزنم که نخواهم در آخرت پاسخگو باشم.

رئیس قرارگاه عمار تاکید کرد:   سه  مطلب در این فایل وجود دارد؛ اولا باید عرض کنم که این جلسه حدود دو ساعت و نیم تا سه ساعت بود. جلسه تحلیل سیاسی برای یک تعدادی انجام شد. مهمترین مسئله‌ای که در این جلسه مطرح است، پاسخ به شبهاتی است که پیرامون قوه مجریه،‌ مقننه و قضاییه است. شبهاتی وجود دارد و بنده در این جلسه پاسخ به این شبهات را می‌دهم. من صحبت‌هایی درباره قوه مجریه و قضاییه انجام دادم و در پایان درباره قوه مقننه یک سوالی درباره شخص رئیس قوه مقننه پرسیده شد، یک گفت‌وگوهایی انجام می‌شود. بنده صحبتم این بود که حمله به رئیس مجلس جدید نیست و یک جریانی دارد. خیلی هم به دنبال آن نبودم و این صحبت‌ها مربوط به آخر جلسه بود و این جواب درباره آن سوال بود.

وی افزود: درباره آن سوال یکی از افراد حاضر در آن جلسه ادعایی را مطرح کرد. آن فرد گفت من زمانی در یک روزنامه‌ای کار می‌کردم برادر ما آقای میثم نیلی هم در آنجا بود و آن زمان می‌گفتند مطالبی که درباره آن بنده خدا وجود دارد جمع آوری کنید. حرف، حرف او بود. پس توجه اعضای جلسه به صحبت‌های این فرد جلب شد و من برای آنکه مشخص باشد که حرف‌های او چیست، حرف‌های او را تکرار می‌کردم. که در بین صحبت‌ها او آمد گفت که این جریان مربوط به زمانی است که آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور بود و آن موقع این صحبت‌ها مطرح شده است. منتهی چون این صحبت‌ها در بیان محاوره است،‌ این کلمات حذف شده است وقتی شما آن را تقطیع کنید انگار آن جملات را من دارم می‌گویم. در حالی که مطلب او بوده و درباره گذشته هم صحبت شده است.

طائب همچنین تاکید کرد: اصلا نسبت به قضیه‌ای که الان هست مطرح نبود. چیزی که الان مطرح است این است که مساله اخیر را الان چه کسی راه انداخته است؟ لذا اگر در آن جلسه هم کسی بود حرف این بود که من نمی‌دانم این مسئله را چه کسی راه انداخته؟ از کجا شروع شده؟ در حالی که اگر من فرض بفرمایید آقای میثم نیلی را الان متهم کرده بودم صراحتا می‌گفتم این است. این حرف، حرف او بود و چون پایان جلسه هم بود دیگر فرصت نبود و جلسه تعطیل شد و باید می‌رفتیم. بنابراین بنده می خواهم عرض کنم که ساحت حضرت آقای نیلی از این حرف‌ها مبرا است و اعتقاد من راجع به ایشان این نیست و اصلا ایشان در این فضا نیست.

وی یادآور شد: اگر قبلا اختلاف سلیقه‌ای هم بوده، الان این حرف ها رنگ باخته است. به دلیل اینکه ما در طول زمان انقلاب هیچگاه مثل الان نداشتیم که سران سه قوه از مشکلات موجود درک داشته باشند و نسبت به راه‌حل‌ها با هم به تفاهم برسند و یکدیگر را در جهت حل مشکلات یاری کنند. این مطلبی بوده که در آن ۳ ساعت جلسه به دنبال این بودم که بگویم و الان هم همین را می‌گویم.

طائب اظهار کرد: حضرت آقای رئیسی الان بار مشکلاتی روی دوشش است که بخش عمده ای از ابتکارات دولت قبل و از مشکلاتی است که آن‌ها خروار خروار روی دوش دولت موجود گذاشتند و این با وضعیت بسیار سخت در ساحت بین المللی، جمع شده است. ما هرگز در طول این ۴۳ سال هیچگاه هیچ زمانی مثل الان نبود که به یکباره آذوقه در سطح بین الملل گران شود. الان آنها و این مسائل داخلی همه بارش روی دوش این دولت است و این دولت فرصت اینکه صغیر و کبیرش به دنبال این مسائل برود ندارد. کسی که باید الان با تمام وجود به آقای رئیسی کمک کند این برادر عزیز و حزب اللهی میثم نیلی است.

رئیس قرارگاه عمار گفت: این حرف در آن جلسه و مال آن و برای آن زمان است. من در اینجا عرض می‌کنم اگر برداشت از این صحبت ولو به غلط این باشد که این را گفته باشم، الان می‌گویم این حرف غلط است. بلکه الان ایشان، مجموعه دولت آقای رئیسی، مجموعه مجلس، رئیس مجلس، مجموعه قوه قضائیه و رئیس قوه قضائیه همه به دنبال حل مشکلات مردم هستند. من قبل از اینکه به مسائل دنیایی جواب دهم باید به آن دنیا جواب دهم اگر این توقع هم پیش آمده بنده از ایشان عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: اگر اتهامی به دیگران زده‌ایم نباید در پستو توبه کنیم، بلکه باید برای همه بیان کنیم و من در اینجا به همه آنهایی که این فایل را در فضای مجازی گذاشته اند می گویم وظیفه شرعی دارند که این حرفی را  که الان میزنم  بگذارند و من می گویم ساحت آقای نیلی پاک است و در این قضایا نیست.

طائب تصریح کرد: آنچه در آن فایل صوتی اشتباه روشن من است، این است که من عرض کردم که آقای زاکانی گفت من از مجموع مطالب متوجه شدم که آقا با ریاست ایشان موافق است و من اینجا عرض کنم که این اشتباه ذهنی بنده است. اینکه ما در یک جایی بخواهیم کاری انجام دهیم و نظر آقا را برای مشورت بخواهیم یک کار لازم و واجب است.

رئیس قرارگاه عمار تاکید کرد: وقتی شما می‌بینید یک نفر اعلم از شماست یک نفر موضوع‌شناس‌تر از شماست یک نفر اشراف اطلاعاتی و آگاهی دارد، از او بپرس. اینکه آقای قالیباف رئیس مجلس بشود یا نشود از نظر اینکه آقا به عنوان رهبر معظم انقلاب در این باره نظری ندارد، در این مورد قوه مقننه خودش انتخاب می‌کند، منتها من نماینده عقلم رسیده. الان صحبت سر این است که می‌گویند نظر آقا هم نسبت به ایشان مثبت است بالاخره آقای قالیباف یک آدم اجرایی بوده، مدتی شهردار تهران بود، خدمت آقا رسیده بودن و آقا علنی به ایشان اشاره کردند و گفتند شما مدیریت جهادی دارید.

وی افزود: آن وقت با این مسائل پیرامونی که ایجاد کردند دوست عزیز ما در تناقضی قرار گرفته بود آیا نظر آقا نسبت به اینکه مثلا ایشان رئیس مجلس بشود مساعد است یا حرف‌هایی که دیگران می‌زنند که این آقا اصلا آدم به درد نخوری است،  درست است؟ یعنی در این زمینه ایشان عقلانی عمل کرده و از آقا مشورت گرفته که آقا بالاخره شما اشراف دارید، شما همه را می‌شناسید، ایشان از نظر شما به درد این کار می‌خورد یا نه.

وی افزود: خداوند وقتی به پیامبرش می‌گوید مشورت کن من هم باید یاد گرفته باشم. بنابراین اینکه از آقا می‌پرسند از باب استشاره است. یعنی می‌گویند من نماینده مجلس می‌خواهم رای بدهم صحبتی مطرح است که شما ایشان را قبول دارید؟ از نظر شما مردود نیست؟ چیزی که من متوجه شدم این است که نظر آقا این بوده که نه، ایشان مردود نیست. بحثی هم که ما در آن جلسه می‌خواستیم بگوییم همین بود. اما اینکه آقا امضا کرده باشد یا ریاست ایشان به دستور آقا باشد اگر چنین برداشتی از صحبت‌های من شده، کاملاً غلط است و من اینجا عرض می کنم که چنین موضوعی نیست.

رئیس قرارگاه عمار ادامه داد: بهترین کار برای همه این است که وقتی می خواهند کاری انجام دهند سوال کنند. چه کسی از رهبری در این زمینه بالاتر است؟ نکته دیگر اینکه در رابطه با اینکه ایشان رئیس مجلس شده، آقا چنین دخالت‌هایی نمی‌کنند و اگر بخواهند بگویند صراحتا مطرح می‌کنند. اما از باب مشاوره این کار انجام شده است. مثلاً در دوره‌های قبل برخی افرادی که می‌خواستند رئیس‌جمهور شوند خودشان به عنوان مشورت از آقا مصلحت‌خواهی می‌کردند ایشان هم نظرشان را می‌فرمودند. یادتان است مسئله آقای احمدی نژاد را. آقا به ایشان ظاهراً فرموده بودند. برخی گفته بودند آقا به ایشان درگوشی نمی‌گوید که آقا پشت تریبون فرمودند که من این را علنی هم گفتم. در دوره اخیر آقا فرمودند اگر من قبلاً در مشورت‌ها چیزی می‌گفتم این بار نفیا و اثباتا چیزی نمی‌گویم.

طائب تأکید کرد: حرفی که آقای زاکانی زده‌اند در مسیر مشورت بوده که از آقا سوال کرد و ایشان نظر مشورتی خود را گفته‌اند اما اینکه گفته شود این آقا با حکم آقا رئیس مجلس شده غلط است اگر چنین برداشتی از حرف‌های من شده من غلط گفته‌ام و روی زمین چنین بحثی نیست.

وی گفت: در آن جلسه سوالی درباره ترکیه شد و جلسه دو ساعت و نیم سیاسی است و در مورد تهدیدهایی که ما در برابر خودمان داریم سوال شد آیا ترکیه برای ما تهدید است یا خیر؟ بنده عرض کردم نه ترکیه تهدید نیست، چون تهدید جنگ است. یا جنگ نرم قوی یا جنگ سخت. گفتم ترکیه توان جنگ سخت ندارد به دلیل اینکه انرژی ندارد و فاقد توان در این زمینه است. مثال زدم که به هر تقدیر ترکیه در سوریه پشت نیروهای تکفیری ایستاده بود و آن طرف محسوب می‌شد و الان هم در ادلب با آنها ارتباط دارد ولی در ادلب علی‌الدوام مجبور می شود گام به گام عقب برود چون بالاخره در آنجا یک جبهه علیه تکفیری.ها عمل کرده است.

وی ادامه داد: ارتش سوریه با تمام توان بود و روس‌ها و مستشاری ایران و بچههای عراق هم کمک کردند، چون تکفیری‌ها تهدیدی برای کل منطقه هستند. الان همه این مجموعه سوریه و ایران و روسیه یک مجموعه هستند که ترکیه هم با این‌ها در حال مذاکره است. در آنجا توافق می‌شود و بر اساس آن ترکیه گام به گام عقب می‌رود. بحث من این بود اگر ترکیه توانمندی نظامی بالا داشت به این توافقات به این راحتی تن نمی‌داد. ما در عراق و سوریه عملیات نظامی نداریم. ما به آنان کمک مستشاری می‌کنیم و تجربه نظامی را منتقل می‌کنیم، آن هم به خواست خودشان.

رئیس قرارگاه عمار ادامه داد: البته اینها به این معنا نیست که اگر من آمدم و گفتم که نسبت به آقای قالیباف دارد، جریان‌سازی می‌شود، از این حرف برگشته باشم. من کماکان روی حرف خودم درباره آقای قالیباف هستم، این چیزی که آقایان درباره آقای قالیباف می‌گویند او چنین نیست. اما درباره آقای نیلی این نسبت کاملا غلط است و اصلاً اعتقاد من این نیست و ایشان از این حرف‌ها مبرا است.

محمدباقر قالیباف حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=153725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰