تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
6
رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در گفت‌وگو با جمهوریت:

رئیسی یا حداقل مخبر باید به مجلس می آمدند/بدنه دولت با وزرای اقتصاد و کشاورزی موافق و همراه نیست / دولت جمع بندی برای شیوه حذف ارز ترجیحی ندارد

  • کد خبر : 153786
  • 18 اردیبهشت 1401 - 14:08
رئیسی یا حداقل مخبر باید به مجلس می آمدند/بدنه دولت با وزرای اقتصاد و کشاورزی موافق و همراه نیست / دولت جمع بندی برای شیوه حذف ارز ترجیحی ندارد
رییس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم با انتقاد از عدم حضور معاون اول رییسی در جلسه بررسی گرانی های اخیر در مجلس تاکید کرد که درباره طرح هوشمند سازی یارانه نان با کمیسیون کشاورزی مجلس مشورتی نشده است.

جمهوریت -جلسه علنی و غیرعلنی بررسی گرانی های اخیر با تاکید بر موضوع حذف ارز ترجیحی آرد صنعتی و ماکارونی و نگرانی ها از گرانی نان صبح امروز در حالی در مجلس تشکیل شد که تنها سید احسان خاندوزی و سیدجواد ساداتی نژاد به عنوان وزرای اقتصاد و امور دارایی و جهاد کشاورزی از جانب دولت برای بیان مطالب و توضیحات در مجلس حاضر شدند.

غلامرضا نوری قزلجه، رییس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم  در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت با انتقاد از عدم حضور معاون اول رییسی در جلسه بررسی گرانی های اخیر در مجلس گفت: بر اساس گفته های رییس مجلس از آقای مخبر برای حضور در این جلسه دعوت شده بود اما ایشان به مجلس نیامد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس در ارتباط با توضیحات دو وزیر اقتصادی و کشاورزی در مجلس نیز تاکید کرد: هماهنگی در داخل مجموعه دولت وجود ندارد ، در ۴۸ ساعته گذشته نظرات متعددی شنیده شده است؛ یکی می گوید نان گران نمی شود، یکی دیگر می گوید نان سنتی گران نمی شود، از یک طرف صحبت از توزیع کالا برگ الکترونیکی بین مردم است و دیگری از پرداخت یارانه به نانوا می گوید.

وی ادامه داد: اطلاعات متفاوت و متناقض از طرف مسئولان مختلف در دولت باعث نگرانی و جو روانی مشوش در  جامعه شد.

مجموعه دولت به یک انسجام و تفاهم برای حذف ارز ترجیحی نرسیده اند

این نماینده مجلس یازدهم با بیان این که «مجموعه دولت به یک انسجام و تفاهم برای حذف ارز ترجیحی نرسیده اند»، گفت: پیش از این که به یک اتحاد نظر برسند تصمیم را به شکل  های مختلف اجرا کرده و تلاطمی را در بازار و جامعه ایجاد کرده اند و این تلاطم تنها محدود به کالاهایی که ارز ترجیحی آن ها حذف شده نیست و بر روی قیمت های دیگر نیز اثر گذاشته است و قیمت ها به سرعت در حال رشد است.

نوری قزلجه با تاکید بر این که دولت پیش از هر کاری باید «نظارت واقعی بر بازار در دستورکار قرار دهد» ، افزود: توضیحات وزرای دولت در مجلس در حوزه کاری خودشان و به عنوان نظر و برداشت خودشان تلقی می شود و به نظر می آید بقیه بدنه دولت با این وزرا موافق و هم نظر نیستند به همین خاطر باید جلسه امروز با حضور آقای رییس جمهور با حداقل با حضور معاون اول ایشان برگزار می شد.

درباره طرح هوشمند سازی یارانه نان با کمیسیون کشاورزی مشورتی نشده است

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا پیش از این دولت در ارتباط با طرح هوشمندسازی یارانه نان که امروز وزیر اقتصاد درباره آن در صحن مجلس صحبت کرد، با کمیسیون کشاورزی مجلس مشورتی کرده بود یا خیر، گفت: هیچ اطلاعی در این زمینه پیش از این به مجلس داده نشده و هیچ مشورتی نیز صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: این طرح ها جدید است و دولت نیز برای ابداع این طرح های جدید به بخشی از مصوبه مجلس در قالب قانون بودجه ۱۴۰۰ اشاره می کند که این اختیار به  دولت داده شد تا ارز ترجیحی را حذف کنید و به جای آن کارت الکترونیکی و کالا برگ بر مبنای قیمت شهریور ۱۴۰۰ بدهید.

نوری قزلجه همچنین خاطر نشان کرد: دولت مکرر بر موضوع اختیار خود بر حذف ارز ترجیحی و امکان توزیع کالابرگ و کارت الکترونیکی تاکید دارد اما اصل مساله «ثبات قیمت ها در سطح شهریور ۱۴۰۰» را فراموش کرده و به این مساله بی اعتنا است.

دولت هیچ برنامه مشخص و مورد تفاهمی برای حذف ارز ترجیحی ندارد

نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر این که «دولت دچار بی‌برنامگی است و هیچ برنامه مشخص و مورد تفاهمی برای حذف ارز ترجیحی ندارد»، گفت: هنوز برای حذف ارز ترجیحی دولت برنامه مدونی ارائه نکرده است و این بی‌برنامه‌گی مورد سوءاستفاده عده‌ای در اقتصاد کشور قرار می‌گیرد و قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=153786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰