تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

راه‌اندازی گشت نظارتی کاشت ناخن و اپیلاسیون

  • کد خبر : 153903
  • 19 اردیبهشت 1401 - 13:05
راه‌اندازی گشت نظارتی کاشت ناخن و اپیلاسیون
افرادی که این دستورالعمل را تنظیم کرده اند صراحتاً به این نکته اذعان داشتند که درست نیست در یک سالن زیبایی، یک زنی برخی از نقاط بدنش را اصلاح کند!

جمهوریت – رئیس اتحادیه آرایشگران زنان مشهد از راه‌اندازی گشت نظارتی کاشت ناخن و اپیلاسیون خبر داده است.

سالارزاده گفت :

* (ضمن تایید ابلاغیه منتسب به این اتحادیه در رابطه با اعمال برخی ممنوعیت‌ها در سالن‌های زیباییی شهر مشهد): از سال گذشته طرح ممنوعیت برخی از کارهای زیبایی در آرایشگاه‌های مشهد مطرح شد.

* دلیل چنین اعمال چنین ممنوعیت‌هایی این است که برخی از کارهای زیبایی نظیر کاشت ناخن به لحاظ شرعی اشکال دارد و آقایان اذعان داشتند که چون اینجا شهر امام رضا(ع) است، نباید این کارها صورت گیرد!

* به همین دلیل آقایان برخی از ممنوعیت‌ها را با عنوان “ضوابط الزام‌آور بانوان آرایشگر مشهد” تنظیم و به ما ابلاغ کردند که برخی از این ممنوعیت‌ها عبارتند است از کاشت ناخن، کاشت مژه، اپیلاسیون نقاط محرمه، تتو، پخش موسیقی غیرمجاز، پوشش نامتعارف، تزریق ژل و بوتاکس و ….

* (با تاکید بر این نکته که مردم خواستار اعمال این ممنوعیت‌ها بودند): ستادی به اسم «ستاد مطالبه‌گران مردمی» این دستور را به ما دادند و ادعا داشتند که این ممنوعیت‌ها خواست مردم بوده و برایشان سوال پیش آمده که چرا در شهر امام رضا(ع) چنین کارهایی انجام می‌شود؟! یعنی در واقع ستاد مطالبه‌گران مردمی از سازمان صنعت و معدن چنین درخواستی کرده و وزارت صمت هم دستور اعمال این ممنوعیت‌ها را به ما ابلاغ کرده و ما علی رغم نقدهایی که به برخی از این موارد داشتیم، مجبور شدیم که از این دستورات تبعیت کنیم.

* (درباره ممنوعیت اپیلاسیون نقاط محرمه): مشخصاً بنده خودم هم متوجه نشدم که چرا اپیلاسیون نقاط محرمه برای بانوان ممنوع شود؟! البته ما چاره‌ای جز اجرای دستورالعمل ها نداریم و باید تحت هر شرایطی این ممنوعیت ها را اجرا کنیم!

* افرادی که این دستورالعمل را تنظیم کرده اند صراحتاً به این نکته اذعان داشتند که درست نیست در یک سالن زیبایی، یک زنی برخی از نقاط بدنش را اصلاح کند! ما حتی در دفاعیاتمان هم اظهار کردیم که وقتی یک خانمی به آرایشگاه می‌رود قطعاً برای انجام برخی کارهای زیبایی و بهداشتی است! اما متاسفانه بدون ارائه توضیح قابل قبولی همه دفاعیات ما را رد کردند!

* بنده خودم به عنوان رئیس اتحادیه بارها با این ممنوعیت‌ها مخالفت کردیم اما متاسفانه هیچ نتیجه‌ای نداشت و نکته حائز اهمیت این است که آقایان برای اعمال چنین ممنوعیت‌هایی هیچ دلیل منطقی‌ای نداشته و ندارند!

* بنده بارها سوال کردم که چرا زنان در یک سالن آرایشی نباید از راحتی پوشش برخوردار باشند وقتی آن مکان یک مکان کاملاً زنانه است اما متاسفانه باز هم هیچ پاسخی به بنده داده نشد!

* (با اظهار این نکته که از زمان اجرای این ممنوعیت‌ها بسیاری از سالن‌های زیبایی تعطیل شده اند): باز هم تاکید می‌کنم علت اعمال چنین ممنوعیتی درخواست برخی از مردم مشهد بوده است. متاسفانه به دلیل همین ممنوعیت‌ها بسیاری از خانم‌های شاغل، بیکار و سالن‌های زیبایی مشهد، تعطیل شده است.

* (درباره نظارت گشت‌ها بر سالن‌های زیبایی): آنقدر ممنوعیت‌ها زیاد است که دیگر آرایشگران در مشهد مایل به ادامه فعالیت نیستند. بسیاری از خانم‌ها سالن تخصصی ناخن داشتند اما به‌دلیل گشت‌های نظارتی‌ای که گذاشتند مجبور به تعطیل کردن سالن‌های خود شدند چون هزینه های یک سالن بسیار بالاست و با این نوع ممنوعیت ها اساساً بازبودن سالن صرفه اقتصادی هم ندارد.

* بنده در جلساتی که تشکیل شد بارها در خصوص تبعات اعمال چنین ممنوعیت‌هایی صحبت کردم اما فایده‎‌ای نداشت. به عنوان مثال به دنبال ابلاغ چنین دستوراتی «آرایشگاه های زنانه زیرزمینی» افزایش یافته که هیچگونه نظارتی از قبیل بهداشت و نظیر آن هم بر اینگونه سالن ها اعمال نمی شود که طبعاً مشکلات بهداشتی خودش را دارد.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=153903

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰