تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

مهرشاد سهیلی در کانون اصلاح و تربیت

  • کد خبر : 153975
  • 20 اردیبهشت 1401 - 12:08
مهرشاد سهیلی در کانون اصلاح و تربیت
پرونده مهرشاد سهیلی با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. حکم بدوی صادر و به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، جزای نقدی و رد مال محکوم شده است. حکم بدوی است و در صورت قطعیت اجرا می شود.

جمهوریت – سخنگوی قوه قضاییه گفت که حکم مهرشاد سهیلی صادر و او به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، جزای نقدی و رد مال محکوم شده است. این حکم بدوی است و در صورت قطعیت اجرا می شود.

 ذبیح الله خداییان در نشست خبری امروز ضمن تبریک روز کارگر و معلم گفت: معلمین عزیز تربیت آینده سازان کشور را برعهده دارند. همچنین کارگران چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در می آورند. ‌

خداییان در پاسخ به سوالی درباره ملاقات مجازی زندانیان گفت:  موضوع ملاقات برخط و تصویری خانواده زندانیان با انها دو سال در دستور قوه قضاییه است و زیرساخت ها فراهم شده ولی کامل نیست. البته در تمام زندان ها اجرا شده است و ۶۹ هزار و ۳۰۰ مورد ملاقات برخط و تصویری داشتیم. ترتیبی داده شده دادگاه ها هم بصورت برخط برگزار شوند و حدود ۲۷۸ هزار جلسه دادگاه بصورت ویدیو کنفرانسی برگزار شده و از اعزام  ۴۱۸ هزار زندانی به دادگاه ها خودداری شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اخطاری که شرکت  سایپا از سازمان بازرسی دریافت کرده است، گفت:  مساله استانداردسازی خودروها با سلامت مردم در ارتباط است و خودروسازها باید توجه داشته باشند که کارشان با سلامت مردم ارتباط دارد. کشته شدن قریب هزار نفر در دو سه هفته یک فاجعه است که برخی ناشی از استانداردنبودن خودروهاست. دوبار هست که رهبری بر استانداردسازی خودروها تاکید می کند و  این تکلیفی برای همه مسولین است. اگر خودرویی استاندارد لازم را ندارد باید جلوی تولیدش گرفته شود و ما در سازمان بازرسی پیگیریم و هشدار هم دادیم.

وی درباره علنی برگزار شدن دادگاه‌های مفاسد اقتصادی گفت:  تمام محاکمات ما اعم از اقتصادی و غیراقتصادی علنی است. علنی بودن هم به معنی انتشار محاکمات نیست. ما در ماه های اخیر به خصوص در دوره تحول محاکمات متعددی داشتیم که نه تنها علنی بوده بلکه منتشر شده است مثل بانک سرمایه. این طور نیست که جلسات دادگاه علنی نباشد. در دو سه ماه اخیر با تاکید ریاست قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی،   حدود ۹۶ پرونده در این مدت رسیدگی را کردیم و به صدور حکم قطعی منتهی شدند لذا برخورد با مفاسد  جدی و قاطع است و ادامه دارد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال ایسنا درباره جزییات حکم صادره برای مهرشاد سهیلی گفت: این پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. حکم بدوی صادر و به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، جزای نقدی و رد مال محکوم شده است. حکم بدوی است و در صورت قطعیت اجرا می شود.

وی در پاسخ به سوال درباره “اتفاقی که برای خبرنگار فرهیختگان در  قم رخ داد”، گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی و اصحاب رسانه در مبارزه با فساد  مهم است و در قوانین تاکید بر این امر شده است.  در ارتباط با موارد فساد مثل سوت زنی حتما در چارچوب قانونی اقدام می شود و به مراجع مرتبط  موارد فساد گزارش می شود و تحت حمایت قرار می‌گیرند. در مورد خبرنگار عزیز فرهیختگان به محض اطلاع موضوع پیگیری و پرونده در قم تشکیل شده و وسیله نقلیه مرتکبین شناسایی شده است و قطعا نه تنها با این مورد بلکه در هر موردی برخورد قاطع می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص فساد در شهرداری ارومیه گفت:  در این پرونده برخی از اعضای شورای شهر و کارمندان تحت تعقیب قرار گرفتند. ۲۳ نفر از اعضای فعلی و سابق شورای شهر ارومیه و ۲۵ نفر دارای شغل آزاد و تعدادی هم کارمند شهرداری هستند. اکثر این متهمان با وثیقه آزاد شدند و تعدادی از خدمت تعلیق شدند و پرونده در حال ارجاع به دادگاه است‌.

خدائیان در پاسخ به سوالی درباره شکایت رئیس مجلس از یکی از نمایندگان سابق و اینکه در چه مرحله‌ای است؟ گفت: در خصوص این موضوع با توجه به شکایت انجام شده پرونده‌ای در تهران تشکیل شده و مشتکی عنه احضار شده است‌. کسانی که با فوریت دست به انتشار مطالبی می‌زنند اگر نتوانند ادعای خود را ثبت کنند، تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم خواهند شد. اگر دقت نکنند و به صرف شنیده‌ها مطالبی را منتشر کنند پرونده‌ای تشکیل شود،  قوه قضائیه ورود می‌کند.

مطالب مرتبط :

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=153975

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰