تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا در گفت وگو با جمهوریت:

آمارهای دولت از حضور افغان ها در ایران اشتباه است

  • کد خبر : 154001
  • 21 اردیبهشت 1401 - 9:12
آمارهای دولت از حضور افغان ها در ایران اشتباه است
یکی از بزرگترین مشکلات دیرینه ایران این بوده که هیچ قانون مدونی درخصوص افراد خارجی داخل ایران نداریم یعنی یک فرد بخواهد تابعیت ایرانی دریافت کند هیچ تکلیف روشنی ندارد که باید به کدام ارگان مراجعه کند.

جمهوریتمحمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار جمهوریت اظهار کرد: طبق اعلام دولت حدود ۷ یا ۸ میلیون افغانستانی در کشور وجود دارد اما این آمار اشتباه است و تعداد آنها حداکثر ۵ میلیون است.

جوکار گفت: البته این آمارها تخمینی است و متاسفانه هیچ آمار دقیقی از حضور افغان ها یا دیگر ملیت ها در ایران وجود ندارد.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات دیرینه ایران این بوده که هیچ قانون مدونی درخصوص افراد خارجی داخل ایران نداریم یعنی یک فرد بخواهد تابعیت ایرانی دریافت کند هیچ تکلیف روشنی ندارد که باید به کدام ارگان مراجعه کند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این موضوع تبعاتی برای اقتصاد و اجتماع کشور دارد به طوری که افراد به مدت طولانی و بدون ثبت هویت ایرانی از منابع ملی کشور استفاده می کنند.

جوکار ادامه داد: فردی که به عنوان مهاجر وارد کشور می شود به هر حال خدماتی را در حوزه های مختلف مانند بهداشت و آموزش دریافت می کند، پس زمانی که دولت برای آنها آمار و برنامه ریزی نداشته باشد پس در زمینه خدمات دهی به شهروندان ایرانی نیز با مشکل مواجه می شویم.

وی تصریح کرد: هر فردی در هر جامعه ای یک تعداد خدماتی را دریافت می کند و جامعه نیز به آنها داده می شود بدین ترتیب تاسیس سازمانی واحد و توانمند برای دریافت آمارهای دقیق از مهاجرین داخل کشور و ایجاد برنامه ریزی دقیق تر برای آنها باید هرچه سریعتر در دستورکار دولت قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=154001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰