تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
8
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در گفت و گو با جمهوریت:

دولت“می‌تواند”ها را انجام نمیدهد، باید تکلیف کنیم

  • کد خبر : 154003
  • 21 اردیبهشت 1401 - 9:30
دولت“می‌تواند”ها را انجام نمیدهد، باید تکلیف کنیم
نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس: تجربه ثابت کرده است که دولت می تواند ها را انجام نمی دهد، باید برای دولت امری را تکلیف کنیم تا در صورت عدم انجام آن وظیفه، جرم انگاری صورت گیرد.

جمهوریتسید جواد حسینی کیا نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت اظهار کرد: در زمینه استارتاپ ها و دانش بنیان ها، نگاه مجلس یک نگاه حمایتی بوده و این چیزی است که ارگان های مرتبط به خوبی انجام نداده اند.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان اشتغال زایی بسیار زیادی می توانند در کشور ایجاد کنند و این در صورتی محقق می شود که از آنها حمایت شود، به عنوان مثال شرکت هایی مانند اسنپ و علی بابا که جمعیت زیادی را به سمت خود آورده اند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی (استان کرمانشاه) در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حمایت از شرکت های استارتاپی به این دلیل الزامی است که تمام دنیا به این سمت رفته است اما از ظرفیت های گسترده جوانان ایرانی در این بخش استفاده نمی شود.

حسینی کیا ادامه داد: تنهاترین و مهم ترین عاملی که می تواند شرکت های دانش بنیان ایرانی را به موفقیت برساند، حمایت از سوی دولت است حمایتی که آن طور که باید شاهدش نیستیم البته فرهنگ سازی هم ملاک کار است اما حمایت های دولتی ملاک بسیار مهم تری است.

نائب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظرفیت پیشرفت این شرکت ها بسیار در کشور وجود دارد و ۳ ارگان دولتی وزارت صمت، علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری با یکدیگر باید به کمک آنها بروند تا ایده های بدیع را به اقتصاد کشور ترزیق کنند.

حسینی کیا مطرح کرد: البته خلاءهای قانونی هم در این راستا وجود دارد که با رفع آنها باید دولت را مکلف کنیم.

وی در پایان گفت: تجربه ثابت کرده است که دولت می تواند ها را انجام نمی دهد، باید برای دولت امری را تکلیف کنیم تا در صورت عدم انجام آن وظیفه، جرم انگاری صورت گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=154003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰