تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
12
جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با جمهوریت:

گرانی نان منجر به گرانی هر کالای دیگری می شود / در اوکراین جنگ زده نان سهمیه بندی نیست / کشورهای همسایه فکر فضا رفتن هستند و ما غذای مردم را کوپنی می کنیم

  • کد خبر : 154059
  • 21 اردیبهشت 1401 - 12:33
گرانی نان منجر به گرانی هر کالای دیگری می شود / در اوکراین جنگ زده نان سهمیه بندی نیست / کشورهای همسایه فکر فضا رفتن هستند و ما غذای مردم را کوپنی می کنیم
نماینده ادوار مجلس با انتقاد از تصمیم دولت در حذف ارز آرد صنعتی و کوپنی کردن نان و برخی کالاهای دیگر گفت: باعث تاسف است که در روزهای جنگ تحمیلی نان در کشور ما سهمیه‌بندی نشد اما حالا آقایان با افتخار می‌گویند نان را سهمیه‌بندی کرده‌اند.

جمهوریت ، سیما پروانه گهر- غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی ، رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار جمهوریت درباره تصمیم دولت برای حذف ارز ترجیحی از کالاهای اساسی تحت پوشش این ارز گفت: اصل دلایل این تصمیم نادرست است چرا که می گویند در این نحوه تخصیص ارز قاچاق و فساد می شود، پس دولت و نهادهای نظارتی و این همه دستگاه کنترل کننده برای چه کاری هستند که در همه زمینه ها قاچاق و مافیا حضور دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: برای هر چیری می گویند مافیا و قاچاق وجود دارد، یعنی کشور را مافیا اداره می کند؟ یعنی همه چیز در این کشور در حال قاچاق است؟ با این ادبیات تنها نگرانی مردم را زیاد می کنند.

نماینده ادوار مجلس درباره مسئولیت دولت ها در قبال ملت ها گفت:دولت ها در همه کشورها در قبال مردم خودشان مسئولیت ایجاد آسایش،امنیت و تامین رفاه را دارند در حالی که ما وضعیت هفته های اخیر مردم هر روز با اخبار غیرمنتظره گرانی مواجه می شوند.

ادعای احتمال قاچاق سه میلیون تن گندم خنده دار بود

جعفرزاده ایمن آبادی در واکنش به گفته های اخیر وزیر کشاورزی مبنی بر این که « یکی از کشورهای همسایه ما که سه ملیون تن کمبود گندم دارد، قصد دارد این کمبود را از کشور ما به صورت قاچاق تامین کند»،گفت: این عدد و رقم ها درست نیست،قاچاق ۳ میلیون تن گندم ۲۰۰ هزار تریلی می خواهد، طول این دویست هزار تریلی را در کنار هم تصور کنید،این اندازه را در طول و جغرافیای ایران تصور کنید، این حرف ها علمی نیست .

وی خاطر نشان کرد:گندم در بلاروس که در کنار منطقه جنگی است ۳۷ سنت است، در همین شرایط بحران اوکراین و روسیه  در بسیاری از کشورها ۱ دلار است، ان وقت می گویند این گرانی نان طبیعی است و ناشی از بحران اوکراین است.

نماینده ادوار مجلس با انتقاد از اظهارات متفاوت مسئولان دولتی در روزهای اخیر تاکید کرد:شبکه های اجتماعی را ببینید هر کس حرف متفاوتی می زند، یکی از یارانه غیرنقدی می گوید دیگری از طرح سهمیه بندی و رییس جمهور از یارانه نقدی موقت بعد هم می گویند مردم خط قرمز ما هستند، اگر به واقع این است چرا که صدای نارضایتی مردم از این تصمیمات را نمی شوید.

وی افزود: می گویند هر کس نان را گران خرید زنگ بزند بگوید، مگر چنین چیزهایی ممکن است؟! شیرازه دولت از هم جدا است و نظام یکپارچه اقتصادی در دولت فعلی وجود ندارد . مردم ناراضی و تحت فشار هستند .

*کشورهای عربی همسایه فکر فضا رفتن هستند و ما غذای مردم را کوپنی می کنیم

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این که کوپنی کردن زندگی مردم ۴ دهه بعد از انقلاب اسلامی باید باعث شرمندگی دولت باشد،گفت: این ایراد نیست که از لحاظ اقتدار و عزت کشور که کشورهای عربی در حال رفتن فضا و شما تازه می گویید مرغ و تخم مرغ را کوپنی می کنید؟ هر کس هم انتقاد می کند و می گوید کشور در فقر گرفتار شده، می گویند نگویید دشمن سوءاستفاده می کند، دشمن از این وضعیت مدیریت سوءاستفاده نمی کند؟

رییس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس دهم با تاکید بر این که «در مورد نان نمی توانید بگویید فقط نان، نان وابستگی هایی به خود دارد »،گفت: اگر فکر مردم بودید باید یک ماه پیش پرداخت می کردید و می گفتید این پرداخت در جیب مردم باشد تا بعد برنامه حذف ارز اجرا شود./

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=154059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰