تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
8
مصباحی مقدم :

اعتراضات هست اما اکثریت جامعه حالت صبر دارند

  • کد خبر : 154331
  • 26 اردیبهشت 1401 - 12:03
اعتراضات هست اما اکثریت جامعه حالت صبر دارند
در مجموع خالی کردن پشت احمدی‌نژاد توسط اصول‌گرایان ناشی از عملکرد خود آقایان بود. در دولت روحانی هم جریان اصلاح‌طلب از عملکرد او رضایت نداشتند، بنابراین از حمایت روحانی کمی فاصله گرفتند. اما رئیسی در ابتدای کار است و از طرفی متعهد شده که آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، آرمان‌های حضرت امام و رهبر و سیاست‌های کلان اعلامی را دنبال کند و در مجموع در راستای حل مشکلات ملت ایران برنامه‌ریزی‌ و اجرا کند.

جمهوریت – عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: درست است که خبرهایی از اعتراضات و نارضایتی‌های مردم در گوشه و کنار شنیده می‌شود اما بخش اعظم مردم، حالت صبر و انتظار دارند.

غلامرضا مصباحی‌ مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز  در گفتگو با منیبان ضمن تأکید بر حمایت احزاب و گروه‌ها از اقدامات دولت سیزدهم گفت: جریان‌های سیاسی باید از هر دولتی که روی کار می‌آید، حمایت کنند و اگر کج‌روی هایی داشت، انتقاد کنند. به نظر بنده با توجه به اینکه دولت رییسی می‌خواهد این کار بزرگ را انجام بدهد، باید بنای جریانات سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب، بر حمایت باشد. در حقیقت جریان‌های ‌سیاسی باید اصل را بر حمایت بگذارند و در این میان اگر نکاتی برای صلاح کشور به نظرشان می‌رسد، به دولت انتقال بدهند.

او افزود: نکته دیگر این است که در همه دولت‌ها جریان‌های سیاسی باید انتقاد همراه با راهکار ارائه بدهند و نباید انتقاد مخرب داشته باشند.

مصباحی مقدم در پاسخ به اینکه امکان دارد مانند دوران احمدی‌نژاد اصول‌گرایان دست از حمایت دولت بردارند، تصریح کرد: خالی کردن پشت احمدی‌نژاد توسط اصول‌گرایان، ناشی از چرخشی بود که او در دوره دوم داشت. در واقع احمدی‌نژاد به واسطه آن چرخش، از نظر سیاسی به جریان حامی خود پشت کرد و به سمت پیشنهاداتی که معاون هایش مخصوصا پیشنهادهای مشایی رفت، حرف‌های حاشیه‌دار زد و در نهایت مواضع حاشیه‌دار گرفت. احمدی‌نژاد به عناوین مختلفی مکتب ایرانی را جای مکتب اسلامی مطرح کرد. لذا او از پشتیبان‌های سیاسی خودش فاصله گرفت و در مقابل اصول‌گرایان هم، حمایت خود را از احمدی‌نژاد برداشتند.

او در ادامه اظهار کرد: در مجموع خالی کردن پشت احمدی‌نژاد توسط اصول‌گرایان ناشی از عملکرد خود آقایان بود. در دولت روحانی هم جریان اصلاح‌طلب از عملکرد او رضایت نداشتند، بنابراین از حمایت روحانی کمی فاصله گرفتند. اما رئیسی در ابتدای کار است و از طرفی متعهد شده که آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، آرمان‌های حضرت امام و رهبر و سیاست‌های کلان اعلامی را دنبال کند و در مجموع در راستای حل مشکلات ملت ایران برنامه‌ریزی‌ و اجرا کند. تا اینجا اقدامات رئیسی مفید است و اگر بعد از این هم مسیر استمرار پیدا کند، هیچ جریان سیاسی معقولی نباید دست از حمایت او بردارد.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: دولت ایران دولت همه ملت ایران است، اگر جریان سیاسی، از حمایت کردن رئیس جمهوری‌ها فاصله می‌گیرند، به معنای این است که آن‌ها از اراده مردم فاصله گرفته‌اند. بنابراین اگر خدایی نکرده چرخشی رخ بدهد و مواضع دولت یا رئیس جمهور عوض شود، عملکرد دولت نامناسب باشد، داستان متفاوتی است. امیدواریم چنین اتفاقی هرگز نیافتد.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره آستانه تحمل مردم ایران برای تحمل آثار جراحی اقتصادی خاطرنشان کرد: اسم سیاست اقتصادی دولت را جراحی اقتصادی گذاشته‌اند و بنده هم این اقدام را شبیه جراحی در پزشکی در نظر می‌گیرم، مانند بیماری که برای زنده ماندن او راهی غیر از جراحی نیست. این جراحی خون ریزی و درد دارد و طبعا تا این جراحی صورت می‌گیرد، کم و بیش آثاری بروز می‌کند. مهم این است که مردم صبر و تحمل نسبت به این اقدام داشته باشند، تا دوران گذار که زیاد طول نخواهد کشید، را پشت سر بگذاریم تا مزه شیرین ناشی از جراحی را با همه موجود احساس کنیم.

مصباحی‌مقدم در پایان یادآور شد: مردم تا اینجا به خوبی دولت را همراهی کردند. درست است که خبرهایی از اعتراضات و نارضایتی‌های مردم در گوشه و کنار شنیده می‌شود اما بخش اعظم مردم، حالت صبر و انتظار دارند. آن‌ها با آرامش اوضاع را مشاهده می‌کنند و حتی حمایت می‌کنند تا این دوران گذار طی شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=154331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰