تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
10

ضرغامی: برای عیاشی به یزد نرفته بودم

  • کد خبر : 154436
  • 27 اردیبهشت 1401 - 10:24
ضرغامی: برای عیاشی به یزد نرفته بودم
ضرغامی درباره هزینه ۵۰ هزار تومانی که برای سافاری اعلام کرده و به گفته خبرنگارانی که در جمع آن‌ها صحبت می‌کرد تداعی‌کننده ماجرای قیمت گوجه در دوران احمدی‌نژاد بود، گفت: بله! آن زمان قیمت گوجه در نارمک، محل زندگی آقای احمدی‌نژاد همان مبلغی بود که گفته بودند. البته آن زمان که این ماجرا پیش آمد من رییس سازمان صدا و سیما بودم و در حوزه دیگری چالش داشتیم و چون در دولت اختلاف پیش آمد، روزنامه‌های آن موقع عکس‌ ما را کنار هم گذاشتند و آن اختلاف را تشدید کردند. به هر حال، قیمت کالا در مناطق مختلف فرق دارد.

جمهوریت – وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه یک دور سافاری به قیمت ۵۰ هزار تومان در نزدیک‌ترین کویر یزد درحال انجام است، گفت: سافاری بازی نیست که فکر کنند ما که به دنبال عیاشی و بازی در یزد رفته بودیم.

عزت الله ضرغامی، در مراسم رونمایی از شناسنامه بین المللی خودرو های تاریخی در خصوص حواشی سفر اخیر خود به یزد توضیح داد: گاهی برخی دوستان که خود را کارشناس معرفی می‌کنند خبر نادرستی می‌دهند و بعد هم به صفحه اینستاگرام ضرغامی ارجاع می‌دهند و می‌گویند که “وزیر به جای آن‌که به مسائل میراث فرهنگی و گردشگری بپردازد راجع به کبوترخانه و سافاری در یزد نظر می‌دهد”. این بحث‌ها نشان می‌دهد آن فردی که خود را کارشناس معرفی می‌کند حداقل اطلاعات میراث فرهنگی را ندارد.

وی درباره حاشیه‌سازی‌هایی که درباره سافاری‌سواری‌اش هم شده است، توضیح داد: ما که نرفته بودیم ماشین‌سواری کنیم. سافاری یک ماجراجویی ارزان‌قیمتِ غیرلاکچری است. هر ماشین لاستیک‌پهنی می‌تواند در جایی که شن و رمل دارد سافاری کند. این کار، مربی دارد، آموزش‌ می.دهند و ایمنی آن را تامین‌ می‌کنند تا با کمترین قیمت سافاری انجام شود. سافاری بازی نیست که فکر کنند ما که به یزد رفته بودیم دنبال عیاشی و بازی هستیم.

ضرغامی تاکید کرد: حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تخصصی است. هر موضوعی را اول تحقیق کنید و بعد انتقاد واقعی و کارشناسی داشته باشید.

وی سپس درباره هزینه ۵۰ هزار تومانی که برای سافاری اعلام کرده و به گفته خبرنگارانی که در جمع آن‌ها صحبت می‌کرد تداعی‌کننده ماجرای قیمت گوجه در دوران احمدی‌نژاد بود، گفت: بله! آن زمان قیمت گوجه در نارمک، محل زندگی آقای احمدی‌نژاد همان مبلغی بود که گفته بودند. البته آن زمان که این ماجرا پیش آمد من رییس سازمان صدا و سیما بودم و در حوزه دیگری چالش داشتیم و چون در دولت اختلاف پیش آمد، روزنامه‌های آن موقع عکس‌ ما را کنار هم گذاشتند و آن اختلاف را تشدید کردند. به هر حال، قیمت کالا در مناطق مختلف فرق دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه سافاری به قیمت ۵۰ هزار تومان در نزدیک‌ترین کویر یزد درحال انجام است، گفت: ورودی یک دور سافاری در آن کویر همین قیمت بود. به هر حال آنجا رستوران هم دارد و خدمات دیگری هم می‌دهند. آموزش اگر بدهند پول بیشتری می‌گیرند. کسی که سفر می‌رود این رقم‌ها برایش پایین است. یک زمانی درباره قیمت‌ها در محله قدیمی ما، پشت میدان راه‌آهن بحث ۱۰۰ هزار تومان را می‌کنید، یک زمانی هم یک خانواده با ماشین خوب برای سافاری سفر می‌کند، قطعا برای این خانواده این رقم‌ها عددی نمی‌شود. ولی قیمت یک دور سافاری در کویر یزد همان عددی است که گفتم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: «در حوزه خودروهای سافاری نیز برنامه‌های خوبی داریم.در سفر یزد به صورت نمادین از این خودرو استفاده کردم و توصیه‌های لازم را نیز در این باره انجام دادم. بعضی‌ها گمان می‌کنند که سافاری لاکچری به حساب می‌آید اما این گونه نیست و این حرف‌ها برای این است که فرصت این هیجانات از جوان‌های ما گرفته شود.»

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=154436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰