تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
7

ایران:آمریکا منطقی عمل کند، توافق در دسترس است

  • کد خبر : 154580
  • 29 اردیبهشت 1401 - 20:57
ایران:آمریکا منطقی عمل کند، توافق در دسترس است
امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی لاوروف: آمریکا منطقی عمل کند، توافق در دسترس است/ لاوروف: حمایت روسیه از حصول توافق ادامه دارد
جمهوریت – وزیر امور خارجه کشورمان در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفت: اگر آمریکایی‌ها منطقی عمل کنند، توافق هسته‌ای در دسترس خواهد بود.
به گزارش کانال تلگرامی سخنگو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «سرگئی لاورف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در خصوص مسائل روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و آخرین وضعیت گفتگو برای لغو تحریم‌ها تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان به مصوبه اخیر هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران درباره موافقت‌نامه‌های فرهنگی و امنیت اطلاعاتی بین دو کشور و ارسال آن برای تصویب در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و از تصویب این اسناد در طرف روسیه‌ای استقبال کرد.

وی ضمن تبیین مواضع کشورمان در مخالفت با کاربرد ابزار جنگ و تحریم، بر حمایت تهران در برقرای آتش‌بس و بازگشت به میز مذاکره تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس روابط ممتاز با روسیه از هر تلاش دیپلماتیک برای حل مناقشه اوکراین حمایت می‌کند و آمادگی برای میانجیگری و کمک به حل و فصل این‌ بحران را دارد.

امیرعبداللهیان در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفت: اگر آمریکایی‌ها منطقی عمل کنند، توافق هسته‌ای در دسترس خواهد بود.

وی همچنین خواستار ابتکار عمل همه طرف‌ها در این خصوص شد.

بیشتر بخوانید:

وزیر امورخارجه کشورمان بر اراده جدی تهران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار و البته با رعایت خطوط قرمز تأکید کرد و و موضع مثبت روسیه در حمایت از توافقی که مورد تأیید ایران باشد را ستود.

طرفین در این تماس تلفنی آخرین وضعیت موضوعات دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه مناسبات تهران و مسکو را حائز اهمیت خواند.

وی با تأکید بر اینکه اولویت روسیه نیز، اجرایی شدن اسناد امضا شده میان دو کشور است خاطرنشان کرد: مسائل هماهنگی بین دستگاهی را تا حصول نتیجه شخصا پیگیری و دنبال خواهد کرد.

«لاورف» بر تداوم حمایت روسیه از حصول توافق و تلاش‌های مسکو برای نیل به یک توافقی عادلانه در راستای تحقق منافع و مطالبات طرف ایرانی تأکید کرد.

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از مواضع غیرسازنده آمریکا و غرب، آخرین تحولات اوکراین را تبیین و از هرگونه ابتکاری برای توجه اوکراین به مذاکره استقبال کرد و نقش ایران را در این راستا سازنده خواند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=154580

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰