تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

بازداشت ۱۷ عضو «باند فساد اقتصادی سازمان یافته»

  • کد خبر : 154586
  • 29 اردیبهشت 1401 - 21:14
بازداشت ۱۷ عضو «باند فساد اقتصادی سازمان یافته»
رئیس شورای قضائی خوزستان گفت: رسیدگی به این پرونده با سرعت و دقت لازم در دستور کار دستگاه قضائی استان است که نتیجه نهایی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

جمهوریت – مهر نوشت : رئیس کل دادگستری خوزستان گفت : حسب گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) مبنی بر فعالیت یک باند فساد در یکی از ادارات، دستور قضائی برای انجام تحقیقات، شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد.

علی دهقانی درباره جزئیات خبر اظهار کرد: در راستای رویکرد فساد ستیزی و مبارزه قاطعانه دستگاه قضائی با مفاسد اقتصادی، دادگستری استان خوزستان با اعلام دادستان عمومی و انقلاب حوزه قضائی بندر امام خمینی (ره) و حسب گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) مبنی بر فعالیت یک باند فساد در یکی از ادارات، دستور قضائی برای انجام تحقیقات، شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷ نفر از اعضای این باند که به صورت گسترده اقدام به استفاده از فاکتورها و مدارک نامعتبر، اقدام به خارج کردن محموله‌های مواد غذایی از جمله گندم، شکر، جو، سویا، ذرت و… از اداره‌ی بندر این بخش می‌کردند با انجام تحقیقات اولیه، تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین کیفری، بازداشت شدند و دستور قضائی لازم برای تکمیل تحقیقات و انجام امور کارشناسی مورد نیاز صادر شده است.

دهقانی گفت: ارزش تقریبی و برآورد اولیه اقلام مذکور بالغ بر صدها میلیارد تومان است که تحقیقات لازم برای شناسایی سایر عوامل و مرتبطان این پرونده ادامه دارد و میزان و ارزش دقیق اموال موضوع اتهام متهمان نیز پس از وصول نظریه کارشناسی و محاسبات مالی دقیق مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضائی با هرگونه فساد و به خصوص مفاسد اقتصادی مقابله می‌کند و اجازه نمی‌دهد که افراد سودجو با سوءاستفاده از موقعیت شغلی و اجتماعی خود، نسبت به بیت المال دست اندازی و اموالی را که متعلق به عموم جامعه است، مورد دستبرد قرار داده و به نفع خود برداشت کنند.

رئیس شورای قضائی خوزستان گفت: رسیدگی به این پرونده با سرعت و دقت لازم در دستور کار دستگاه قضائی استان است که نتیجه نهایی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=154586

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰