تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
6
قائم مقام رئيس دانشگاه بين المللي اهل بيت:

تثبیت دیپلماسی سنتی با دیپلماسی دانش بنیان

  • کد خبر : 155252
  • 07 خرداد 1401 - 15:06
تثبیت دیپلماسی سنتی با دیپلماسی دانش بنیان
قائم مقام رئيس دانشگاه بين المللي اهل بيت عليهم السلم گفت:ديپلماسي سنتي با ديپلماسي دانش بنيان بيشتر تثبيت شود.

جمهوریتمنصور حکیم الهی قائم مقام  رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السلام و مدیر عامل مرکز نوآوری بین المللی یاس این دانشگاه با اشاره به فعالیت بیش از شش هزار شرکت دانش بنیان در ایران گفت: بخش قابل توجهی از این مجموعه ها به مرحله بلوغ صادراتی محصولات خود رسیده اند.

وی تصریح کرد: بیش از سه دهه است که کسب و کارها، تغییر کرده و تولیدی های بزرگ حواشی شهر که بخش عمده اقتصاد را تشکیل میدادند جای خود را به کسب و کارهای عمدتا شبکه محور و درون شهری داده اند؛ امروزه حرکت های اقتصادی از کارخانجاتی با زیر ساخت های کلان و دارای خروجیهای ملموس، به سمت شرکتهای نوظهور با زیرساخت فیزیکی نوعا ارزان قیمت میرود که اعتمادجامعه را نیز بهبود می بخشد.

قائم مقام( رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السلام تأکید کرد: در کشور ما این تغییر جهت در رشد اقتصادی بیش از یک دهه است که ایجاد شده و خوشبختانه شیب حرکت نیز بسیار پرشتاب است.

او افزود: امروز بیش از شش هزار شرکت دانش بنیان در ایران مشغول به فعالیت اند که بخش قابل توجهی از این مجموعه ها به مرحله بلوغ صادراتی محصولات خود رسیده اند. اما مسئله این است که این شرکتها اگر چه به نسبت سرمایه زیر ساختی توجیه اقتصادی بالایی دارند اما هزینه ایجاد دفاتر صادراتی در کشورهاى مقصد برایشان هزینه بر است. مدیر عامل مرکز نوآوری بین المللی یاس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به رغم تحریم های بین المللى علیه جمهوری اسلامی ایران و کینه ورزی دشمنان، در کشور بیش از یکصد هزار دانشجوی خارجی مشغول به تحصیلات تکمیلی اند. اگر چه این رقم در مقابل کشورهاى همسایه خیلی پائین است اما میتوان با مدیریت صحیح، این آمار را تا یک میلیون نیز افزایش داد و ما در مرکز نوآوری بین المللى یاس وابسته به دانشگاه بین المللی اهلبیت علیهم السلم این حرکت را شروع کرده ایم.

او ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته بر آن هستیم تا ظرفیت های علمی دانشجویان خارجی را با شرکتهای دانش بنیان دارای محصول صادراتی گره بزنیم تا از رهگذر این اقدام ( سفیران دانش بنیان تربیت شوند و محصولات دانش بنیان ایران در سراسر دنیا از طریق این دانشببجویان عرضه گردند. از این طریق چرخه اقتصادی پررونق می شود، همچنین این دانشجویان پس از بازگشت به کشورشان بواسطه فعالیت های دانش بنیان روابط خود را با مجموعه های اقتصادی و دانشی ایران حفظ خواهند کرد.

او در پایان تأکید کرد: تلاش می کنیم با استفاده از پتانسیل دانشجویان خارجی در عرصه صادرات محصولت دانش بنیان ایرانی، دیپلماسی سنتی را به مدد دیپلماسی دانش بنیان بیشتر تثبیت نماییم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=155252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰