تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8
علیرضابیگی نماینده حامی رئیس جمهور اسبق در گفت و گو با جمهوریت:

هدفمندی یارانه احمدی نژاد باید الگوی رییسی می شد

  • کد خبر : 155378
  • 08 خرداد 1401 - 15:10
هدفمندی یارانه احمدی نژاد باید الگوی رییسی می شد
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور می گوید که حکایت دولت در اصلاح ساختاری اقتصادی ، حکایت خالکوبی شیر بی یال و دم است.

جمهوریت – احمدعلیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره وضعیت گرانی ها بعد از حذف ارز ترجیحی گفت: هم بنده و هم بسیاری از همکارانمان در مجلس نسبت به اصل مساله لزوم اصلاح ساختار اقتصادی داشته و داریم و در این خصوص تردیدی وجود ندارد، اما به صورت جدی نسبت به روش و رویه دولت در اجرای این تصمیم نقد داریم.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس یازدهم با تاکید بر این که شیوه دولت در آزادسازی نرخ ها مبهم و غیرکارشناسی است، افزود: این که در روند اصلاح اقتصادی برخی تصمیمات به یکباره اجرایی می شود و برخی دیگر بدون منطق به بعد موکول می شود، نشان از این است که دولت برنامه منسجمی در زمینه این جراحی اقتصادی ندارد.

جراحی اقتصادی بدون افزایش قیمت ممکن نیست

استاندار آذربایجان شرقی در دولت های نهم و دهم با بیان این که هر تصمیم اقتصادی در دولت فعلی با اما و اگر همراه است، تاکید کرد: دولت آقای رییسی می توانست از تجربه موضوع هدفمندسازی یارانه ها در دولت دهم استفاده کند چرا که این تجربه موفق بود و با به روز رسانی آن طرح، مسیر موفقیت آن طرح به دولت رییسی پیوند می خورد.

وی با بیان این که نباید مکررا دولت بگوید هیچ افزایش قیمتی زخ نمی دهد، گفت: جراحی اقتصادی که دولت مکرر بر آن تاکید دارد بدون تغییر قیمت این کالاها ممکن نیست، بنابراین نباید با اظهارات نادرست باعث سردرگمی و بی اعتمادی مردم شد.

دولت از سر ناچاری ارز ترجیحی را حذف کرد

علیرضابیگی با بیان این که دولت از سر ناچاری به آزادسازی نرخ ها روی آورد، گفت: دولت آقای رییسی ناچار به جراحی اقتصادی تن داد چرا که محدودیت های منابع ارزی راهی جز این پیش پای دولت نگذاشته بود.

وی تصریح کرد: همین اجباری بودن این تصمیم باعث می شودکه دولت جراحی اقتصادی را مقطعی اجرا کند که باعث می شود هم سختی کار بیشتر شود و هم اثرات مثبت آن به تاخیر بیفتد.

علیرضابیگی با اشاره به مدت زمان سپری شده از اجرای تصمیم حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گفت: با گذشت مدت زمان اندکی از اجرای طرح آزادسازی نرخ ها ، دولت با واقعیت های این جراحی اقتصادی مواجه شده و می‌داند این شیوه اصلاح اقتصادی مشابه داستان خالکوبی شیر بی یال و دم است که هر جایی درد داشت رها می کردند و در نهایت شیر بی یال و دم برجای ماند.

علیرضا بیگی همچنین تاکید کرد: آقای رییسی باید همه ابعاد اصلاح اقتصادی را اجرا کند ، چرا که اجرای گزینشی جراحی اقتصادی هیچ نتیجه ای ندارد و تنها مشکلات مردم و دولت را بیشتر می کند.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=155378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰