تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
10

عضو هیات رییسه مجلس: ۴ وزیر باید تغییر کنند

  • کد خبر : 155387
  • 08 خرداد 1401 - 15:30
عضو هیات رییسه مجلس: ۴ وزیر باید تغییر کنند
عضو هیات رییسه مجلس : منتظر ترمیم کابینه از سوی رئیس‌جمهور هستیم / سه چهار وزیر باید تغییر کنند

جمهوریت – احمد امیرآبادی گفت:حقوق نمایندگان مجلس در حال حاضر ۱۸ میلیون تومان است ولی آنچه به عنوان دفتر و نیروها دریافت می‌کنند جزو حقوق محسوب نمی‌شود چون باید عین همان را هزینه کنند. برخی نمایندگان از این محل صرفه‌جویی کرده و کارت‌های کمک معیشتی به برخی مراجعان می‌دهند.

برنامه شنبه شب “جهان آرا” با عنوان نیمه راه و بررسی کارنامه دو ساله مجلس یازدهم بر آنتن شبکه افق قرار گرفت.

احمد امیرآبادی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در این برنامه ضمن اشاره به عملکرد دولت یادآور شد: به نظرم لازم است سه چهار وزیر، یک معاون و چند استاندار تغییر کنند، چون حدود یک سال زمان برای نشان دادن عملکرد کافی بوده است. هیئت رئیسه مجلس از نمایندگان خواست برای استیضاح صبر کنند شاید رئیس جمهور بخواهد خودش کابینه را ترمیم کند. الان نمایندگان، روی عملکرد وزیر ارتباطات حرف دارند. این دولت با دولت قبلی قابل مقایسه نیست ولی انتظار ما هم زیادتر است.

وی در ادامه ضمن اشاره به طرح شفافیت گفت: جزو نویسندگان طرح اولیه شفافیت بودم و اولین نفر هم قالیباف آن را امضا کرد ولی برخی مخالفان دلایلی داشتند ولی مخالف اصل شفافیت نبودند هر چند معتقدم اصل بر شفافیت است و بقیه فرع است. طرح شفافیت قوای سه گانه نیاز به ۵۰+۱ رأی دارد نه دو سوم نمایندگان

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقرر شده که در امور صنفی، مجلس ابتدا رأی‌گیری کند که آیا می‌خواهد درباره آن مسئله رأی‌گیری شفافی داشته باشد یا نه که رأی در مورد اول، شفاف خواهد بود یعنی مشخص می‌شود کدام نمایندگان موافق و کدام مخالف شفافیت هستند.

وی در ادامه ضمن اشاره به حقوق نمایندگان مجلس تاکید کرد: حقوق نمایندگان مجلس در حال حاضر ۱۸ میلیون تومان است ولی آنچه به عنوان دفتر و نیروها دریافت می‌کنند جزو حقوق محسوب نمی‌شود چون باید عین همان را هزینه کنند. برخی نمایندگان از این محل صرفه‌جویی کرده و کارت‌های کمک معیشتی به برخی مراجعان می‌دهند.

امیرآبادی فراهانی در پایان ضمن اشاره به عملکرد زاکانی در مرکز پژوهش‎‌های مجلس گفت: آقای زاکانی کارهایی را در مرکز پژوهش‌ها شروع و سپس رها کرد. رهاشدگی آثار زیان باری برای مرکز پژوهش‌ها داشت. مثل افزایش نیروها و تغییر ساختار بدون تصویب هیئت امناء. من خود یک بار به تغییرات بدون تصویب اعتراض کردم. امروز هم آقای نگاهداری هنوز نتوانسته است که این وضعیت به وجود آمده را اصلاح کند.

این نماینده مجلس در رابطه با عملکرد دو ساله مجلس یازدهم موضوعاتی را مطرح که اهم آن را با هم مرور می‌کنیم.

امیرآبادی گفت: گاهی یک وزیر یا نماینده که هر کدام اهل شهر و استانی هستند، تمایل دارند برای همان شهر و استان هم کاری انجام دهند و برای دوره بعد هم رأی بگیرند؛ وقتی این نگاه حاکم باشد در نظام بودجه‌ریزی با تحول مواجه نخواهیم شد.

بیشتر بخوانید:

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=155387

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰